فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

کاهش قیمت خودرو از هفته آینده

عصر خودرو-شش سال پیش در چنین روزی براساس جلسه مشترک نمایندگان مجلس با مدیران ایران خودرو و سایپا از هفته آینده قیمت خودرو کاهش می یابد.

کاهش قیمت خودرو از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ؛ حسین فتاحی عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان گفت : هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا در رابطه با افزایش بی رویه خودرو تشکیل دادند که طی توافقات به عمل آمده در اینده ای نزدیک شاهد کاهش قیمت خودرو در کشور خواهیم بود. وی تصریح کرد : کاهش تولید خودرو و تغییر نرخ ارز از عوامل افزایش قیمت خودرو است که دولت با اعمال راهکارهایی باید از افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان جلوگیری کند.


    خودرو ملی به معنای واقعی از سال 93 عرضه می شود
    شش سال پیش در چنین روزی خودرو ملی تولید شده بر پایه پلت‌فرم ملی سال 1393 عرضه خواهد شد. ایران خودرو از سال گذشته روند طراحی و تولید دو پلت فرم ملی در کلاس B وD را آغاز کرده است. کلاس B شامل خودروهای کوچک تر با سه تا پنج نوع محصول و کلاس D نیز شامل خودروهای بزرگ تر با هفت محصول خواهد بود.طبق برنامه پیش بینی شده 10 تا 12 مدل خودروی مختلف بر روی این دو پلت فرم تولید خواهد شد. عرضه اولین محصول از اوایل سال 1393 آغاز شده و باقی محصولات نیز به تدریج طی هفت سال پس از آن عرضه خواهند شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/22133

    اختصاص ارزی با نرخ جدید به صنعت خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی در شرایطی که خودروسازان و قطعه‌سازان از دریافت ارز مرجع محروم هستند و ارز مبادله‌ای نیز به آنها نمی رسد، قرار است «ارزی با نرخی جدید» و از محل صادرات، برای فعالان این صنعت در نظر گرفته شود. طبق توافق صورت گرفته میان «سازمان توسعه تجارت» و بخش خصوصی کشور (اتاق بازرگانی و ...)، تولیدکنندگان داخلی می توانند از ارز حاصل از صادرات برای واردات قطعات و مواد اولیه خود استفاده کنند و در این بین، خودروسازان و قطعه سازان نیز فرصت استفاده از این «ارز» را خواهند داشت. با این شرایط و با در نظر گرفتن اوضاع فعلی بازار ارز، به نظر می رسد باید منتظر ارز چهار نرخی باشیم، یکی ارز مرجع (یک هزار و 226 تومان)، یکی ارز مبادله ای (حدودا دو هزار و 500 تومان)، دیگری ارز آزاد (؟) و حالا هم ارز صادراتی که این آخری قیمتی توافقی خواهد داشت. آن طور که خبر می رسد، توافقات نهایی برای امکان استفاده تولیدکنندگان داخلی از ارز صادراتی میان سازمان توسعه تجارت و بخش خصوصی انجام شده و وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نیز به زودی محلی را برای مبادلات ارزی موردنظر تعیین خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم