فونیکسریمکسبهتام

چرا مرز خسروی در اربعین امسال باز نشد؟

عصر خودرو- فرمانده مرزبانی ناجا درباره باز نشدن مرز خسروی جهت تردد زائران در ایام اربعین امسال، توضیح داد.

چرا مرز خسروی در اربعین امسال باز نشد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار قاسم رضایی، با اشاره به تمهیدات مرزبانی برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: نیروهای مرزبانی با به کارگیری ظرفیت های حداکثری در راستای خدمات دهی به زوار ایفای نقش کردند و همزمان با آغاز راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، اقدامات کنترلی مرزبانان در مرزها تشدید شد.

    وی افزود: صیانت و مراقبت از 8 هزار و 755 کیلومتر مرزهای کشور و تامین امنیت آن بر عهده مرزبانان است.  در ایام اربعین نیز همه نیروهای مرزبانی به حالت آماده باش در آمدند تا کنگره اربعین حسینی (ع) در نظم و امنیتی بی نظیر برگزار شود که خوشبختانه تاکنون اینگونه نیز بود. 

    فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: همواره اولین اولویت ما در مرزبانی همزمان با راهپیمایی اربعین " تامین امنیت زائران" و در مراحل بعدی "تسریع در تردد زوار " است.

    وی با بیان اینکه در ایام اربعین، در موج (رفت و بازگشت)، مرزبانان در مرزهای‌های سه گانه (مهران، چذابه و شلمچه) و در مرز میرجاوه (برای استقبال از زوار اتباع خارجی) به صورت 24 ساعته  ایفای نقش کردند، ادامه داد: همزمان با این ایام و با همکاری نیروهای مرزبانی کشور عراق، یک قرارگاه مشترک ایجاد و عملیات‌های  مشترک مرزی در راستای  تردد زائران اجرایی شد.

    عالی ترین مقام مرزبانی کشور تصریح کرد: به منظور تامین بیشتر امنیت در مرزهای مشترک با کشور عراق، گشت‌های مشترک و همزمان مزری فعال شد.

    سردار رضایی با اشاره به اقدامات مرزبانی در ماه‌های قبل از آغاز برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) یادآور شد: سه ماه پیش از شروع مراسم اربعین با مقامات کشور عراق دیداری داشتیم و یکی از موضوعات مهمی که در این دیدار مطرح شد، چگونگی مدیریت تردد زائران اربعین بود و تمام تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص،  اجرایی و عملیاتی شد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل امنیتی در این ایام در مرزها اتفاق افتاد، مطرح کرد: به لطف خداوند تا این لحظه هیچ حادثه و یا مشکل امنیتی در مرزها رخ نداده است.

    سردار رضایی در پاسخ به این سوال که چرا امسال مرز خسروی برای تردد زائران بازگشایی نشد، عنوان کرد: مرز خسروی؛ یک مرز رسمی است و زیرساخت‌های خوبی هم در کشور عراق و هم در ایران دارد.  برای بازگشایی این مرز، از دو سال گذشته نشست‌هایی برگزار شده و مسئولان کشور عراق برای بازگشایی این مرز آمادگی داشتند، اما بنا به دلایلی مقامات این کشور صلاح ندیدند که امسال مرز خسروی بازگشایی شود و امیدواریم برای اربعین سال 98 این مرز باز شود.

    وی تاکید کرد: اگر همین امروز هم مقامات کشور عراق اعلام کنند که مرز خسروی آماده تردد است، ما این آمادگی را داریم که زائران را از این مرز انتقال دهیم و این مهم  یکی از ضروریات منطقه است.  به هر حال هر دو کشور برای استفاده از مرز خسروی سرمایه گذاری کرده‌اند و بخشی از سرمایه دو کشور در مرز خسروی در حال تحلیل رفتن است.

    فرمانده مرزبانی ناجا اشاره کرد: البته مرز خسروی در دیگر ایام سال باز است و تردد از آن انجام می‌شود و البته زائران ایرانی به ندرت از آن تردد می‌کنند و تبادلات بازرگانی نیز از این مرز انجام می‌شود.

    بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 60 درصد زائران از مرز مهران تردد کردند، گفت: مرز مهران خیلی شلوغ است و زیرساخت‌ها متناسب با تعداد زائران نیست و با توجه به اینکه با موج بازگشت زوار مواجهیم، به زائران توصیه می‌کنیم برای بازگشت از مرزهای شلمچه و چذابه استفاده کنند؛ چراکه قطعا زودتر به مقصد می‌رسند و همچنین درخواست داریم زائران زمان بازگشت را به روزهای پایانی موکول نکنند، اگرچه موکب‌ها تا بازگشت آخرین زائر در مرزها دائر هستند.

    فرمانده مرزبانی ناجا در پایان گفت:  امسال بیش از 99 درصد زائران با روادید مجاز به مرزها مراجعه کرده‌اند و این مهم بیانگر این است که نیروی انتظامی در راستای تردد قانونی زائران همه ظرفیت‌ها و  تلاش خود را به کار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو