فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان:

جزای نقدی ۲۰۷ میلیون تومانی برای قاچاق یک دستگاه خودروی بنز

عصر خودرو- مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: رسیدگی به پرونده قاچاق یک دستگاه خودروی سواری بنز منجر به ضبط ماشین و جزای نقدی ۲۰۷ میلیون تومانی صاحب آن شد.

جزای نقدی ۲۰۷ میلیون تومانی برای قاچاق یک دستگاه خودروی بنز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان کردستان، سیدنجیم حسینی در این رابطه اظهارداشت: فردی که یک دستگاه خودروی بنز را از کشور عراق وارد کرده بود و مجوزهای لازم را اخذ نکرده بود، بعد از چندین جلسه دادرسی در شعبات تعزیرات حکومتی نهایتاٌ ضمن ضبط خودرو بنفع دولت به پرداخت 207 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

    وی افزود: فردی که اظهار داشته بود یک دستگاه خودرو بنز بشماره بغداد را بصورت قانونی و بر اساس مجوز شورای عالی امنیت ملی خریداری کرده است پس از ثبوت خارجی بودن خودرو و به دلیل عدم ارائه مستندات گمرکی در تعزیرات حکومتی شهرستان قروه، با توجه به قرائن و محتویات پرونده، اظهارات و دفاعیت بلاوجه، اتهام انتسابی نسبت به وی محرز تشخیص داده شد.

    مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان ادامه داد: برابر با بند ب ماده 18 قانون قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط عین کالای مکشوفه به پرداخت 207 میلیون تومان جریمه نقدی در حق صندوق دولت نیز محکوم شد.

    محکومیت 60 میلیون تومانی متهم قاچاق انواع تاچ گوشی در کردستان

    حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: فردی که 120 عدد انواع تاچ گوشی را در محور شهرستان بانه قاچاق می کرد، علاوه بر ضبط کالاها به پرداخت 60 میلیون تومان جزای نقدی نیز محکوم شد.

    وی یادآور شد: مدیریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگ مرزی شهرستان بانه در تیرماه سال 97 موفق شد 120 عدد انواع تاچ گوشی را با ارزش ریالی 58 میلیون تومان کشف کند.

    مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: پس از تشکیل پرونده در شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان بانه با عنایت به اینکه دفاعیات متهم غیر موثر و موجب حصول اقناع نشد و با توجه به عدم رعایت تشریفات قانونی گمرکی و عدم توانایی متهم در اثبات تعلق کالاها به غیر، متهم پرونده به استناد بند الف ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط کالاها به پرداخت 60 میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

    قاچاقچی سیگار 47 میلیون تومان جریمه نقدی شد

    حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف 168 هزار و 800 نخ سیگار خارجی بوسیله ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس خبرداد و اظهارداشت: در این رابطه متهم 47 میلیون تومان جریمه شد.

    وی افزود: در شهریور ماه سال جاری ماموران یگان امداد شهرستان بیجار با کسب خبر از قاچاق سیگار بوسیله یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس مشکی رنگ به خودرو دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه به فرمان ایست اقدام به دور زدن و فرار کرد و پس از تعقیب و گریز با تلاش ماموران خودرو متوقف شد و پس از بازرسی از خودروی مذکور 168 هزار و 800 نخ سیگار خارجی کشف و ضبط شد.

    مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان یادآور شد: با تشکیل پرونده در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بیجار، نظر به اقرار صریح متهم مبنی بر قبول اتهامات انتسابی و عدم توانایی در اثبات تعلق مالکیت سیگارها به غیر، شعبه اتهام قاچاق را محرز دانسته و علاوه بر ضبط کالاها و خودروی حامل به نفع دولت، متهم را به پرداخت 47 میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط