فونیکسریمکسبهتام

بازگشت امید به بورس؛ خودروسازها باز هم پیش افتادند

عصر خودرو- شاخص بورس امروز (دوشنبه) تحت تاثیر رشد قیمت نفت و کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) با رشد سه هزار و ۱۶۶ پله ای به جایگاه ۱۶۶ هزار و ۳۰۴ واحدی صعود کرد.

بازگشت امید به بورس؛ خودروسازها باز هم پیش افتادند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، توقف روند نزولی قیمت نفت و ورود مجدد آن به کانال 63 دلاری، کاهش تبعات جنگ جهانی تجاری و امیدواری به بهبود قیمت کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) در بازارهای جهانی باعث شده است که معاملات بورس در هفته جاری با فضای مثبت و خوش بینانه انجام شود.

    بر این اساس سهام شرکت های پالایشی که در روزهای اخیر به شدت افت کرده بودند، در معاملات امروز با استقبال مواجه شدند.

    در معاملات امروز یک میلیارد و 382 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 817 میلیارد ریال در 120 هزار و 824 نوبت دادوستد شد.

    بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 920 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 293 واحد افزایش یافت.

    شاخص قیمت (هم وزن) نیز 206 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور سه هزار و 910 واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

    شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 2 هزار و 716 واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز چهار هزار و 451 واحد بالا رفت.

    در معاملات امروز نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شتران (پالایش نفت تهران) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل جم (پتروشیمی جم) و اخابر (مخابرات) بیشترین تاثیر منفی را داشته و مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

    صدر نشینی گروه خودرو

    گروه خودرو در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 339 میلیون سهم به ارزش 475 میلیارد ریال دادوستد شد. گروه شیمیایی به ارزش 471 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 463 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

    گروه بانک با دادوستدی به ارزش 392 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 353 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

    رشد فرابورس

    شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز 49 واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 824 واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس بیش از 748 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از 6 هزار و 459 میلیارد ریال دادوستد شد.

    در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، مارون (پتروشیمی مارون) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته و آن را بالا بردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو