فونیکسریمکسبهتام

عراق ظرفیت پذیرش ندارد؛

معطلی اتوبوس های کاپوتاژ در مهران

گمرک بدون هماهنگی عمل کرد

عصر خودرو- معطلی اتوبوس ها و خودروهای شخصی کاپوتاژ در مهران به یک معضل اساسی در این منطقه تبدیل شده است.

معطلی اتوبوس های کاپوتاژ در مهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام   اظهار داشت: امسال بدون هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین و ستاد استان متاسفانه سازمان گمرک قرار گذاشت که اتوبوس هایی که می خواهند از مرز عبور کنند با یک حق گمرکی بتوانند وارد خاک عراق شوند.

    وی افزود: این مسئله هم اکنون باعث ایجاد  مشکلاتی برای ما شده اولا بدون هماهنگی این تصمیم گرفته شد دوما امکانات عراق را نیز در این خصوص باید آماده می کردیم.

    وی تصریح کرد: امکانات ما از نظر زیرساخت ها و جاده مشکلی نداریم ولی در شهرستان بدره عراق جاده کم عرض است و به تعداد محدودی می توانند اتوبوس عبور دهند.

    وی ادامه داد: طی رایزنی ها و مذاکراتی که دیروز با مسئولین عراقی شکل گرفت دیشب توانستیم حدود 370 اتوبوس را عبور دهیم هم اکنون نیز در تلاش هستیم که دیگر اتوبوس ها را عبور دهیم .

    وی گفت: خواهش ما این است که اتوبوس های که به سمت این مسیر حرکت دارند از دیگر مسیر ها عبور کنند هم اکنون ما حدود 66 درصد زوار از مرز مهران عبور می کنند و تراکم عظیم  جمعیت ایجاد شده همه در تلاش هستیم این مشکلات را حل و فصل کنیم.

    ورود خودرو یا اتوبوس کاپوتاژ به مهران ممنوع شد

    سردار محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین  اظهار داشت: دیروز یکی از شلوغ ترین روزهای اربعین حسینی امسال و سال های گذشته در مرز مهران بود، شاید اوج حضور زائران در پایانه مرزی مهران در دیروز رقم خورد.

    وی افزود: امروز نیز روز پرحجمی در پیش است و از سحرگاه جمعیت شناور به سمت مرزها در حال تردد است و عاشقان سرور و سالار شهیدان در حال ورود به پایانه و عبور از مرز هستند.

    وی گفت: با هماهنگی هایی که روز گذشته با مسئولان مختلف و با طرف عراقی برای ارائه خدمات بیشتر به زائرین صورت گرفت امروز از صبح شاهد تردد خوبی در پایانه هستیم و مسیر زائران باز است.

    وی افزود: زائرین با سهولت به مرز و پایانه مراجعه می کنند و بدون مشکل و با هماهنگی صورت گرفته از مرز عبور می کنند.

    وی در خصوص اتوبوس ها و خودروهای شخصی که قصد ورود به خاک عراق را دارند، گفت: حجم اتوبوس و خودروهای شخصی که هماهنگ کردند برای مرز متناسب با ظرفیت پذیرش عراق نبوده و زیرساخت ها را باید از قبل با طرف عراقی هماهنگ می کردند که ظرفیت پذیرش طرف عراقی متناسب این حجم اتوبوس باشد .

    وی گفت: ظرفیت زیاد اتوبوس ها و ناهماهنگی که از نظر ظرفیت پایین طرف عراقی که وجود دارد باعث شده که تاخیری در عبور این اتوبوس ها باشد رایزنی ها و تلاش های با کشور عراق شده دیروز در 24 ساعت بیش از 380 خودرو از این اتوبوس ها از مرز عبور دادیم البته هماهنگ کردیم که دیگر به هیچ وجه اجازه ورود خودرو یا اتوبوس کاپوتاژ به مهران داده نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط