فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع :

افزایش قیمت خودرو در کارخانه کارشناسی شود

رشد قیمت همراه با ارتقای کیفیت باشد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد که افزایش قیمت خودرو در کارخانه باید با افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل همراه باشد.

افزایش قیمت خودرو در کارخانه کارشناسی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  حمیده زرآبادی گفت: افزایش قیمت خودرو در کارخانه چند نکته دارد؛ یک نکته این است که اگر قرار است مجوز افزایش قیمت به تولیدکنندگان داده شود، حداقل باید شرطی گذاشته شود مبنی بر اینکه کیفیت خودروهای داخل ارتقا پیدا کند و در صورت ارتقای کیفیت، خودروسازان بتوانند قیمت را افزایش دهند.

    وی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که باید به دنبال راهکاری باشیم که به دنبال افزایش قیمت خودرو در کارخانه، قیمت آن در بازار آزاد رشد نکند و ثابت بماند، زیرا تجربه نشان داده که اگر قیمت کارخانه بالا برود به همان میزان قیمت بازار هم بالا می رود و اینطور نیست که کاهش بیابد مگر اینکه راهکاری برای ثابت نگه داشتن قیمت در بازار آزاد داشته باشیم.

    زرآبادی با بیان اینکه بازار آزاد خودرو در کشور ما چندان قابل کنترل نیست و رفتار خودش را دارد، گفت: برای اینکه به دنبال افزایش قیمت خودرو در کارخانه حاشیه سود برای دلال ها و واسطه ها کم شود، باید برنامه خاصی داشته باشیم که تک نرخی کردن ارز یکی از این برنامه ها می تواند باشد. 

    نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس عنوان کرد: حاشیه سود بالایی که نصیب دلال ها و واسطه ها می شود، از این موضوع نشات می گیرد که ما چند نرخ دلار داریم و این نرخ های متفاوت دلار موجب می شود که این حاشیه سود ایجاد شود.

    زرابادی با تاکید بر اینکه باید در مورد افزایش قیمت خودرو در کارخانه کار کارشناسی انجام شود، گفت: باید یک گزارش دقیق تهیه و تدوین شود که مشخص شود چه اتفاقی افتاده که تولید برای خودروسازها صرفه ندارد و تاکید بر افزایش قیمت دارند و سپس در خصوص این موضوع تصمیم گیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط