فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

عدم صلاحیت شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: شورای رقابت اعلام کرده که به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو تعیین قیمت آن نیز باید در این شورا صورت گیرد؛ شورای رقابت صلاحیت قیمت‌گذاری خودرو را ندارد.

عدم صلاحیت شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»،  احمد نعمت بخش با بیان اینکه در بازار خودرو انحصاری وجود ندارد که شورای رقابت بخواهد در مورد آن تصمیم گیری کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 شرکت تولیدکننده خودروهای سواری و 10 شرکت واردکننده خودرو در کشور فعال هستند.دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: برخی معتقدند به دلیل تیراژ بالای تولید در دو شرکت ایران خودرو و سایپا، بازار خودروی ایران انحصاری است در این صورت باید گفت بازار خودرو در کره، فرانسه و آمریکا نیز انحصاری است زیرا بازار کره در اختیار دو برند هیوندایی و کیا، بازار فرانسه در اختیار رنو و پژو و بازار خودروی آمریکا نیز در اختیار دو شرکت جنرال موتورز و فورد است.

    پژو پارس 1.5 میلیون تومان ارزان شد
    شش سال پیش در چنین روزی با فرارسیدن محرم، روند کاهش نرخ ارز و عرضه جزئی خودرو از سوی خودروسازان، قیمت خودروهای داخلی با کاهش روبرو شد. رکود موجود در بازار خودرو باعث کاهش جزئی قیمت برخی خودروها در کنار ثبات قیمت خودروهای دیگر شد. این مسئله در حالی اتفاق افتاده که به گفته فعالان بازار، فروش بازار خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 60 درصد کاهش داشته است.در حال حاضر هر دستگاه 206 تیپ 2 با 1.5 میلیون تومان کاهش قیمت، 28.5 میلیون تومان خرید و فروش می شود و قیمت هر دستگاه 206 تیپ 5 با کاهش 500 هزار تومانی به 33.5 میلیون تومان رسیده است.همچنین قیمت پژو 207 معمولی با کاهش قیمت 500 هزار تومانی به 36 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه پژو 405 با افت 200 هزار تومانی قیمت، 19 میلیون و 300 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.قیمت هر دستگاه پژو پارس نیز با کاهش 1.5 میلیون تومانی روبرو شده و در حال حاضر این خودرو 27 میلیون تومان معامله می شود.در مورد تندر 90 مدل E2 ایران خودرو نیز می توان به افت 300 هزار تومانی قیمت اشاره کرد، به طوری که در حال حاضر این خودرو 24 میلیون و 700 هزار تومان معامله می شود.

    دوماه دیگر تندر اتومات و 206 ایرانی تولید می شود
    شش سال پیش در چنین روزی در روزهایی که تولید خودروسازان کشور افتی شدید کرده و به نصف نزدیک شده است، گفته می‌شود ایران خودرو می‌خواهد طی یکی دو ماه آینده «پژو 206 ایرانی» و «تندر-90 اتومات» را به تولید برساند. آن طور که خبر می رسد، ایران خودرو قصد دارد ابتدا تندر-90 اتومات و سپس پژو 206 ایرانی را وارد خطوط تولید خود کند.پژو 206 هم اکنون دو ماهی می شود که از خط تولید ایران خودرو به صورت موقت حذف شده است، زیرا پژوی فرانسه به دلایل سیاسی و مالی قطعات لازم را در اختیار این شرکت قرار نداد. حالا ایران خودرو در طرحی مشترک با قطعه سازان تصمیم گرفته آن بخش از قطعات پژو 206 را که از خارج تامین می شوند، به تولید داخل برساند. اما دیگر محصول جدید ایران خودرو «تندر-90 اتومات» نام دارد که آن نیز طی یکی دو ماه آینده به تولید خواهد رسید. گفته می شود قیمت تندر اتومات حدود 4 میلیون تومان با مدل معمولی این خودرو تفاوت خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط