فونیکسریمکسبهتام

استادیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با عصرخودرو عنوان کرد:

رفع چالش های صنعت خودرو با همکاری دولت و مجلس

عصر خودرو- ابوالفضل خلخالی، استادیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران معتقد است: هم اکنون دو بخش دولت و مجلس به عنوان ارکان قانونگذاری و اجرای شرکت هستند اما قانون های خوبی در زمینه مشکلات مربوط به تولید و صنعت وضع نشده و یا اگر معدود قوانینی وضع شده، به درستی وارد فاز اجرایی نشده است.

رفع چالش های صنعت خودرو با همکاری دولت و مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، او  با تاکید بر این که دولت و مجلس عملکردهای صحیحی در این زمینه نداشتند، تصریح کرد: در صورت وجود عملکرد درست به طور قطع این مشلات تاکنون حل شده بود و این که چرا مجلس عملکرد صحیحی نداشته، می توان به دلایل متعددی اشاره کرد که یکی از آن ها چالش های موجود در فرایند انتخاب نمایندگان است.
    خلخالی ادامه داد: کارکرد مجلس قانونگذاری است و در این حوزه نیاز به شخصی داریم که قوانین را به خوبی بشناسد این در حالیست که درخصوص نحوه مداخله نمایندگان برای حل مشکلات نیز مواردی مطرح می شود برای نمونه در بحث رای دادن معمولا افراد درخصوص موضوعاتی رای داده و اظهارنظر می کنند که اشرافی بر آن ندارند و بیشتر رای گیری ها به صورت مذاکرات از پیش تعیین شده انجام می شود که این موارد باعث می شود قانونگذاری به درستی انجام نشود.
    عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان این که در حوزه اجرا دولت ها معدود قوانین درستی را به تدوین رسانده اند، اظهار کرد: یکی از این موارد خصوصی سازی است که دولت ها در اجرا به صورت درست نسبت به اجرایی کردن آن اقدام نمی کنند چرا که به دنبال اقبال و محبوبیت عمومی مردم بوده اند.
    خلخالی با تاکید بر این که دولت ها همواره به دنبال جلب نظر مردم هستند بر این اساس اقدامات را به صورت مقطعی انجام می دهند برای این که محبوبیت خود را افزایش دهند، گفت: به همین دلیل دولت ها اقداماتی که به صورت بلندمدت بوده و آثار و نتابج آن با تاخیر بازمی گردد را کنار گذاشته و دست به اقداماتی می زنند که نتابج آن به صورت کوتاه مدت مشخص شود بر این اساس این موارد باعث می شود قوانین در اجرا به درستی اجرایی نشوند.
    وی ادامه داد: سال ها است خصوصی سازی مطرح می شود اما دولتی که به صورت جدی دست به این اقدام بزند وجود نداشته و مردم تنها به دنبال اقبال عمومی مردم هستند. 
    این استاد دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: هم اکنون زیرساخت و مجموعه های صنعتی که در صنعت وجود دارد تنها به درگاه هایی تبدیل شدند که به واسطه آن ها پول نفت بین مردم توزیع شود در صورتی که این مجموعه ها باید خصوصی، توانمند و مولد باشند و به اقتصاد کشور کمک کنند.
    به گفته خلخالی، نخستین گام برای کمک به اقتصاد کشور، خصوصی شدن شرکت های دولتی است تا بر اساس مدل اقتصادی و هزینه درآمد کار کنند تا بتوانند به صورت مولد به اقتصاد کشور کمک کنند.

    نویسنده:میترا ممسنی

     
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو