فونیکسریمکسبهتام

افتتاح چهار پروژه عمرانی پایتخت در هفته آینده

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح چهار پروژه جدید در شهرتهران طی هفته آینده خبرداد.

افتتاح چهار پروژه عمرانی پایتخت در هفته آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  ایرج معزی  با بیان اینکه به شهروندان تهرانی قول دادیم که هر فصل تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهر تهران را افتتاح کنیم، گفت: برهمین اساس چهار پروژه بزرگ هفته آینده با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

    وی در تشریح این پروژه‌ها اظهارکرد: پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع)، مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با بلوار مدیریت، زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) و ایمن‌سازی پایه‌های پل تقاطع بزرگراه شهیدخرازی با رودخانه وردآورد، چهار پروژه بزرگ شهر تهران هستند که با افتتاحشان تاثیرات زیادی در بهبود تردد دارند.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد ویژگی‌های پروژه زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) گفت: در شرایطی که پهنه غربی شهر تهران هنوز از یک بزرگراه پیوسته شمالی- جنوبی بی‌بهره است، احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و اتصال آن به میدان فتح می‌تواند روند تردد وسائل نقلیه در این محدوده را سامان بخشد. در واقع پروژه زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) با نیم نگاهی به توسعه آتی این معبر بزرگراهی به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است.

    وی افزود: دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه یادگارامام(ره) - که درشمال خیابان آزادی قراردارد- سه گردش مهم ترافیکی درمحل تقاطع شامل گردش‌های جنوب به جنوب، جنوب به غرب وشرق به جنوب راتامین خواهد کرد و این امر با توجه به طرحهای پیش‌بینی شده برای توسعه بزرگراه یادگارامام(ره) و اتصال آن به میدان فتح ازاهمیت بسزایی برخوردار است و با هزینه تقریبی 12میلیارد تومان ساخته شده است.

    معزی در ادامه با اشاره به ایمن‌سازی پایه‌های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی با رودخانه وردآورد گفت: رودخانه وردآورد از رشته کوههای البرزسرچشمه می‌گیرد و پس ازعبورازمحدوده روستاهای وردیج وواریش درامتدادشمالی- جنوبی،اراضی مناطق 21 و 22 شهرداری تهران راپشت می‌گذارد وبه سمت پایین دست ادامه مسیرمی‌دهد. با توجه به اینکه پایه‌های پل‌های تقاطع بزرگراه شهید خرازی در داخل این رودخانه احداث شده است، حفاظت از آن‌ها مقابل سیلاب یکی از پروژه‌های شرکت خاکریزآب طی سال‌های اخیر بوده است و با صرف هزینه تقریبی حدود  2 میلیارد تومان توانستیم ایمن‌سازی آن را به اتمام برسانیم.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه در مورد ویژگی‌های مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با بلوار مدیریت با بیان اینکه پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با بلوارمدیریت واقع در محدوده منطقه 2 یکی ازقدیمی‌ترین پل‌های سواره‌رو شهر تهران به شمار می‌آید،اظهارکرد: مقاومت اندک مقابل زلزله و سایر نیروهای جانبی، از بین رفتن نئوپرن‌ها و فرسودگی اجزای باربر و سازه ای پل، کارشناسان شرکت یادمان سازه را بر آن داشت تا این پل بتنی را از طریق راهکارهایی همچون نصب ایستاگر درمحل کوله‌ها و تقویت دیافراگم پایه‌های میانی، مقابل نیروهای طولی وعرضی ناشی اززمین لرزهای ایمن سازد.

    معزی در مورد ویژگی های پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع) گفت: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه امام رضا(ع) با بزرگراه شهیدنجفی رستگار که به «تقاطع ثامن» موسوم است، شامل 5 پل روگذر ویک مسیرزیرگذر است. گرچه بخش عمده اقدامات سازه‌ای در مورد پل‌های تقاطع ثامن به اتمام رسیده اما پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع) پیش از سایر بخش‌های پروژه آماده بهره برداری شده است همچنین اصلاح هندسی و به‌سازی بزرگراه امام رضا(ع) درمحدوده این تقاطع از دیگر اقداماتی است که همزمان با فاز نخست پروژه انجام شده است تا شرایط لازم برای گشایش ترافیکی پل دوربرگردان غرب به غرب فراهم شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو