فونیکسریمکسبهتام

از ابتدای سال جاری تا کنون؛

ترانزیت خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه نزدیک به ۶۳ هزار دستگاه رسید

عصر خودرو- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۶۲ هزار و ۸۱۷ دستگاه خودرو در بندر لنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو توسط ۹۴۸ فروند شناور فلزی به کشورهای آسیای میانه و عراق بارگیری و ارسال شد.

ترانزیت خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه نزدیک به ۶۳ هزار دستگاه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی سالاری افزود: در مجموع حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان در این بازه زمانی که عمده آن محموله خودرو بوده به 148 هزار و 690 تن رسید که در این بخش 51 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

    وی در ادامه اشاره به تخلیه و بارگیری سه میلیون و 985 هزار و 511 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب بیان کرد: از این میزان یک میلیون و 739 هزار و 4 تن به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و 2 میلیون و 246 هزار و 507 تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

    مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از صادرات 2 میلیون و 109 هزار و 539 تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در این مدت خبر داد و افزود: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، یک میلیون و 117 هزار و 341 تن با افزایش 28 درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و 992 هزار و 198 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

    سالاری گفت: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و 452 هزار و 107 تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شده است.

    صادرات بیش از 24 هزار TEU کانتینر یخچالی

    وی همچنین حجم صادرات کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری تاکنون از بنادر غرب در این استان را 24 هزار و 689 TEU اعلام کرد و افزود: در این مدت 49 هزار و 378 TEU کانتینر یخچالی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شده که در این بخش 22 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

    بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت 300 کانتینر یخچالی چرخدار و 12 رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط