فونیکسریمکسبهتام

کوچه های پایتخت در اختیار خودروهاست نه انسان ها

عصر خودرو- مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه بلندمرتبه سازی امکان استفاده از فضاهای شهری پایتخت را گرفته گفت: به دلیل تصمیم های سلیقه ای طی ۵۰ سال اخیر کوچه و خیابان در اختیار خودروها قرار گرفته و بوستان ها به تنها فضای حضور خانواده ها تبدیل شده است.

کوچه های پایتخت در اختیار خودروهاست نه انسان ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مصطفی موسوی لاری  افزود: به همین دلیل باید فضای بوستان ها به دلیل حضور خانواده ها مناسب باشد.
    وی تاکید کرد: در همین زمینه مرحله نخست نظارت ستادی با تأکید بر حوزه نگهداشت در این فضاها انجام شد.
    مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران یادآور شد: در تمامی ناحیه هایی که از آنها بازدید می شد وضعیت بوستان های ناحیه، خیابان ها، کوچه ها و بافت ها فرسوده با دقت مورد بررسی قرار گرفت.
    وی افزود: در جریان بازدید از 195 بوستان مشاهده شد 12 بوستان فاقد محوطه بازی کودک هستند در صورتی که از فضای لازم برای ایجاد آن برخوردار هستند؛ همچنین کفپوش 32 بوستان مناسب نبود.
    موسوی لاری همچنین با اشاره به تصمیم شورای شهر مبنی بر حذف چمن در بوستان ها گفت: تذکرهای جدی درخصوص آبیاری چمن به نواحی داده شد.
    وی با بیان اینکه در گذشته نظارت ستادی از مناطق با نگاه مچ گیری صورت می گرفت اظهارداشت: در این دوره تلاش شد با نگاه حمایت گرانه به این موضوع پرداخته شود که البته این امر به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست بلکه علاوه بر تذکر موارد مختلف درخواست شد موضوعات پس از اصلاح با سند گزارش شوند.

    *گرفتن آزمون از شهرداران نواحی
    مدیرکل هماهنگی امور مناطق با بیان اینکه به دلیل مرتبط نبودن تحصیلات نیروها با شغل فعلی آنها مقرر شد یک آزمون سراسری میان تمامی نیروهای نواحی با هماهنگی اداره کل آموزش شهرداری تهران برگزار شود ادامه داد: این آزمون طی هفته های آینده میان حدود 6 هزار نیروی نواحی شهرداری برگزار و سوالات آن در چند حوزه مهم و سه سطح ساده، متوسط و طراحی خواهد شد که با استفاده از نتایج این آزمون نیروهای مستعد یا با دانش کم شناسایی می شوند.
    موسوی لاری خاطرنشان کرد: در نهایت نیروها مورد بازآموزی قرار می گیرند یا نسبت به جابه جایی یا ارتقای سطح دانش آنها اقدام خواهد شد.
    وی اضافه کرد: علاوه بر آن در جریان جلسه ها متوجه شدیم دانش تخصصی (دانش مربوط به انجام کارهای مرتبط) شهرداران نواحی بسیار ضعیف است و به دنبال حضور ما در نواحی بخشی از دانش مورد نیاز به صورت مکتوب به این شهرداران ارائه شد.

    *زیست شبانه از دل طرح چشمه
    این مسئول شهری یکی دیگر از اقدامات این اداره کل را جذب ایده های خوب به منظور اجرا در قالب طرح 'چشمه' برشمرد و افزود: این طرح از شورای مدیران شهرداری تهران آغاز و به دریافت 30 ایده منجر شد که ارجاع آنها به مناطق برای اجرا را به دنبال داشت.
    موسوی لاری با اشاره به اینکه یکی از ایده های این طرح، زیست شبانه بود اظهارداشت: در قالب این طرح پیشنهاد شد یک راسته از شهر در نیمه شب زنده باشد تا در این بستر زنده مغازه ها اجازه فعالیت داشته باشند و اقدامات فرهنگی نیز در کنار آن صورت گیرد.
    وی ادامه داد: در همین زمینه 6 منطقه بر مبنای داشتن قابلیت و ظرفیت اجرای زیست شبانه به عنوان پایلوت (نمونه) انتخاب شدند تا پس از گذشت مدتی در صورت دریافت بازخورد مثبت، اجرای آنها استمرار یابد.

    *نظارت بیشتر با شفافیت
    موسوی لاری در ادامه با بیان اینکه هرچه شفافیت بیشتر باشد ناظران بیشتری امکان نظارت خواهند داشت اظهارداشت: برای مثال سامانه سامن (سامانه اطلاعاتی مکانی نواحی) به عنوان یک سامانه موقعیت محور و مصور به منظور دریافت معضلات و مشکلات نواحی راه اندازی شده است.
    وی افزود: نحوه کار این سامانه به گونه ای است که مسائل نواحی برای پیمانکاران ارسال و پس از رفع آن مجددا عکس اصلاحات انجام شده برای ناحیه فرستاده می شود.
    مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری در پایتخت استفاده از این سامانه به طور جدی دنبال شد و نواحی به پیگیری موضوعات از طریق این سامانه ملزم شدند.
    وی اضافه کرد: در ادامه تلاش کردیم این سامانه به گونه ای طراحی شود که امکان استفاده مردم از آن نیز وجود داشته باشد که به همین منظور صفحه هایی در فضای مجازی با نام «شهرتاش» راه اندازی و پیش از بازدیدها به شهروندان اعلام شد تا مسائل و مشکلات منطقه و ناحیه خود را از طریق این سامانه ارسال کنند.
    موسوی لاری با بیان اینکه این اقدام یک تحول اساسی در دریافت سریع مشکلات مردم است خاطرنشان کرد: باوجود اینکه این کار در پایان دوره بازدید پیاده سازی شد اما شهروندان استقبال خوبی از آن کردند و هنوز شهروندان مشکلات خود را از طریق این سامانه ارسال می کنند.
    وی افزود: همچنین قرار است سامانه سامن نیز در کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران پیگیری شود.

    *اصلاح مدل ارزیابی عملکرد
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره جزئیات تهیه گزارش عملکرد از مناطق 22 گانه اظهارداشت: در جریان بازدید از مناطق متوجه شدیم مدل ارزیابی عملکرد که در گذشته انجام می شد اشکال های فراوانی دارد.
    موسوی لاری ادامه داد: در گذشته نحوه ارزیابی عملکرد به این صورت بود که به هر حوزه ستادی شهرداری اعلام شده بود تعدادی شاخص برای ارزیابی عملکرد معرفی کنند، بنابراین ممکن بود یک معاونت 10 شاخص، یک معاونت 270 شاخص داشته باشد که در مجموع حدود یکهزار و 500 شاخص برای مناطق و نواحی ایجاد شده بود.
    وی با اشاره به اینکه در هر دوره ای ممکن بود تغییراتی در این شاخص ها ایجاد شود یادآور شد: نحوه امتیازدهی به این شاخص ها از صفر تا صد انجام گرفته و مساله اصلی بی معنایی و کیفی بودن شاخص ها بود.
    مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ارزیابی عملکرد باید در انتخاب و انتصاب مدیران موثر باشد اضافه کرد: طرح های مختلفی برای اصلاح ارزیابی عملکرد در نظر گرفته شد.
    موسوی لاری اضافه کرد: در همین زمینه تلاش شد نیروهای راکد شناسایی شوند که با این اقدام مشخص شد بسیاری از این نیروها ظرفیت انجام کارهای مهم و قبول مسئولیت را دارند اما از آنها در جای مناسب استفاده نمی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو