فونیکسریمکسبهتام

پیروز حناچی،یکی از کاندیداهای شهرداری تهران:

سهم حمل و‌نقل عمومی از رفت و آمد در تهران فقط ۱۹درصد است

سال ۹۵، ۲۶۰روز ناسالم در تهران داشتیم

عصر خودرو- پیروز حناچی نامزد تصدی پست شهرداری تهران گفت:در حوزه رفع چالش ترافیک و ایجاد نظام دسترسی مناسب هم باید گفت در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی از تولد تا ۱۹ درصد است که این عدد باید به ۲۵ درصد افزایش یابد.

سهم حمل و‌نقل عمومی از رفت و آمد در تهران فقط ۱۹درصد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادآنلاین، پیروز حناچی روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه برنامه‌های خود خاطرنشان کرد: برنامه های من با شعار  تهران شهری برای همه تدوین شده است

      وی افزود :اقداماتی که برای تهران به عنوان شهری برای همه انجام می شود موجب پایداری، زیست پذیری ،کاهش آلایندگی آب و هوا و از میان برداشتن عرصه های ناپایدار شهری، ایجاد عدالت و برخورداری از خدمات و کاهش ترافیک می باشد

    حناچی گفت: در تهران برای همه، مدیریت خردمندانه، شفاف، هوشمند و مشارکت پذیر شهر را اداره خواهد کرد.

    این نامزد تصدی پست شهرداری تهران عنوان کرد :در ارز یابی‌های انجام شده چالش های آلودگی هوا ،آلودگی آب، عدم توازن منطقه‌ای، وجود ترافیک، عدم عدالت و برخورداری از خدمات شهر ،عدم توجه به بافت فرسوده به عنوان اصلی ترین چالش های شهر مورد توجه بوده است.

    وی با اشاره به چالش‌های آلودگی هوا آلودگی آب در شهر تهران گفت :  مهمترین برنامه ام در این حوزه، کاهش آلودگی ناشی از تردد وسایط نقلیه، تکمیل شبکه فاضلاب، هدایت و بهره برداری از آبهای سطحی و احیای قنات هاست.سال 95،. 260روز هوای ناسالم داشتیم.

    وی گفت: در حوزه رفع چالش ترافیک و ایجاد نظام دسترسی مناسب هم باید گفت در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی از تولد تا 19 درصد است که این عدد باید به 25 درصد افزایش یابد.

    وی در ادامه گسترش شبکه حمل و نقل عمومی، مناسب سازی شهر برای گروه های خاص و عموم مردم را از جمله برنامه ها برای کاهش ترافیک و استفاده از حمل و نقل عمومی عنوان کرد

    حناچی همچنین هوشمند سازی بهره برداری از  توقفگاههای شهر را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

    این نامزد تصدی پست شهرداری تهران درباره چالش بافت فرسوده و ساماندهی عرصه  شهری هم گفت: عدم مشارکت جدی دستگاه‌ها در این حوزه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

    وی گفت: بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی عرصه ناکارآمد شهری از موضوعاتی است که در برنامه خود تعقیب می‌کنم.

    وی پیگیری آیین‌نامه اجرایی برنامه باز آفرینی شهری ،بهره گیری از خلاقیت در معابر و ایجاد معماری پایدار را از جمله برنامه‌های خود در رفع چالش بافت فرسوده عنوان کرد .

    حناچی درباره چالش نبود عدالت در برخورداری ها از خدمات و امکانات در شهر هم گفت: نباید شهر بطور نابهنجار رشد کند .

    وی ادامه داد: توسعه فضاهای مسکونی در کنار عدم توسعه خدمات شهری مشکل آفرین است.

    حناچی عنوان کرد : در این حوزه ساماندهی سکونت های غیر رسمی در شهر تهران با همکاری استانداری مورد توجه قرار دارد.

    این نامزد تصدی پست شهرداری ایجاد درآمدهای مالی پایدار را از دیگر چالش های شهر تهران بیان  کرد و گفت: اصلی‌ترین چالش و موضوع محوری این دوره از مدیریت شهری ایجاد درآمد پایدار است که باید مکانیزم هایی برای مشارکت مردم در این حوزه طراحی شود.

    وی گفت: در حال حاضر میزان مشارکت مردم در این حوزه کم  است که باید بهبود یابد.

    حناچی میزان وصول عوارض شهری را در حال حاضر 30 درصد عنوان کرد و گفت: باید این عدد افزایش یابد.

    حناچی در ادامه اظهار داشت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده بعد از گذشت 20 سال به مجلس رسیده است که باید تلاش کرد سهم شهرداریها در این حوزه محقق شود

    وی گفت: در این حوزه کاهش سهم درآمد حاصل از عوارض صدور مجوز ساخت و ساز،  دریافت عوارض شهری به میزان بهره مندی از مواهب و خدمات شهری، افزایش سهم شهرداری تهران از درآمدهای بخش دولتی مورد توجه است.

    وی گفت :در توسعه اقتصادی شهر هم با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم که توجه به کسب و کار دانش بنیان می‌تواند  راه حل مناسبی در این حوزه باشد.

    وی ادامه داد :حمایت از استارتاپ ها و بخش خصوصی به عنوان سرمایه اصلی شهر مورد توجه است .

    این نامزد تصدی پست شهرداری تهران رعایت حریم گسل های شهر تهران و عدم ساخت و ساز مناطق حساس در این حریم را از دیگر برنامه‌های خود در حوزه ایمنی شهر تهران عنوان کرد .

    وی افزود: در حوزه ایمنی باید به آموزش همگانی شهروندان توجه کنیم.

    حناچی عدم هوشمند سازی در مدیریت شهری را از دیگر چالش ها دانست و گفت: در برنامه آتی این موضوع و حرکت از بستر وب به بستر موبایل و ایجاد ساز و کار قانونی برای شکوفه شکوفایی کسب و کارهای اینترنتی مورد توجه است.

    واکنش اعضای شورای شهر به برنامه های حناچی

    اعضای شورای شهر تهران در نود و نهمین جلسه شورا و پس از سخنان و ارایه برنامه پیروز حناچی نامزد پست شهرداری تهران سوالات خود را از وی مطرح کردند.

    الهام فخاری از برنامه جامع حناچی تقدیر کرد و گفت: در خصوص پسماند باید برنامه ای راهبردی توسط اعضای شورا ارائه شود.

    وی ادامه داد: دیپلماسی شهری در برنامه شما و نامزد قبلی مغفول بود که در این خصوص چه برنامه ای دارید.

    صدراعظم نوری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خطاب به حناچی گفت: برنامه کاملی بود و خوشبختانه  برای هر چالش تهران برنامه دارید.

    وی ادامه داد: حوزه شهرسازی از لحاظ نحوه عملکرد از معضلات شهر تهران است و در تمام محورها از تعدیل نیرو تا کاهش هزینه ها خوب عمل نشده و تخریب باغ ها و  128 هزار هکتار از باغات تهران در 10 سال اخیر نابود شده،  شما برنامه ی عملیاتی برای این حوزه دارید؟

    همچنین بهاره اروین عضو هیات رئیسه شورای خطاب به حناچی گفت: تمام موارد در برنامه شما ذکر شد و این موضوع نقطه قوت برنامه شما است.

    وی ادامه داد: این نقطه قوت می تواند تبدیل به پاشنه آشیل شود چرا که در عین توجه به همه حوزه ها باید به 2 یا 3 بعد اساسی توجه شود.

    احمد مسجد جامعی نیز با بیان اینکه مهم‌ترین کار شورا انتخاب شهردار است گفت: در یک روز پنج نفر می‌آیند برنامه ارایه می‌دهند و در آخر ما دو‌ نفر را انتخاب کنیم. اگر جلسه کمیسیون بود بحث‌ها بهتر انجام می‌شد، اما ما برنامه را فشرده کردیم.

    وی همچنین به آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: جنس آلودگی هوا در همه جای تهران یکسان نیست و بیشترین آلودگی در شهر ری دیده می شود که البته این موضوع ناشی از وجود کارخانه سیمان در آنجاست.

    مسجدجامعی تاکید کرد: یک راه حل واحد نمی‌تواند تمام این مشکلات را برطرف کند.

    شهربانو امانی نیز خطاب به حناچی گفت: پیوستگی و انسجام برنامه شما مشهود بود.

    وی ادامه داد: باتوجه به مصوبه‌ی شورا جهت ادغام معاونت‌ها، شما کدام معاونت‌ها را با توجه به تخصص ادغام می‌کنید؟

    ابراهیم امینی نایب رئیس شورا نیز خطاب به حناچی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری تامین منابع است؛ شما برای تامین منابع و درآمد برای شهرداری که لازمه‌ی توفیق بر حوزه‌های مختلف است چه برنامه‌ای دارید؟

    * دنبال ثبت جهانی خیابان ولیعصر هستیم

    پیروز حناچی پس از استماع نظرات و سوالات اعضای شورای شهر در ماسخ به آنها گفت: خیابان ولیعصر در دنیا بی همتاست و دنبال ثبت جهانی آن هستیم.

    وی در خصوص مبحث پسماند نیز تصریح کرد:

    تفکیک پسماند از مبدا  و جمع اوری آن در تهران باید تغییر یابد و این وضعیت که کودکی تا نصف کمر در سطل های زباله های شهری خم می شود موجب وهن ماست.

    حناچی ادامه داد: در 20 دقیقه نمی توان تمام موضوعات را توضیح داد اما این را بگویم که پیش از وقوع تخلفات در حوزه شهرسازی و  ورود دستگاه های نظارتی ، خودمان جلوی تخلف را می گیریم.

    وی تاکید کرد: نگاه من نسبت به شهر تهران از پیش از ورود به شهرداری با قبل کاملا متفاوت شده است.

    به گفته حناچی، ارائه لایحه حفظ باغات و اتخاذ سیاست برد- برد از جمله کارهای معاونت شهرسازی بود.

    وی ادامه داد: تغییر کاربری برج باغ به خانه باغ از جمله کارهایی بود که در این دوره با کمک شورا انجام شد؛  خواسته رهبری نیز حفظ این باغات است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو