فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون عمران :

نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها کارآیی ندارد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با هزینه کرد برای فیلتر دوده مخالفت کرد.

نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها کارآیی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد علیخانی در مخالفت با تخصیص بودجه به خرید فیلتر ضد دوده برای اتوبوس گفت: نصب فیلتر دوده کارآیی نداشته است، روی 50اتوبوس این فیلتر نصب شده است اما چون قدرت موتور را کم می‌کرده است راننده‌ها آن را باز کرده و کنار گذاشته‌اند.

    وی ادامه داد: با توجه به مدارکی که به دست آوردیم، شرکت فروشنده خودرو گفته اگر این فیلترها روی ماشین‌های ما نصب شود، گارانتی خودرو باطل می‌شود.

    علیخانی تاکید کرد: وقتی چیزی کارآیی ندارد چه اصراری است که از آن استفاده کنیم. اگر هر فیلتر دوده را با قیمت قبل 70میلیون بخریم برای 200اتوبوس 14میلیارد تومان می‌شود و با قیمت جدید حدود 28میلیارد تومان و
    این پول می‌تواند صرف خرید 20اتوبوس شود.

    محسن پورسیدآقایی در توضیح چرایی نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها گفت: تشخیص اینکه فیلتر بگذاریم یا نگذاریم به عهده سازمان استاندارد است و آن‌ها گفتند اگر اتوبوسی فیلتر نداشته باشد اجازه شماره‌گذاری ندارد.

    وی ادامه داد:ا گر کسی می‌گوید اشتباه است باید مصوبه هیئت دولت را درست کند.

    به گفته پورسیدآقایی، 38فیلتر از 50فیلتر نصب شده در حال کار کردن هستند، تعدادی از آن‌ها خراب شدند و در حال تعمیر هستند، تعدای دیگر از روی اتوبوس‌هایی که از تهران خارج شدند، باز شدند، زیرا آن‌ها مختص اتوبوس‌های تهران هستند.

    علیخانی در پاسخ به اظهارات پورسید آقایی گفت:سازمان استاندارد و هیئت دولت تکلیف کردند که فیلتر از اول و در کارخانه متناسب با سوخت و قدرت اتوبوس نصب شود نه اینکه فیلتر جدا بخریم و روی اتوبوس نصب کنیم.

    در ادامه نصب فیلتر دوده با 14موافق از تخصیص بودجه حذف شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط