فونیکسریمکسبهتام

راهکارهای تابش به شهردار تهران برای حل مشکل آلودگی هوا

عصر خودرو- رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از ارائه راهکارهای خود به شهردار تهران برای حل مشکل آلودگی هوای پایتخت خبر داد .

راهکارهای تابش به شهردار تهران برای حل مشکل آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  محمدرضا تابش  اظهار کرد: در تماس تلفنی با شهردار تهران اقدام اخیر ایشان در ملاقات با رهبری و استماع نقطه نظرات معظم‌اله در خصوص مدیریت شایسته شهری، لزوم استفاده ازنیروهای متخصص، پاکدست و جوان در مدیریت‌ها را مورد تقدیر قرار دادم و امیدوارم این رهنمودها به کار گرفته شود.

    وی اضافه کرد:‌ استفاده آقای حناچی در روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو برای تردد به محل کار نشان‌گر عزم جزم ایشان و توجه به حل مشکلات زیست محیطی است که جای تقدیر دارد.

    تابش اضافه کرد:‌ در مذاکره با آقای حناچی تاکید کردم که مشکل آلودگی هوای تهران تنها با احداث بزرگراه و اتوبان قابل حل نیست؛ بلکه مجموعه اقدامات و رفتارهایی که منجر به کاهش آلاینده‌های متصاعده از منابع ثابت و متحرک می‌شود و همچنین اصلاح رفتارها، فرهنگ ترافیکی و طراحی معبر برای تردد و ایمنی دوچرخه و موتورسیکلت، جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی به جای بنزینی که جزو تکالیف ششم توسعه است، کاهش سوخت خودروها و استانداردسازی سوخت مواردی است که مجموعا می‌تواند به حل مشکل آلودگی هوای پایتخت و مقابله با پدیده اینورژن بینجامد.

    این نماینده مجلس اضافه کرد:‌ امیدواریم شهردار تهران بتواند با جلب همکاری مسئولان ذی‌ربط و حمایت دولت تهران را در یک فرجه زمانی مشخص تهران را به شهری قابل زیست و استاندارد از نظر معیارهای زیست محیطی تبدیل کند و از تجربیات جهانی خصوصا درمورد لندن و مکزیک به عنوان دو کلان شهر آلوده دنیا که آلودگی‌شان کاهش یافت استفاده کنند.

    رئیس فراکسیون محیط زیست در پایان ضمن اعلام حمایت این فراکسیون و قاطبه نمایندگان از اقدامات تحول خواه و زیست محیطی شهردار تهران همچنین گفت که حناچی اعلام کرده برای همفکری در خصوص مقابله با چالش‌های زیست محیطی شهری با فراکسیون محیط زیست جلسه‌ای را ترتیب خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو