فونیکسریمکسبهتام

سودجویی پارکبانان در غفلت مسئولان آبادان و خرمشهر

عصر خودرو- در حالیکه کمبود فضا برای پارک خودرو به یک معضل در آبادان و خرمشهر تبدیل شده است افرادی تحت عنوان پارکبان در نقاط مختلف این شهر با محصور کردن بخشی از خیابان بابت پارک خودرو از رانندگان وجه مطالبه می کنند.

سودجویی پارکبانان در غفلت مسئولان آبادان و خرمشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا ، گسترش شهرنشینی و افزایش تعداد خودروها و در نهایت کمبود جا برای پارک خودرو در حاشیه خیابان ها و معابر فرصتی را برای افرادی سودجو فراهم کرده که در غفلت مسئولان شهری با پوشیدن روپوش متحد الشکل و چاپ قبض تحت عنوان هزینه پارک خودرو از رانندگان پول می گیرند.
    ارائه قبض پارکینگ تحت عنوان موسسه حفاظتی و مراقبتی در خیابان های آبادان و خرمشهر از سوی افرادی با عنوان پارکبان این روزها در نقاط مختلف آبادان و خرمشهر به ویژه در هسته مرکزی این شهرها رو به افزایش گذاشته و گله مندی شهروندان را به دنبال داشته است.
    در این میان توقف چند دقیقه ای در حاشیه خیابان در آبادان و خرمشهر هزینه 10 تا 30 هزار ریالی برای رانندگان به دنبال دارد. پولی که معلوم نیست بابت چه خدماتی باید پرداخت کرد.
    از سوی دیگر در برخی از خیابان های این 2 شهر بسیاری از کسبه و ساکنان محله ، نگهبانان مراکز اداری، تجاری و حتی دولتی در اقدامی غیرقانونی با قرار دادن موانع به شکل های مختلف بخشی از حریم شهری و خیابان را به پارکینگ اختصاصی مبدل کرده و اجازه توقف را حتی برای چند دقیقه به هیچ خودرویی نمی دهند.
    در آبادان و خرمشهر مشکل کمبود فضا برای پارک خودرو در محدوده مراکز درمانی و بیمارستانی بسیار حادتر است و بیشترین سودجویی از سوی پارکبانان در این مناطق صورت می گیرد.
    یک شهروندان آبادانی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت:بخشی از خیابان مقابل بیمارستان شهید بهشتی آبادان به پارکینگ عمومی تبدیل شده و در ازای توقف خودروها حتی به مدت چند دقیقه از رانندگان پول زور می گیرند.
    علی جاسمی خواستار رسیدگی شهرداری و برخورد با این اقدام غیر قانونی شد.
    یکی دیگر از اهالی خرمشهر نیز در خصوص مشکل پارکبانان به خبرنگار ایرنا گفت: در مسیر ورودی بازار اروند نیز چند نفر به عنوان موسسه حفاظتی بخشی از خیابان و کوچه اطراف را به پارکینگ شخصی تبدیل کرده و از رانندگان بابت توقف خودرو پول دریافت می کنند.
    علی طویلی زاده گفت:مردم آبادان و خرمشهر به میهمان نوازی معرف هستند و گرفتن پول پاک خودرو در خیابان دور از انصاف است.
    وی افزود:اگر قرار است وجهی تحت عنوان پارکینگ از رانندگان دریافت شود باید در قبال آن نیز خدماتی ارائه شود که لازمه آن اختصاص مکانی ایمن برای خودروهاست البته این روند نیز باید متولی خاص خود را داشته باشد تا در صورت سرقت خودرو و یا خسارت وارده پاسخگو باشد.
    شهردار آبادان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهروندان نباید وجهی بابت پارکینگ خیابانی پرداخت کنند گفت: اطلاعی از ایجاد پارکینگ خیابانی جدید ندارم و برخی افراد بدون اطلاع اقدام به چنین کاری کرده اند.
    حسین حمیدپور افزود:گرفتن پول از مردم بابت پارک خودرو فقط بعد از نصب پارکومتر امکان پذیر است و محصور کردن بخشی از خبابان به عنوان پارکینگ خلاف قانون بوده و تخلف است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط