فونیکسریمکسبهتام

کشورهای اروپایی از سال آینده زیر چرخ‌های تسلا قرار می‌گیرند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی تسلا تصمیم گرفته سال آینده شبکه سراسری ایستگاه‌های شارژ خود را در تمام اروپا تکمیل کند.

کشورهای اروپایی از سال آینده زیر چرخ‌های تسلا قرار می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، خودروساز آمریکایی تسلا در نظر دارد تا پایان سال 2019 شبکه سراسری ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی خود را در تمام اروپا توسعه دهد.
    شبکه سوپرشارژ تسلا در چند سال گذشته رشد قابل‌توجهی در ایالات متحده آمریکا را تجربه کرده ولی خریداران خودرو‌های تسلا در اورپا هنوز برای شارژ مجدد خودرو‌های خود مشکلات زیادی دارند. به همین دلیل مسئولان این شرکت تصمیم دارند هرچه سریع‌تر و نهایتاً تا پایان سال 2019 شبکه سراسری شارژ خودرو‌های برقی تسلا را در تمام اروپا گسترش دهند و رانندگان خودرو‌های تسلا را از طی مسافت‌های طولانی برای شارژ خودرو بی‌نیاز کنند.

    ایلان ماسک بنیان‌گذار و از مدیران ارشد شرکت تسلاموتورز ابراز امیدواری کرده که تا پایان سال شبکه سوپرشارژ سراسری در اروپا به طور 100 درصد تکمیل می‌شود. طبق برنامه اعلام شده از سوی تسلا شبکه سراسری ایستگاه‌های شارژ این شرکت از ایرلند تا کیف و از نروژ تا ترکیه گسترش پیدا می‌کند و در همه نقاط اروپا توسعه می‌یابد. قرار پروژه افزایش خدمات شارژ تسلا از کشور‌های اتریش، آلمان، اسلوونی و جهموری چک آغاز گردد.

    در حالی که دو ایستگاه برای شارژ خودرو‌های برقی تسلا در اروپای شرقی وجود دارد ولی هیچ ایستگاهی در اوکراین وجود ندارد و قرار است به زودی دو ایستگاه در این کشور احداث گردد. در ترکیه نیز وضعیت مناسبی برای رانندگان خودرو‌های تسلا وجود ندارد در نتیجه تسلا تصمیم دارد نُه ایستگاه سوپر شارژ را در این کشور تأسیس کند که تعداد زیادی از آن‌ها در نزدیکی شهر اسکیشیر ترکیه خواهد بود.

    البته تنها کشور‌های یاد شده، در لیست افزایش تعداد و احداث ایستگاه‌های شارژ تسلا نیستند. فرانسه، بلژیک، انگلیس، لهستان، دانمارک و هلند نیز در برنامه توسعه‌ای تسلا قرار دارند. تنها محدود کشور‌هایی مانند بلاروس و مولداوی هنوز جایی در لیست کشور‌های برنامه‌ریزی شده تسلا ندارند.

    طبق گفته ایلان ماسک پس از اروپا نوبت به قاره آفریقا خواهد رسید و تسلا از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی توسعه و گسترش ایستگاه‌های سوپرشارژ تا سال 2020 در قاره آفریقاست. گام‌های بلند تسلا برای توسعه امکانات زیربنایی خود در سراسر جهان نشانگر هدف‌گذاری عظیم این شرکت برای تصاحب جاده‌های تمام کشور‌های جهان با خودرو‌های خود است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم