فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۰۱۶»

لزوم تحقق سریعتر فرایند جدید اعلام هشدار آلودگی هوا

عصر خودرو- رییس کمیته محیط زیست تاکید کرد: انتظار داریم که فرایند اعلام هشدار زودتر عملیاتی شود. شرکت کنترل کیفیت هوا پیش‌بینی کرده که فردا(۱۴ آذرماه) شاخص از ۱۵۰ عبور کند و در صورت تداوم پایداری باید زودتر اقدامات پیشگیرانه در دستورکار قرار بگیرد.

لزوم تحقق سریعتر فرایند جدید اعلام هشدار آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید آرش حسینی میلانی در صد و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر افزود: به نظر می‌رسد هنوز آمادگی لازم برای اجرای آیین‌نامه جدید تبصره 3 ماده 3 قانون هوای پاک از سوی دستگاه‌های متولی وجود ندارد.

    وی در تذکری درخصوص الزامات و آمادگی‌های لازم در شرایط اضطرار آلودگی هوا گفت: آیین‌نامه جدید تبصره 3 ماده 3 قانون هوای پاک، مهر ماه از سوی هیات دولت ابلاغ شد. در این آیین‌نامه اشاره شده که اداره کل هواشناسی استان شرایط استمرار پایدار جو که موجب وارونگی هوا می‌شود را 96 ساعت قبل از وقوع اعلام کند همچنین دانشگاه شهید بهشتی با همکاری اداره کل محیط زیست در صورت افزایش میزان غلظت آلایندگی هوا، شرایط اضطرار را تشخیص دهد و هشدار را اعلام کند.

    حسینی میلانی با بیان اینکه برای اعلام شاخصه کیفیت هوا، دولت وزارت بهداشت را موظف به تهیه «دستورالعمل محاسبه و اعلام شاخص کیفیت هوا» کرده است، اظهارکرد: وزارت بهداشت با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست موظف است تا این دستورالعمل را تا 18 آبان امسال تهیه و تنظیم کند. من از دستگاه‌های متولی می‌خواهم در تهیه دستورالعمل مذکور با سرعت عمل کنند.

    سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ضمن اشاره به اینکه سازمان هواشناسی موظف است 96 ساعت قبل از شرایط اضطرار، وضعیت هشدار را اعلام کند، تصریح کرد: در کارگروه آلودگی هوای استان، سازمان هواشناسی آمادگی خود را برای این زمان‌بندی اعلام کرده بود. اکنون ما انتظار داریم که فرایند اعلام این هشدار زودتر عملیاتی شود. شرکت کنترل کیفیت هوا پیش‌بینی کرده که فردا چهارشنبه شاخص از 150 عبور کند و در صورت تداوم پایداری باید زودتر اقدامات پیشگیرانه در دستورکار قرار بگیرد. به نظر می‌رسد هنوز آمادگی لازم برای اجرای آیین‌نامه جدید از سوی دستگاه‌های متولی وجود ندارد.

    میلانی هشدار از 96 ساعت قبل را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تفاوت مهم آیین‌نامه جدید، در اعلام زمان‌بندی و هماهنگی سریع‌تر دستگاه‌ها است. انتظار داریم ترتیبات و تدارکات لازم برای تشکیل به موقع این کارگروه در شرایط اضطرار فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو