فونیکسریمکسبهتام

ام‌جی ۳۶۰ دنده‌ای را بشناسید

عصر خودرو -برند ام‌.جی نامی ماندگار در صنعت خودروسازی دنیا است که امروزه در مالکیت چینی‌ها قرار دارد.

ام‌جی ۳۶۰ دنده‌ای را بشناسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳:۰۰
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید
  • ام‌جی 360 دنده‌ای را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران  ،برند ام‌جی در کشورمان چندان مشهور نیست؛ ولی در سطح جهانی پرآوازه و صاحب سبک است. از سویی دیگر باید قبول کرد که ام‌جی با مالکیت چینی‌ها نه‌تن‌ها از ورشکستگی کامل نجات یافت، که به‌خوبی متحول شد و حالا با محصولاتی قابل قبول در بازار مشکل‌پسند انگلستان حضور دارد. فراموش نکنیم، MG سازنده مدل‌های ماندگاری در تاریخ خودروسازی بریتانیا محسوب می‌شود و اکنون 6 درصد از کل معاملات خودرو‌های کلاسیک این کشور را به خود اختصاص داده که بالاترین میزان در قیاس با دیگر برند‌ها است.

ام‌جی (MG) مخفف عبارت گاراژ موریس (Morris Garage) در سال 1923 در انگلستان بنیان نهاده شد و مانند دیگر خودروسازان این کشور بار‌ها در طول حیات خود، به دست شرکت‌های دیگر افتاد. ویلیام موریس، صاحب این برند، تا زمان مرگ خود در 1963 مدیریت آن را بر عهده داشت؛ تا اینکه در سال 1967 شرکت MG به مالکیت بریتیش موتور و کمی بعد به خودروساز بزرگ آن زمان انگلستان، لیلاند (Leyland) واگذار شد و حتی بین سال‌های 1980 تا 1995 به کلی تعطیل بود. درنهایت تا سال 2006 برند‌های روور، بی‌ام‌و، بریتیش ایرو اسپیس و ام‌جی روور خودروسازی ام‌جی را با تولیدات محدود به چند مدل اسپرت و نه‌چندان پرتقاضا در سطح جهانی، اداره کردند تا نوبت به SAIC چین رسید.

سایک موتورز، اکنون مالکیت کارخانه‌های خودروسازی متعددی در چین و خارج از آن را در اختیار دارد و با تولید 5.2 میلیون دستگاه، چهارمین خودروساز بزرگ این کشور و یکی از غول‌های خودروسازی دنیا محسوب می‌شود. از نظر تیراژ تولید می‌توان حضور این شرکت چینی را نقطه عطفی در تاریخ MG دانست؛ چرا که آن را از یک کارخانه تک محصول کوچک با تولید 9 هزار دستگاه در سال 2008، به بیش از 73 هزار دستگاه در سال 2015 رساند. فراموش نکنیم؛ هم‌اکنون خط مونتاژ MG با قطعاتی که تماما از چین به آن وارد می‌شود، در لانگبریج انگلستان فعال است و سالانه بیش از 4 هزار دستگاه از محصولات این برند در این کشور فروخته می‌شود.

دفتر طراحی و مهندسی MG در بیرمنگام انگلیس فعال است و خودرو‌هایی که طی سال‌های اخیر دیده‌ایم و به کشورمان وارد شده، مورد تأیید این مرکز بوده‌اند؛ درحالی‌که خط تولید اصلی این محصولات، در نانجینگ چین است. به‌طور کلی می‌توان خودرو‌هایی را که به نام ام‌جی تولید می‌شوند به دو دسته تقسیم کرد. گروه اول، علاوه بر چین در بازار انگلستان هم حضور دارند؛ اما گروه دوم، چنین شرایطی ندارند و در سایت اصلی این خودروساز به آدرس http://mg.co.uk دیده نمی‌شوند. به نظر می‌رسد خودروی 360 هم با چنین شرایطی روبرو است؛ چرا که پس از جستجویی کوتاه در اینترنت، به تصاویر این مدل با لوگوی سایک‌موتورز و برند روئی (Roewe) چین رسیدیم، ضمن اینکه خبری مبنی بر حضور آن در اروپا نبود. پس می‌توان نتیجه گرفت خودروی مذکور، صرفا با برند شناخته‌شده‌ی ام جی در ایران عرضه می‌شود و در اصل، محصولی از سایک موتورز است. این موضوع، مسلما نمی‌تواند کیفیت مدل 360 را زیر سؤال ببرد؛ چراکه دیگر محصولات ام جی، از جمله شاسی‌بلند GS و خودروی مشهور MG 6 هم با برند سایک در چین فروخته می‌شوند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی مدل 360، مونتاژ آن در ایران و شهر تبریز است. گفته می‌شود که این کارخانه با نام پارس موتورز، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک و 50-50 بین سایک موتورز چین و پارس‌موتورز ایران خواهد بود تا نهایتا به‌عنوان پایلوت تولید MG در خاورمیانه با تیراژ 10 هزار دستگاه در سال، فعالیت کند. اولین سری محصولات این کارخانه، هفته‌ی گذشته به خریداران در اقصا نقاط ایران تحویل داده شد و پیش‌فروش جدید آن نیز به‌تازگی آغاز شده است. ام جی 360، به‌عنوان جایگزین مدل 350 معرفی می‌شود، اما از نظر قیمت و تجهیزات داخلی، در کلاس پایین‌تری قرار دارد.
طراحی ظاهری و بدنه

کارشناسان صنعت خودرو، به زیبایی و جلوه‌ی قابل قبول محصولات مدرن چینی در مقایسه با مدل‌های گذشته، اعتراف می‌کنند. این حقیقت که به‌سختی می‌توان از بعضی خودرو‌های چینی ایراد طراحی گرفت؛ غیر قابل انکار است و درباره‌ی ام جی 360، با ارفاق صدق می‌کند. این خودرو از حیث طراحی بدنه، هماهنگ خوبی با استاندارد‌های جهانی دارد و می‌تواند خریدار ایرانی را جذب خود کند. از سویی دیگر، نباید فراموش کرد که خودرو‌های جذاب چینی مثل ام جی 360، عمدتا از محصولات مشهور دنیا و خصوصا خودرو‌های ژاپنی، الگوبرداری می‌کنند و به‌ندرت طراحی کاملا مستقل و نوآورانه، ارائه دارند.

در نمای روبرو، ام جی 360 به مدل قبلی این سری وفادار بوده و خصوصا در بخش جلوپنجره، کاملا شبیه به مدل 350 است؛ هرچند تویوتا کمری گرند مدل 2004 را یادآوری می‌کند. چراغ‌های جلو، اسپرت و قطره‌ای هستند؛ ضمن اینکه با دو انحنا در قسمت پایین، هماهنگ با طرح جلوپنجره به نظر می‌رسند. سپر ام جی 360، نسبتا ساده است و خطوط حجم‌دهنده‌ی خاصی ندارد. تقریبا نیمی از این قسمت، با فضای خالی و ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ عرضه شده است که علاوه بر تأمین مجرای هدایت هوا برای پیشرانه، نقش زیادی در کاهش هزینه‌ی تولید خواهد داشت. برای کاهش یک‌نواختی در طراحی سپر، حالتی ذوزنقه‌ای به بخش پلاستیکی داده شده است و نوار LED روشنایی روز هم داخل آن قرار دارد.

نمای پشت ام جی 360، سادگی دیگر اجزا بدنه را حفظ کرده و به عقیده‌ی نگارنده، شدیدا از سوبارو لگاسی الهام گرفته است. فرم کلی چراغ عقب و در صندوق، کاملا شبیه سدان مشهور سوبارو به نظر می‌رسد و البته بدون پیچیدگی‌های آن اجرا شده است. سپر و گلگیر عقب، کاملا یک‌تکه هستند که در صورت تصادف، هزینه‌ی سنگینی در پی خواهند داشت. از نکات مثبت این بخش، کوچک بودن بخش پلاستیکی زیر سپر است که با حجم‌دهی مناسب، چراغ‌های هشدار و اگزوز دوگانه، حس اسپرت و قابل قبولی دارد.
در مجموع، می‌توان به طراحی ظاهری ام جی 360، نمره‌ی قبولی داد و افزایش ابعاد آن در مقایسه با ام جی 350 را به فال نیک گرفت. این خودرو با طول 4579 میلی‌متر، عرض 1804 میلی‌متر و ارتفاع سقف 1490 میلی‌متر از سطح جاده ارائه می‌شود، درحالی‌که فاصله محور 2660 میلی‌متر دارد.
نمای داخلی و کابین

ورود به خودروی ام‌جی 360، فراتر از انتظار سرنشین از یک خودروی چینی است. هرچند پلاستیک سخت، مهم‌ترین ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی داشبورد به نظر می‌رسد، حس لوکس و راضی‌کننده‌ی کابین، غیر قابل انکار خواهد بود. مدل فول‌آپشن این خودرو که در چین تحت عنوان نسخه‌ی فلگ‌شیپ (پرچم‌دار) ارائه می‌شود، دارای طرح دورنگ داشبورد و پوشش در است، به‌طوری که چرم کرم‌رنگ، صندلی‌ها و نیمه‌ی پایین داشبورد را پوشش می‌دهد و دیگر اجزا، مشکی هستند؛ ضمن اینکه ادواتی با طرح چوب، فضای داخلی را چشم‌نواز جلوه می‌دهند.

نمایگشر 8 اینچی لمسی، بزرگ‌ترین سایز دیده شده در این کلاس خودرویی است که در ام جی 360 نیز وجود دارد. هرچند این مانیتور، دقیقا در وسط داشبورد قرار دارد؛ به دلیل سبک طراحی، متمایل به راننده جلب نظر می‌کند. جایگذاری کلید‌ها در ام جی 360، بسیار خوب است و سردرگمی خاصی به وجود نمی‌آورد. در طرفین نمایشگر، مجرا‌های اصلی هدایت هوا حضور دارند که با حالت عمودی، حس لوکس محصولات ولوو را تداعی می‌کنند. کمی پایین‌تر و در مقابل دسته‌دنده، شارژر USB، فندک، کلید هشدار چراغ‌های چشمک‌زن و فعال‌کننده‌ی کنترل کشش دیده می‌شود که کاملا در دسترس راننده هستند. نکته‌ی جالب در این قسمت، استفاده نکردن از قاب فلزی مربوط به مسیر حرکت دسته‌دنده برای مدل اتوماتیک است که تشخیص تفاوت آن از نمونه‌ی مجهز به گیربکس دستی را مشکل می‌کند.

ام جی 360، فاقد صندلی برقی است و در مدل فول آپشن، با 6 جهت برای صندلی راننده و 4 جهت برای سرنشین کناری، به‌صورت کاملا دستی تنظیم می‌شود. این خودرو برای 4 سرنشین بلندقد، فضای ایده‌آلی فراهم می‌کند که در قسمت مقابل زانو و بالای سر، مناسب به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، برای سرنشین پنجم هم در وسط صندلی ردیف عقب فضای کافی وجود دارد. صندوق بار، با فضای 482 لیتر ارائه می‌شود که پهنای مناسبی دارد و تقریبا چهار چمدان بزرگ را در خود جای می‌دهد. از نکات مثبت در طراحی ام جی 360، قابلیت بسیار کاربردی صندلی‌های عقب است که در صورت نیاز، می‌توانند از قسمت پشتی به سمت جلو جمع شوند تا امکان حمل اجسام بزرگ فراهم شود.
فرمان ام جی 360، تلسکوپی و با پوشش چرم مصنوعی به‌صورت دوتکه ارائه می‌شود که علاوه بر ظاهر مطلوب، خوش‌دست و قابل قبول است. این بخش با ادوات نقره‌ای رنگ، شباهت خوبی به نمونه‌های موجود در دیگر مدل‌های ام‌جی دارد و با کلید‌های مربوط به کروز کنترل و فرمان‌دهی به سیستم پخش صوت، ارائه می‌شود. طراحان این خودرو با هدف لوکس جلوه دادن فضای داخلی، از آرایش سیلندری مرسوم در محصولات ام جی، برای پنل سرعت سنج و نشان‌دهنده‌ی دور موتور استفاده نکرده‌اند و طرحی ساده با حسی مدرن ارائه می‌کنند که البته چندان عالی و جذاب نیست. شاید در نگاه اول، تصور شود که با پنل تمام دیجیتال و حتی یک نمایشگر بزرگ در پشت فرمان مواجه هستیم؛ اما در واقع عقربه‌ی مکانیکی سرعت سنج با اعدادی از صفر تا 220 در وسط وجود دارد و دو نمایشگر TFT کوچک، در طرفین آن دیده می‌شود. این خودرو، فاقد نشان‌گر دور موتور به‌صورت عقربه‌ای است و این عدد را با طرحی دیجیتال اطلاع‌رسانی می‌کند.
پیشرانه و قوای فنی

خودروی ام جی 360، فعلا با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری تنفس طبیعی در ایران حضور دارد؛ اما در کشور چین، با پیشرانه‌ی توربوشارژ 1.4 لیتری نیز ارائه می‌شود. هرچند که قدرت نمونه‌ی 1.5 لیتری برای علاقه‌مندان سدان‌های ارزان‌قیمت خانوادگی، کافی به نظر می‌رسد، پیشرانه‌ی توربوشارژ که در حال حاضر روی خودروی ام جی GT در چین دیده می‌شود، می‌تواند جذابیت زیادی برای خریدار ایرانی داشته باشد و قیمت بالاتر را توجیه کند. لازم به توضیح است که نسخه‌ای از خودروی ام جی GT که در ایران وجود دارد، دارای پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 127 اسب بخار است.

ام جی 360 با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری، قدرت 107 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن‌متر تولید می‌کند. بیشترین قدرت در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور از دور موتور 4500 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این خودرو در دو نسخه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی 5 سرعته یا اتوماتیک 4 سرعته عرضه می‌شود که می‌تواند وزن خالص آن را در بازه‌ی 1235 تا 1280 کیلوگرم نگه دارد. با این حساب، رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود 11.5 تا 12.5 ثانیه ممکن می‌شود و نهایت سرعتی نزدیک به 180 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. بنا به ادعای شرکت سازنده، میانگین مصرف سوخت این خودرو، 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است که با سرعت ثابت در بزرگراه به 5.2 لیتر در 100 کیلومتر و در ترافیک شهری به 8.5 لیتر در 100 کیلومتر خواهد رسید.

قرار است شرکت صنعت خودروی آذربایجان، ام‌جی 360 توربوشارژ را با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری عرضه کند. این محصول، با قدرت 130 اسب بخار در دور موتور 5500 دور بر دقیقه، همراه گشتاور 210 نیوتن‌متر از دور موتور 2100 دور بر دقیقه خواهد بود. در چنین شرایطی، میانگین مصرف سوخت 7 لیتر در 100 کیلومتر فراهم می‌شود و زمان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، حدود 10.5 تا 11 ثانیه قابل پیش‌بینی است.

در چین، مدل 360، با پیشرانه‌ی جذاب 1.4 لیتری توربوشارژ، 154 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور دارد که برای چنین خودرویی، ایده آل به نظر می‌رسد. بیشترین قدرت در موتور 5600 دور بر دقیقه حاصل می‌شود؛ اما نهایت گشتاور از دور موتور 1600 دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود. این مدل فقط با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک 7 سرعته عرضه می‌شود و می‌تواند در زمانی نزدیک به 9 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. نهایت سرعت ام جی 360 با پیشرانه‌ی توربوشارژ، 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت 8.5 لیتر در 100 کیلومتر خواهد داشت.
آپشن‌های رفاهی

شرکت سازنده، خبر از فهرست نسبتا کاملی از آپشن‌ها برای ام جی 360 می‌دهد که این اقلام را شامل می‌شود: رینگ‌های 16 اینچ، سیستم تهویه مطبوع دستی، شیشه بالابر‌های برقی کلیه پنجره‌ها، تنظیم ارتفاع فرمان، چراغ‌های هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه جانبی مجهز به چراغ راهنما، قابلیت تنظیم برقی آینه‌های جانبی همراه با گرم‌کن داخلی، تیغه برف پاک‌کن ژله‌ای، گرم‌کن شیشه عقب، روکش صندلی چرم مصنوعی، تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین جلو در 4 حالت، آرایش صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی مستقل، فضای ذخیره‌سازی اشیاء زیر صندلی جلو، محفظه ذخیره پشت صندلی‌های جلو و فیلتر تصفیه هوای داخل کابین.
فقط نمونه‌ی مجهز به گیربکس اتوماتیک، دارای نمایشگر لمسی 8 اینچی است که علاوه بر ناوبری ماهواره‌ای، دارای دوربین پارک و سنسور عقب خواهد بود. این سیستم، توانایی پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای به کمک 4 بلندگو، اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث، در کنار درگاه‌های USB و AUX دارد. از دیگر آپشن‌های مخصوص مدل اتوماتیک می‌توان به سانروف برقی، چراغ مطالعه و تکیه‌گاه صندلی عقب، تنظیم دستی 6 جهته‌ی صندلی راننده و قابلیت تغییر گودی کمر، صندلی‌های چرم، سیستم روشنایی روز و سردنده‌ی کروم –چرم، اشاره کرد.
ایمنی

همان‌طور که قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد، ام جی 360 هم موفق به دریافت 5 ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادفات چین (C-NCAP) شده است. طبق معمول، فیلم یا مدرک معتبری از تست تصادف این خودرو در دسترس نیست تا بتوان بر اساس آن نتیجه‌ی خاصی گرفت. خریدار ایرانی می‌تواند امیدوار باشد که با محصولی از یک برند معتبر چینی مواجه است که در بدترین شرایط تصادفات، ضعیف‌تر از خودرو‌های ساخت داخل نخواهد بود.
از آپشن‌های ایمنی ام جی 360، می‌توان به اعلام خطر کاهش فشار باد لاستیک‌ها، اهرم تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی، هشدار باز بودن کمربند، طراحی سه نقطه‌ای کمربند ایمنی برای صندلی‌های عقب، ایموبیلایزر یا سیستم ضد سرقت، سنسور و دوربین پارک عقب، قفل ایزوفیکس صندلی‌های عقب، هشداردهنده افزایش سرعت، شیشه بالابر راننده مجهز به سیستم تشخیص مانع، قفل مرکزی از راه دور، سفت شدن فرمان با توجه به افزایش سرعت، چراغ بدرقه (خاموش شدن خودکار چراغ‌ها، چند دقیقه پس از خاموش کردن خودرو) اشاره کرد.

این خودرو با ترمز ABS و فناوری توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD) عرضه می‌شود. سیستم کمکی ترمز (BA) و مدیریت ترمز‌ها در هنگام حرکت مارپیچ (CBC) در ام جی 360، وجود دارد.
تجربه رانندگی و کیفیت خودرو

کمتر از یک ماه از تحویل اولین نمونه‌های ام جی 360 مونتاژ ایران به خریداران می‌گذرد. با توجه به اینکه کیفیت مونتاژ در کنار دیگر فاکتور‌های فنی یک خودرو، در عملکرد هر محصول تأثیرگذار است، باید کمی صبر کرد تا نسخه‌ی جدید ام جی 360، از دوران آب‌بندی خارج شود و چهره‌ی واقعی خود را نشان دهد. این خودرو، یک سال پیش در اختیار رسانه‌ها و علاقه‌مندان تست فنی در ایران قرار داده شد و بعد، در نمایشگاه‌های خودروی سراسر ایران حضور داشت.

پشت فرمان ام جی 360، برای کسانی که تجربه رانندگی با سدان‌های وطنی، نظیر سمند و پژو دارند؛ رضایت‌بخش و قابل قبول است؛ اما مسلما قابل مقایسه با محصولات کره‌ای نیست. دید مناسب به اطراف فراهم می‌شود و با توجه به حضور دوربین عقب، پارک خودرو به‌سادگی انجام میگیرد. قدرت پیشرانه برای یک خودروی خانوادگی در این سطح، قابل قبول است و خصوصا در نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی، شتاب متعادلی دارد که هر چند اسپرت و جوان پسند نیست، برای خودرویی که وزنی کمتر از 1300 کیلوگرم دارد، کفایت می‌کند. این پیشرانه‌ی 1.5 لیتری، به اندازه‌ی نمونه‌های 1.6 لیتری در دیگر خودرو‌های موجود در ایران، قدرت دارد و در گروه 110 اسب بخار قرار می‌گیرد. مانورپذیری خوب در کنار فنربندی متوسط، رانندگی شهری با ام جی 360 را قابل قبول جلوه می‌دهد و باید کمی صبر کرد تا استهلاک کمک‌فنر‌ها در سرعت‌گیر‌های پرتعداد خیابان‌های ایران، مشخص شود. پیش‌تر اشاره شد که فضای نشیمن مدل 360، بسیار خوب است و سفر‌های طولانی 4 سرنشین بلندقد را ممکن می‌کند. صندوق بار بزرگ در کنار امکان خواباندن صندلی‌های عقب، از نکات مثبت این خودرو است که تقریبا در هیج کدام از سدان‌های وطنی دیده نمی‌شود.

سطح آپشن‌های این خودرو برای محصولی که قیمت متوسطی دارد، رضایت‌بخش خواهد بود. هرچند بسیاری دیگر از مدل‌های چینی، امروزه با این گونه تجهیزات عرضه می‌شوند و صرفا دارندگان خودرو‌های ساخت داخل، از دیدن آپشن‌هایی مثل دوربین عقب، نمایشگر و کروز کنترل، شگفت‌زده خواهند شد. در مجموع، می‌توان گفت: در صورت اضافه شدن تعداد کیسه‌های هوا از 2 عدد برای سرنشینان جلو به 4 یا 6 عدد برای تمامی ابعاد خودرو، فهرست نسبتا کاملی از آپشن‌ها در اختیار مالک ام جی 360 قرار خواهد گرفت. از دیگر نکات منفی در تجهیزات فنی ام جی 360، فقدان ESP یا سیستم کنترل پایداری است که هرچند در خودروی با قدرت پایین چندان لازم به نظر نمی‌رسد؛ اما در مسیر‌های لغزنده و برفی اهمیت زیادی خواهد داشت.

جالب است بدانید که با توجه به حضور کارخانه‌ی مونتاژ ام جی 360 در ایران، فروش این خودرو توسط شرکت مدیا موتور (نماینده رسمی ام جی در کشور) انجام نمی‌شود و طبیعتا، پارس موتورز باید اقدام به فروش مستقل و افتتاح یا اعطای نمایندگی خدمات پس از فروش در شهر‌های مختلف کشور کند.

مهم‌ترین رقیب این خودرو در ایران، محصولات مشابه چینی هستند که در راس آن‌ها، سایپاآریو (S300) و بسترن B30 حضور دارند. البته ام جی 360، با توجه به سطح آپشن‌ها و سایز بدنه، قابل مقایسه با جک J5 و بسترن B50 است که هرچند مثل آن‌ها از پیشرانه‌ی 1.8 لیتری استفاده نمی‌کند، می‌تواند بر فروش چنین محصولاتی در رنج قیمتی 70 تا 75 میلیون تومان تأثیر بگذارد. در مقایسه با سدان چری به نام آریزو 5 هم باید گفت: با توجه به پیشرانه‌ی 1.5 لیتری 116 اسب بخار و کیفیت نسبتا خوب فنی و ظاهری، ام جی 360 به دلیل قیمت پایین‌تر در نمونه‌ی فول‌آپشن، ارزش خرید بالاتری دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم