فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو بررسی کرد:

روند بحران‌های آینده صنعت خودرو

عصر خودرو- رضا تقوی مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو و قائم‌مقام و عضو هیئت‌مدیره ارس خودرو دیزل معتقد است با توجه به شرایط پیش‌آمده در اقتصاد، شرکت‌های خودروسازی با سه چالش بسیار جدی تولید، فروش و معوقات بازپرداخت تسهیلات پرداختی روبرو خواهند شد

روند بحران‌های آینده صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، وی با بیان اینکه بحران یا چالش نخستی که در حال حاضر پیشروی خودروسازان است، به تولید خودرو بازمی‌گردد چراکه با توجه به اعمال تحریم‌های جاری و مسائل و مشکلات فعلی در اقتصاد،ایجاد مشکل در پرداخت وجه قطعات خریداری‌شده با بانک‌های خارجی، تحریم سوئیفت و همچنین مشکلات حمل محموله‌ها در تمامی یا اکثر شرکت‌های خودروساز،در مقطع کنونی یا تا چند ماه آینده،درگیر مشکل تأمین قطعه و تولید هستند یا خواهند شد گفت:  این مشکل به‌عنوان بحران یا چالش اول شرکت‌ها مطرح است. البته تا چند ماه دیگر،قطعاً از این مسیر یا از این موقعیت خارج خواهند شد و تولیدات با تغییراتی احتمالی در تیراژ و احتمال تغییر برنامه تولید،وارد خطوط تولید شرکت‌ها می‌شوند و تولید، دوباره ازسر گرفته خواهد شد.
    تقوی  همچنین چالش دوم یا بحران دوم را بازاریابی و فروش دانست و گفت: با توجه به نرخ ارز و هزینه‌های اضافی که بر تولید وارد می‌شود،ازجمله نوسانات و افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش نهادهای تولید قطعاً واحدهای حسابداری  قیمت تمام‌شده محصول شرکت‌ها در محاسبه‌ و برآورد قیمت فروش فعال می‌شوند و یقیناً قیمت‌ها حداقل با افزایش میزان100  %تا 50 % قیمت‌های جاری خواهد بود.
    به گفته او شرکت‌ها نسبت به اعلام قیمت فروش جدید محصولات،اقدام می‌کنند. در این مرحله،بحث بازاریابی و فروش،به‌عنوان چالش بعدی شرکت‌ها مطرح خواهد شد؛به این دلیل که با توجه به شرایط بسیار عمیق رکود ‌تورمی و شرایطی که در کشور حاکم است،هزینه‌ی خانوار و هزینه افراد تا حد زیادی افزایش پیداکرده است. از طرف دیگر،قیمت محصولات افزایش پیداکرده است و این دو پدیده در ضدیت باهم،باعث کاهش توان خرید مشتری می‌شود؛لذا واحدهای فروش شرکت‌ها به چالشی اساسی خواهند خورد.
    مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو  در بخش دیگری از سخنان خود از معوقات بازپرداخت تسهیلات پرداختی بحران یا چالش سوم نام برد  و تصریح کرد: به دلیل اینکه شرکت‌ها نمی‌توانند خط تولیدشان را متوقف کنند و باید تولید،روند مستمر خودش را حفظ کند،به طرح‌های تقویت یا درواقع تحریک تقاضا روی می‌آورند. یکی از این طرح‌ها،فروش اقساطی یا چکی خودرو است. شرکت‌ها درصدی از قیمت تمام‌شده را به‌عنوان تسهیلات به مشتری پیشنهاد می‌دهند و در برابر آن چک مدت‌دار می‌گیرند و این بحران یا چالش سوم خودروسازی است؛به این دلیل که با توجه به افزایش هزینه‌ها در بخش خودروهای سواری و مشتریان خاص خودروهای سواری  و همچنین در خصوص مشتریان خودروهای تجاری،مسائل تازه‌ای پدید می‌آید.
    قائم‌مقام و عضو هیئت‌مدیره ارس خودرو دیزل  در انتها نیز گفت: در مورد خودروهای تجاری مشکل دومی هم وجود دارد و اضافه می‌شود و آن کاهش بار و کاهش کار به‌خصوص در خودروهای تجاری است. نتیجتاً این دو سه عامل باعث می‌شود که مشتریان در بازپرداخت مبالغ تسهیلات به مشکل می‌خورند و چالش اساسی خودروسازها در خصوص معوقات بازپرداخت تسهیلات است که مقدار زیادی بار مالی به شرکت‌ها وارد می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط