فونیکسریمکسبهتام

زیان های جبران ناپذیر تعلل در قیمت گذاری خودرو؛

خطر توقف خط تولید خودرو جدی است

عصر خودرو- تعلل در تصویب، ابلاغ و اجرای تعیین قیمت خودروهای داخلی بر مبنای هزینه تمام شده تولید پس از افزایش نرخ ارز و مشکلات و موانع مواد اولیه تولید و تامین قطعات مورد نیاز این شرکت‌ها در حالی است که با توجه به شرایط کنونی تولید و عرضه خودرو، بحران تولید در شرکت‌های قطعه‌سازی و خودروسازی جدی است.

خطر توقف خط تولید خودرو جدی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در واقع تثبیت قیمت‌ها موجب تعطیلی تعداد زیادی  از قطعه‌سازان شده و تولید خودرو در خطوط شرکت‌های خودروسازی را به یک سوم کاهش داده است. 

    از سوی دیگر تعداد زیادی خودرو ناقص هم اکنون و به دلیل کمبود قطعه سایپا، ایران خودرو، بهمن  ودیگر شرکت های مونتاژ کننده خودرو دپو شده است.

    در نتیجه، این شرایط موجب تحمیل زیان 5 هزار و 500 میلیارد تومانی به 2خودروساز بزرگ کشورطی نیمه نخست امسال شده و با تداوم این روند قطعه‌سازان قادر به دریافت مطالبات خود از خودروسازان نیستند.

    با این وجود  علی رغم تعیین قیمت‌های جدید خودرو طی  2 ماه گذشته بر مبنای کارشناسی سازمان حمایت و تایید آن در کمیته خودرو با حضور 3 معاون وزیر ، هنوز اجرای این مصوبه در انتظار ابلاغ ستاد تنظیم بازار است .

    شک نداشته باشید با این روند نیاز نقدینگی صنعت خودرو چندین برابر شده و اگر قیمت‌های جدید خودرو به سرعت اجرایی نشود، تولید خودرو متوقف خواهد شد.

     

    نویسنده: مهدی اسدی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط