فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

بازار آپشن های جدید خودروهای تولید داخل + فهرست قیمت

عصر خودرو- بازار این هفته را به بررسی آپشن ها و امکانات رفاهی جدید و پرطرفدار بازار برای خودروهای پرتیراژ داخلی نظیر پراید و انواع پژو اختصاص داده‌ایم؛ بازاری که بخش عمده آن توسط راسته لوکس فروشی ها و تزئیناتی ها به معرض نمایش و فروش گذاشته می شود و حقیقتا برای قشر جوان بازار بسیار جذابی به نظر می رسد.

بازار آپشن های جدید خودروهای تولید داخل + فهرست قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، ضمن بررسی این بازار قصد داریم چند مورد از تازه های بازار را هم برای شما معرفی کنیم تا با کارکرد و همچنین قیمت آنها آشنا شوید و با اطلاع کامل به این بازار مراجعه کنید. همچنین در انتهای مطلب فهرستی کامل از جدیدترین آپشن ها و لوازم مختص خودروهای داخلی نظیر لوازم روشنایی، ایمنی، راحتی برای شما مهیا کرده ایم که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

    در این بازار بزرگ چه می گذرد؟
    نخست باید خاطرنشان کنیم اگر مدتهاست به این بازار مراجعه نکرده اید، یقینا با دیدن قیمت های جدید شگفت زده خواهید شد. قیمت قطعات خودرو در سه ماهه اخیر به خصوص در مبحث لوازم لوکس بیش از 2 برابر شده است و به نظر نمی رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش قیمت ها در این بازار پرسود باشیم.
    علت اصلی این عامل را متصدیان این راسته وابسته بودن تولیدات لوازم و آپشن های لوکس به اجناس وارداتی می دانند و طبق اظهار نظر آنها، با کاهش تولید داخل نیز افزایش قیمت در این بازار حال نمود بیشتری پیدا کرده است. اصلی ترین مبدا اصلی واردات این قطعات در بازار، کشور چین است که به سفارش تاجران ایرانی، قطعاتی مختص خودروهای داخلی می سازند تا با نازل ترین قیمت، سازگاری بیشتری با خودروهای داخلی داشته باشند. در مبحث لوازم روشنایی و تزئیناتی داخل کابین به جرات
    می توان گفت نزدیک به 98 درصد لوازم از کشور چین تامین می‌شود و کاملا بدون گارانتی و ضمانت فروش به دست مشتری می رسند که در حال حاضر این ایراد یکی از بزرگترین مشکلات خریداران این آپشن های روشنایی در بازار محسوب می شود.
    از طرفی لوازمی مانند کف پوش، روکش صندلی، انواع نمدی‌های داشبورد، صندوق و ... با اینکه به شکل کاملا بومی در داخل تولید می شود، نمونه های مشابه و بی کیفیت چینی نیز در بازار قابل رویت است که مهمترین دلیل ماندگاری آنها در این حوزه نیز قیمت بسیار اندک آنها در برابر کالای ایرانی به شمار می آید.
    اما نا گفته نماند در این بازار مملو از قطعات گوناگون آپشن های گران قیمتی نظیر آینه های الکتروکرومیک، کلاچ های برقی، کروز کنترل و ... هم برای خودروهای ایرانی با مهندسی کاملا بومی قابل خریداری است.
    گفته می شود که کارهای طراحی و بنیادی این قطعات در دانشگاه شریف صورت گرفته و با کیفیت بالا توسط تولیدکنندگان داخلی به بازار عرضه می شوند. خالی از لطف نیست که عنوان کنیم جای برخی از لوازم مانند مولتی مدیا، لوازم روشنایی، دور فرمان و حتی انواع تمیز کننده های تخصصی از نوع ایرانی در این بازار بسیار خالی به نظر می رسد.

    نوآوری های بازار آپشن
    اما در بحث جدیدترین آپشن های موجود در بازار ابتدا سراغ آپشن های روشنایی می رویم. لامپ های LED و COB به طور کلی این بازار را قبضه کرده اند و  از تازه های این بازار می توان به پشت آمپرهای مسابقه ای و چند رنگ، چراغ هایی با گرافیک جذاب مناسب برای چراغ اصلی خودرو و هدلایت و انواع زنون های چرخشی، LED های مختص رینگ خودرو، پرده اکولایزر، کیت های افکت پلیسی و چشمک زن و ... اشاره کرد.
    در مورد آپشن های داخل خودرو نیز باید گفت علاوه بر انواع روکش، جالیوانی، میز کار، نظم دهنده های صندوق و داخل خودرو، کنسول وسط و ... آپشن خودروهای مدل بالا نیز برای محصولات ایرانی قابل نصب است مانند آینه های الکتروکرومیک، کروز کنترل، سردکن و گرم کن، ماساژور، سنسورهای پارک، دوربین دنده عقب، انواع سیستم های مولتی مدیا و ... که گرچه کارآیی مانند آپشن های کره ای ندارند اما آنچنان هم بی کیفیت نیستند.
    در گروه لوازم و آپشن های بدنه و قسمت های خارجی اتومبیل نیز پرفروش ترین قطعه همچنان به رینگ های اسپرت اختصاص دارد. بادی کیت های بدنه و همچنین سراگزوزهای اصلی و یا کپی با کیفیت بالا نیز مشتری های خاص خودشان را دارند. روکش‌های گلد، مات و آیینه ای، مخمل و ... نیز به صورت متری در بازار قابل خریداری هستند که در هر صورت مهارت نصب کننده روکش ها بر روی بدنه اتومبیل از اهمیت بالایی برخوردار است.
    در پایان و پیش از اینکه توجه شما را به فهرست قیمت برخی از مهمترین آپشن های این بازار جلب کنیم باید اذعان کرد این قیمت ها قطعی نیستند و از سطح بازار تهران گردآوری شده اند و مطمئنا در شهرستان ها این قیمت ها متفاوت خواهد بود. به هر روی امیدواریم روزی با ثبات قیمت ارز، این بازار پرشور و هیجان نیز به آرامش برسد.

     

    نویسنده: محمد ملکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو