فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

بررسی بازار انواع تایر اتومبیل در ایران+ جدول قیمت

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم به شکل تخصصی بازار انواع تایر را بررسی کنیم و برای شما از مشکلات مردم و همچنین چالش های پیش روی تولیدکنندگان این کالای اساسی در بازار قطعات یدکی خودرو گزارش دهیم. بازاری که به نظر می رسد حالا با سیاست های پیش رو به آرامش ظاهری رسیده است، اما قیمت های فضایی همچنان در آن دیده می شود.

بررسی بازار انواع تایر اتومبیل در ایران+ جدول قیمت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در انتهای مطلب نیز فهرستی مبسوط از جدیدترین قیمت از پرفروش ترین تایرهای بازار را برای شما گردآوری کرده ایم که توجه شما را به آن جلب می نماییم، همراه ما باشید. 

    در این بازار چه می گذرد؟
    حدود 2 ماه قبل بود که این بازار را بررسی کرده بودیم و در آن مطلب برای شما از تایرهای سهمیه ای و دولتی گفتیم که موجب شده بود همه مردم نتوانند از این یارانه دولت بهره مند شوند. همچنین از افزایش بی سابقه قیمت تایر و همچنین نایاب شدن آن در بازار و شکایت مردم در این مورد نیز سخن گفتیم اما در حال حاضر به نظر می رسد با اتخاذ سیاست های جدید دولت و رهایی برخی تایرها از گمرک کشور و کاهش قیمت ارز، فراوانی برندها در این بازار دوباره به سطح قابل قبولی رسیده است هر چند که برخی از برندهایی همچون کمهو، گودیر، بریجستون و .... همچنان در بازار با کاهش عرضه مواجه هستند. روند افزایش بی سابقه قیمت ها نیز با آنکه حالا متوقف شده است اما همچنان قیمت تایر خصوصا لاستیک های وارداتی بسیار بالا است به طوری که اگر مالک خودروهای کره ای یا ژاپنی وارداتی باشید برای تعویض تایرهای اتومبیل خود باید حسابی دست به جیب شوید. طبق گفته بازاریان این راسته کاهش قیمت ها همچنان با ظرفیت بازار ارتباط مستقیمی دارد و چون همچنان این بازار تشنه به نظر می رسد و دلال ها نیز حضور گسترده ای در این بازار دارند، این میزان از عرضه تایرهای ساخت داخل و همچنین وارداتی این بازار را اشباع نمی کند تا قیمت ها فروکش کنند. به هر روی تولیدکننده داخلی نیز در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل تهیه مواد اولیه و حتی مواد لازم برای بسته بندی تایر دست و پنجه نرم می کند و از طرفی سیاست های حمایتی تمام و کمال از طرف دولت را در این صنعت نمی بیند. اما به هر شکل ممکن چراغ تولید خود را پرفروغ نگهداشته تا مشتری ایرانی همچنان گزینه ارزان قیمتی در بازار داشته باشد. عرضه تایرهای ساخت چین نیز در بازار بسیار کم شده است و باعث شده تا فرصت خوبی برای خودنمایی تایرهای ایرانی برای صنعتگران داخلی محیا شود. اما مشکل اصلی این است که تنوع تایرهای ساخت داخل آنقدر کم است که در اکثر مواقع تنها برای خودروهای تولید داخل در بازار قابل خرید است و حتی تایرهای موتورسیکلت نیز اغلب در بازار ساخت چین هستند. لازم به ذکر است گران شدن تایرها در بازار موجب شده تا با پدیده خرید و فروش تایرهای دست دوم نیز روبرو شویم که از نظر حفظ ایمنی اتومبیل و سرنشینان آن کار پسندیده ای نیست، اما به علت قیمت بسیار نازل اینگونه تایرها، مشتریان کم درآمد روی خوشی به این بازار نشان داده اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو