فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت:

واردات قطعات خودرو باید با توجه به توان داخلی کاهش یابد

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: :سیاست کلی ما این است که واردات قطعه با توجه به توان ساخت داخلی کاهش یابد.

واردات قطعات خودرو باید با توجه به توان داخلی کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به ممنوعیت صادرات دام گفت: ممنوعیت صادرات دام برای تنظیم بازار داخلی بوده است؛  زمانی که گوشت قرمز صادر می شود، در بازار داخلی با کمبود مواجه ‌می‌شویم که با افزایش قیمت همراه است.
    وزیر صنعت،معدن و تجارت در واکنش به اینکه امارات اجازه واردات قطعات را به قطعه سازان نمی دهد، خاطر نشان کرد: مشکل اصلی قطعه سازان ما واردات نیست؛ بلکه مطالبات آن‌ها از خودروسازان بوده  که این موضوع در دست پیگیری است تا بخشی از مطالبات آن‌ها تامین شود.

    وی با اشاره به اینکه سیاست کلی ما کاهش واردات قطعه با توجه به توان ساخت داخلی است؛ گفت: درحال حاضر من از خودروسازان برنامه ای در این رابطه خواستارم که هر چه می‌توانیم واردات را کاهش دهیم؛  حداقل قطعات خودروهای پرتیراژ ما  باید  در داخل تولید شود، البته  بالای 80 درصد قطعات این خودروها،  در  داخل تولید می‌شوند.

    رحمانی با اشاره به آخرین تصمیمات گرفته شده برای کاهش قیمت خودرو یادآور شد: ما در این زمینه در حال تدوین یک بسته کوتاه مدت  هستیم که امیدواریم بتوانیم  در ماه های آینده این بازار  را به ثبات بیشتری برسانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط