فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح سیستم حمل و نقل بدون کربن در برنامه شهردار لندن

عصر خودرو- شهردار لندن، برنامه طرح سازگاری شهرها با تغییر ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا را در دستور کار دارد.

اجرای طرح سیستم حمل و نقل بدون کربن در برنامه شهردار لندن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، صادق خان - شهردار لندن -  برنامه جدید سازگاری با تغییر دمای 1.5 درجه‌ای برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی را اعلام می‌کند.

    محققان عنوان کردند: برای اینکه لندن تا سال 2050، به شهری بدون کربن تبدیل شود باید در طراحی ساختمان‌ها و سیستم‌های انرژی آن تغییراتی ایجاد شود.

    کارشناسان اظهار کردند: در جهانی که گرمای کره زمین، ازدیاد جمعیت و کاهش متعارف منابع انرژی در حال وقوع است، وجود ساختمان‌ها و شهرک‌هایی با انتشار دی‌اکسیدکربن صفر درصد به عنوان یکی از راه‌های پیش رو برای بازگشت تعادل و تنظیم آب و هوا ضروری هستند.

    شهردار لندن در تلاش برای اجرای  طرح سیستم حمل و نقل بدون کربن است و در نظر دارد از وسایل حمل و نقل با انتشار کم گازهای مضر و اتوبوس‌های الکتریکی استفاده کند.

    اگر سیستم انرژی پاک و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بیشتری استفاده شود، میزان انتشار کربن بیش از 30 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

    این گزارش یادآوری می‌کند که چگونه کسب و کارها می‌توانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و اهداف بلندمدت در این راستا کمک کنند. ترویج و استفاده از کسب و کارهای سبز در این زمینه بسیار موثر است و می‌تواند یک ناجی برای زمین باشد.

    مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی(IPCC) در گزارشی هشدار می‌دهد که افزایش میانگین دمای جهانی به میزان دو درجه سلسیوس، پیامدها و عواقب قابل توجهی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط