فونیکسریمکسبهتام

تعزیرات:

راهکار مقابله با قاچاق، گران کردن بنزین نیست

استان‌های مرکزی، مبداء سوخت‌های قاچاق در مرز

عصر خودرو- مدیرکل پیشگیری، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزایش قیمت سوخت در کشورهای همسایه را دلیل فزونی یافتن قاچاق دانست و تأکید کرد راهکار در گران کردن بنزین داخلی نیست.

راهکار مقابله با قاچاق، گران کردن بنزین نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در مصاحبه با برنامه "رویداد" در رابطه با چرایی عدم مبارزه صحیح با قاچاق سوخت گفت: همواره با این مسئله رو به رو بودیم و در قانون مبارزه با قاچاق مصوبات خوبی تصویب شده است.

    وی افزود: اخیرا که نرخ فرارده های نفتی در کشورهای همسایه افزوده شده، فرصت برای متخلفان فراهم شد تا قاچاق فراورده های فنتی شدت بیشتری بگیرد.

    اجتهادی همچنین از افزایش تعداد پروندهها در سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق خبر داد و افزود: اقدامات در استانهای مرزی انجام می شود و حتی با اصلاح دستور العمل ماده 18 عرضه خارج از شبکه را نیز تحت قانون مبارزه با قاچاق قلمداد می کنیم.

    این مقام مسئول در سازمان تعزیرات گفت: سوختی که در استانهای مرزی قاچاق می‌شود، از استانهای مرکزی ارسال میشود؛ چون شرکت مدیریت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال سوخت به مرزها را مدیریت می کند. قانونگذار میگوید خرید و فروش و حمل و نفت سوخت مشمول مقررات قاچاق است و از زمانی‌که این مصوبه در روزنامه رسمی منتشر شد، مبارزه با خروج فرآورده های نفتی در 20 روز اخیر شدت یافته است.

    وی با بیان "در مقابله با قاچاق کمبود قانون نداریم"، گفت: تنها نمی‌توان با برخورد فیزیکی با قاچاق رو به رو شد و انتظار کاهش آمار قاچاق را داشت.

    اجتهادی با بیان اینکه نمی توان دور تا دور کشور را دیوار کشید، تصریح کرد: نیاز کشورهای همسایه را می توان با بنزین نرخ فوب خلیج فارس یا کمتر از طریق استان‌های مرزی کشور تامین کرد و ساز و کار آن در مرزها ایجاد شده، اما نیاز استان‌های مرزی اتفاق نیفتاده است. وقتی گازوئیل لیتری 300 تومان در سیستان فروخته می‌شود و آن سوی مرز لیتری 10 هزار تومان است، انگیزه قاچاق افزایش می‌یابد.

    اجتهادی افزود: همزمان با برخود فیزیکی، باید اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهیم و انصافاً از سوی کارگروه مبارزه با قاچاق اقدامات مثبتی اتفاق افتاده است، اما باید به سمتی حرکت کنیم که کشورهای همسایه را تأمین نماییم تا هزینه آن نیز به‌دست خودمان برسد.

    مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات گفت: درصدی از محل قاچاق سوخت به‌دست افراد انتقال‌دهنده می‌رسد؛ لذا باید فروش در دریا را توسعه دهیم و این کار وظیفه وزارت نفت است.

    اجتهادی در واکنش به اظهار نظری مبنی بر لزوم گران شدن سوخت در کشور به منظور کاهش قاچاق گفت: ما چقدر باید این سوخت را گران کنیم تا قاچاق صورت نگیرد؟ طبیعتاً راه حل این نیست!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو