فونیکسریمکسبهتام

در کنفرانس خبری قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش چه گذشت ؟

زمستان طلایی سایپا در راه است

عصر خودرو- سه سال قبل میزان تعهدات سایپا حدود ۵۲۰ هزار دستگاه انواع خودرو بود که ۳۰۰هزار دستگاه آن تعهدات معوقی بودند که تنها برای صفر کردن این تعهدات سایپا نیاز داشت تا ۹ ماه خطوط تولیدش را در اختیار تعهدات معوق قرار دهد در حالی که پاسخ به نیاز روز بازار و فروش های ماهانه نیز در دستور کار بود. هفته گذشته، مجید باقری، قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا از صفر شدن تمامی تعهدات معوق سایپا پس از سه سال تلاش این شرکت در کنار پاسخگویی به نیاز روز بازار خبر داد و به تشریح برنامه های آینده این خودروساز پرداخت.

زمستان طلایی سایپا در راه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵:۰۰

    زمستان طلایی سایپا :

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» باقری از برنامه سایپا برای آغاز تولید ازمایشی سه محصول سایپا در سه ماه پایانی سال خبر داد و افزود : تولید آزمایشی شاهین اتوماتیک در دی ماه، کراس اوور آریا در بهمن ماه و خودرو جدید اطلس در اسفند ماه آغاز خواهد شد.
    سود 1700 درصدی برای تعهدات معوق رنو :
    باقری در این کنفرانس خبری میزان سود در نظر گرفته شده برای مشتریان در طرح های جایگزین ساندرو و استپ وی را حدود 1700 درصد عنوان کرد و افزود : ما در این طرح های جایگزین سعی کردیم بیشترین سود نسبت به آورده اولیه را در اختیار مشتریان قرار دهیم و حدود 12هزار نفر از این طرح ها استفاده کرده اند اما هنوز عده ای باقی مانده اند که تصور می کنند این خودروها مجدد تولید می شود و می توانند به خودروشان برسند اما ذکر این نکته ضروری است که محصولات رنو حتی در صورت بازگشت به خطوط تولید سایپا، نمی توانند استاندارد های 85گانه را پاس کنند و این احتمال برای مشتریانی که هنوز در طرح های جایگزین شرکت نکرده اند صفر است.
    رنو با آغاز تحریم ها به صورت یک طرفه بازار ایران را رها کرد و با وجود تعهد به خودروسازان در زمینه تامین محصولات ثبت نامی باقی مانده، آن ها را با این تعهدات رها کرد و سایپا خودش به فکر راه حل های جایگزین و طرح های جایگزین افتاد و سعی کرده بیشتری سود را در این طرح به مشتریان ارائه کنند.
    مجید باقری همچنین در ادامه صحبت ها و در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه احتمال جایگزینی خودروهای معوق رنو با محصولات جدید سایپا ضمن رد این موضوع گفت: هیچ برنامه ای برای جایگزینی تعهدات معوق رنو با محصولات جدید سایپا نظیر شاهین اتوماتیک، آریا یا اطلس را نخواهیم داشت لذا بهتر است مشتریان هر چه سریعتر از طرح های موجود استفاده کنند.
    آماده سازی جایگزین ولوو در سایپا دیزل :
    باقری همچنین در زمینه تعهدات معوق کشنده ولووسایپا دیزل، از برنامه ریزی و تلاش این گروه خودروسازی برای آماده سازی محصولی جدید از برند دانگ فنگ خبر داد تا به زودی شاهد ارائه خودرو جایگزین به ثبت نام کنندگان کشنده ولوو باشیم.
    رشد 30درصدی فاکتورها :
    قائم مقام فروش سایپا در این کنفرانس خبری از فاکتور شدن 200 هزار خودرو تا روز سیزدهم شهریور ماه خبر داد و افزود : این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 30 درصدی فاکتور خودروها را نشان می دهد که دستاورد مهمی در گروه خودروسازی سایپا است.
    امسال فقط فروش فوق العاده خواهیم داشت :
    شورای رقابت مدتی قبل طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن خودروسازان محدودیت هایی در زمینه پیش فروش خودروها خواهند داشت و پیچیدگی این طرح موجب شد تا قائم مقام فروش سایپا از تصمیم این گروه مبنی بر عدم پیش فروش در سال جاری خبر دهد. باقری در این زمینه گفت: پیچیدگی های این طرح آن قدر زیاد است که ممکن است مشتریان را سردرگم کند لذا تمامی مراحل فروش ما در سال جاری به صورت فروش فوق العاده خواهد بود و تمام تعهدات را بر اساس توان تولید تنظیم خواهیم کرد تا دیگر هیچ تعهد معوقی بوجود نیاید.
    بحران جهانی میکروچیپ عامل خودروهای ناقص است
    قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا ضمن اشاره به بحران جهانی تامین میکروچیپ این مساله را تنها دلیل وجود خودروهای ناقص اعلام کرد. باقری در این زمینه گفت: بحران جهانی تامین‌میکروچیپ تنها دلیل خودروهای ناقص کنونی سایپا است که شمار آن ها به اندازه تولید یک ماه است و برای رفع این مشکل سایپا راسا برای تامین 45هزار‌ میکروچیپ که استفاده فراوانی در خودرو دارد اقدام کرد تا از افزایش تعداد خودروهای ناقص جلوگیری کنیم.
    تاخیر در تحویل خودروها مربوط به شماره گذاری و حمل و نقل است

    قائم مقام فروش سایپا مشکل در شبکه حمل و نقل ترانزیت کشور و میانگین زمان حدودا ده روزه صدور پلاک را مهمترین عوامل تاخیر در تحویل خودروها از زمان صدور فاکتور اعلام کرد. باقری زمان دقیق صدور پلاک از زمان صدور فاکتور برای مشتریان را یازده روز به صورت میانگین اعلام کرد و افزود: این مساله به واسطه طرح جدید احراز سکونت اتفاق افتاده و ما برای رفاه مشتریان در 600 دفتر فروش سراسر ایران این کار را برای مشتریانمان انجام می دهیم تا نیاز به مراجعه خود مشتریان برای احراز سکونت نباشد.باقری در ادامه افزود: مشکلات ترانزیتی کشور نیز مشکل دیگری است که با کمک وزارت راه امید به حل آن داریم. قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا در پایان از پرداخت جریمه به ازای هر تاخیر مربوط به این گروه خودروسازی خبر داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو