فونیکسریمکسبهتام

راهنمای خرید و انتخاب واکس خودرو + قیمت

عصر خودرو- بسیاری از افراد به خصوص آن دسته که صاحب خودروهای وارداتی و گران‌قیمت هستند توجه خاصی به رنگ بدنه و نگهداری از خودرویشان دارند. استفاده از واکس خودرو یکی از روش‌هایی است که می‌تواند از رنگ خودرو در برابر برخی خطرات محافظت کند.

راهنمای خرید و انتخاب واکس خودرو + قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش‌نیوز، به صورت کلی واکس در بخش‌های مختلفی از خودرو استفاده می‌شود که معمولا باعث محافظت از رنگ یا قسمت واکس زده می‌شود ضمن این که جذابیت خودرو نیز افزایش می‌یابد. واکس خودرو معمولا در سه بخش برای بدنه، داشبورد و سطوح پلاستیکی برای بازسازی استفاده می‌شود. قبل از انتخاب و خرید واکس خودرو باید به این نکته توجه داشته باشید که اکثر واکس‌ها برای محافظت و براق کردن هستند اما از نظر قیمت، عملکرد و مدت زمان ماندگاری ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. بهتر است قبل از انتخاب و خرید واکس، با انواع آن‌ها آشنا شوید.

    مزیت واکس بدنه

    امروزه رنگ خودروها پیشرفت‌هایی نسبت به گذشته داشته است و این قضیه در مورد خودروهای وارداتی نمود بیشتری پیدا می‌کند. رنگ خودروها نسبت به گذشته درخشنده‌تر، عمیق‌تر و با دوام‌تر شده است اما همچنان مواردی وجود دارد که رنگ خودروها را تهدید می‌کند. از جمله عوامل تهدیدکننده رنگ می‌توان به مواردی مانند تابش مستقیم نور خورشید، باران اسیدی،‌ مایع حشرات، نمک، فضولات پرندگان، شیره درختان و شست‌و‌شوی نامناسب اشاره کرد. واکس خودرو دارای موادی است که از رنگ خودرو محافظت می‌کند و در عین حال براقیت بیشتری نیز می‌دهد. شستن خودرو به صورت منظم نیز می‌تواند روشی برای محافظت از رنگ خودرو باشد اما با توجه به وقت‌گیر بودن و وضعیت نامناسب آب کشور می‌توان واکس خودرو را پیشنهاد داد. استفاده از واکس باعث می‌شود خودرو بین 4 الی 5 هفته در برابر خطرات ذکر شده محافظت شود. یکی دیگر از موارد مهم در خصوص استفاده از واکس این است که شستن خودرو در آینده آسان‌تر خواهد شد و همچنین خط و خش‌های خودرو نیز تا حدودی پر می‌شود.

    انتخاب واکس

    شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت واکس فعالیت می‌کنند و ممکن است وجود برندهای گوناگون انتخاب واکس را کمی سخت و گمراه‌کننده کند. از جمله برندهای مشهور می‌توان به سوناکس آلمان و مادرز اشاره کرد. در هنگام خرید واکس باید به نوع آن و سایز خودرو توجه کنید ضمن این که واکس معمولا در سه نوع اسپری، مایع و خمیر عرضه می‌شود. اسپری برای خودروهای نو معمولا استفاده می‌شود و کار با آن راحت‌تر است اما ماندگاری کمتر و در حدود 2 هفته دارد. استفاده از واکس مایع کمی سخت‌تر است و مدت زمان بیشتری را می‌طلبد اما درخشندگی در این حالت به مراتب بیشتر از اسپری است. استفاده از واکس مایع برای خودروهایی مناسب است که 2 الی 3 سال از عمر آن‌ها گذشته است. در نهایت واکس‌های خمیری تقریبا مشابه مایع هستند اما عمر و دوام آن‌ها کمی بیشتر است.

    قیمت

    قیمت‌ها و برندهای واکس خودرو با توجه به نوع و برند و میزان ماندگاری در بازار کاملا متفاوت است. قیمت واکس سوناکس در بازار مخصوص خودروهای مشکی حدود 155 هزار تومان است. اسپری‌های تمیز کننده بدنه خودرو نیز از حدود 20 هزار تومان شروع می‌شوند. شامپو براق‌کننده خودرو مادرز قیمتی در حدود 80 هزار تومان دارد. اسپری واکس بدنه از همین برند نیز قیمت 160 هزار تومانی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو