فونیکسریمکسبهتام

انتقاد از اخذ ما‌به‌ التفاوت نرخ گازوئیل از رانندگان خودروهای ترانزیت

عصر خودرو- نماینده آستارا در مجلس از اخذ ما‌به التفاوت نرخ گازوئیل از رانندگان خودروهای ترانزیت داخلی و خارجی، انتقاد کرد.

انتقاد از اخذ ما‌به‌ التفاوت نرخ گازوئیل از رانندگان خودروهای ترانزیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اخذ ما‌به التفاوت نرخ گازوئیل از رانندگان خودروهای ترانزیت داخلی و خارجی در مبدا خروج و ورود کشور، گفت: برخی مسئولان با اتخاذ سیاست‌های غلط، دست به خود تحریمی عجیبی زده‌اند.

    وی با بیان اینکه آمریکا ناوگان دریایی و صنایع هوایی ما را تحریم کرده است، افزود: متاسفانه ما هم با اخذ ما‌به التفاوت نرخ گازوئیل از رانندگان خودروهای ترانزیت داخلی و خارجی در مبدا خروج و ورود کشور، ناوگان زمینی کشور را با دست خودمان تحریم کرده ایم.

    نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه از رانندگانی که تولیدات صادراتی را به خارج از کشور حمل می‌کنند ما‌به‌التفاوت سوخت 2 هزار و هفتصد تومانی دریافت می‌شود، اظهار داشت: در شرایط تحریم وزارتخانه‌های نفت، راه و کشور نه تنها نباید این اقدام را انجام دهند، بلکه باید با بسته‌های مشوق حمایتی و با قرار دادن گازوئیل به قیمت داخلی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین حمایت کنند.

    داداشی تاکید کرد:همچنین از سوی دیگر رانندگان خودروهای ترانزیت خارجی که وارد کشور شده و سوخت گیری می‌کنند نیز باید ما‌به التفاوت 4 هزار و ششصد تومانی بپردازند که این اقدامات کاملا غیر فنی و اصولی است.

    وی اضافه کرد:در نتیجه به دلیل اینکه ما برای رانندگان آنها ما‌به التفاوت در نظر گرفته‌ایم؛ در کشورهای دیگر هم در هر مبدا ورود و خروج 50 دلار معادل ششصد هزار تومان از راننده ایرانی دریافت می‌شود .

    عضو کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر اینکه ای اقدامات با عنوان مقابله با تحریمها و جلوگیری از قاچاق سوخت انجام می‌شود، گفت:اما این اقدام سبب نارضایتی رانندگان و بعضاً تجمع آنها در مرزها و همچنین باقی ماندن کالاهای صادراتی در پشت مرزها شده است که لازم است هر چه سریعتر به این مسئله رسیدگی شود.

    داداشی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان وزارت راه و نفت و شرکت پخش و پالایش این مسئله را حل نکند و بسته مشوق حمایتی در اختیار رانندگان ندهند، باعث نارضایتی رانندگان می شود، تصریح کرد: اگر این مشکل حل نشود بنده به اتفاق دیگر نمایندگان این موضوع را از طریق سوال از مسئولان ذیربط و سایر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیری می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو