فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو ۹۷ (۲۳)

رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تبریز اعلام کرد:افزایش ۲.۵ برابری هزینه های تولید قطعه سازان

عصر خودرو- رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تبریز گفت: در حالی که هزینه قطعه سازان برای خرید مواد اولیه دو نیم برابر شده اما قیمت قطعات افزایش نیافته است.

رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تبریز اعلام کرد:افزایش ۲.۵ برابری هزینه های تولید قطعه سازان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    یونس اکبرپور پایدار در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ،  با بیان این مطلب گفت: مشکل فعلی قطعه سازان قیمت بالای مواد اولیه است که با قیمت ارز آزاد تامین می شود در حالی که قیمت قطعات افزایش نیافته است.
    وی افزود: این در حالیست که قیمت مواد اولیه قطعه سازان بیش از دو نیم برابر افزایش یافته و این روند باعث شده تا قطعه سازان هرروز کوچک تر از روز قبل شوند و توانی برای عرضه محصول نداشته باشند به همین دلیل پیشنهاد می شود هرچه سریع تر نسبت به بهبود وضعیت قطعه سازان اقدام شود.
    مدیرعامل شرکت آذر اتصال در تشریح سابقه این شرکت اظهار کرد: آذر اتصال در سال 63 راه اندازی شد و هم اکنون تولیدکننده اکسل، محورهای خودرو و ترمز بوده و تامین کننده خطوط تولید خودروسازان است.
    وی با بیان این که شرکت آذر اتصال اکنون با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت است، تصریح کرد: کمبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی و منابع مالی از مشکلات اصلی این شرکت به شمار می رود در حالی که امکان فعالیت بیشتر وجود دارد که به دلایل گفته شده امکان آن وجود ندارد.
    اکبرپور پایدار تاکید کرد: در صورت واقعی نشدن قیمت های خودروسازان شاهد کوچک شدن بیشتر قطعه سازان و تعطیلی تعداد بیشتری از آن ها خواهیم بود چرا که قدرت خرید قطعه سازان هرروز کاهش می یابد و با وجود خرید نقدی مواد اولیه از سوی قطعه سازان مطالبات آن ها از خودروسازان با تاخیر همراه است به همین دلیل قطعه سازان هرروز کوچک تر می شوند.
    وی در تشریح موانع موجود بر سر تامین مواد اولیه نیز گفت: ارز موزد نیاز برای خرید مواد اولیه به راحتی قابل تامین نیست ضمن آن که امکان ثبت سفارش با هدف تامین مواد اولیه نیز به راحتی امکانپذیر نیست در حالی که پیش از این امکان ثبت درخواست مواد اولیه به راحتی وجود داشت اما اکنون برای تامین قطعه نیاز به فرایند زمانی سه تا چهارماهه است که تولیدکنندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
    رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تبریز درخصوص وضعیت قطعه سازان تبریزی نیز گفت: نیروهای انسانی جزو سرمایه های ما به شمار می روند بنابراین برای حفظ این نیروها تلاش کرده ایم نیرویی که وارد این صنعت شده از جمله سرمایه های شرکت ها به شمار می رود که برای حفظ آن ها تلاش کرده ایم اما به طور قطع این روند تا زمانی قابل ادامه خواهد بود و در صورت بهبود نیافتن اوضاع ناگزیر به تعدیل نیرو خواهیم شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط