فونیکسریمکسبهتام

عملیات نمک پاشی در جاده های برفی قزوین ادامه دارد

عصر خودرو- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: هم زمان با بارش برف در مناطق کوهستانی استان از جمله کوهین، آوج، گردنه های قسطین لار و بهرام آباد در الموت و گردنه طالقان از نخستین ساعات بامداد امروز، عملیات نمک پاشی در سطح جاده های قزوین نیز آغاز شده است.

عملیات نمک پاشی در جاده های برفی قزوین ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، جواد حق لطفی افزود: پنج تیم عملیاتی در حال حاضر با استفاده از 50 دستگاه ماشین آلات و 80 نیروی راهدار علاوه بر راه های یاد شده، در آزاد راه قزوین - زنجان نیز مشغول عملیات نمک پاشی برروی جاده ها هستند.
    این مسئول راهداری ادامه داد: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر وزش بادهای شدید غربی و کولاک، تمامی تیم های راهدار استان به حالت آماده باش کامل درآمده اند.
    وی با اشاره به اینکه وضعیت جوی و برفی هوای قزوین تا صبح سه شنبه براساس پیش بینی های به عمل آمده همچنان ادامه خواهد داشت، از مسافران و رانندگان درخواست می شود تا ضمن اجتناب از سفرهای غیرضروری، در صورتی که قصد عبور از راه های قزوین را دارند تجهیزات ایمنی زمستانی، به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
    حق لطفی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، حفظ فاصله طولی با خودرو مقابل، صحبت نکردن با تلفن همراه و سرنشینان خودرو، توجه به جلو و خودداری از تغییر مسیرهای ناگهانی از جمله مواردی است که رانندگان باید در طول سفر نسبت به رعایت آن اقدام کنند.
    وی خاطرنشان کرد: مسافران و رانندگان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های استان قزوین می توانند از طریق تلفن گویای 141 اطلاعات لازم خود را دریافت کنند.
    استان قزوین با داشتن 6 هزار و 677 کیلومتر راه شامل 217 کیلومتر آزادراه، 313 کیلومتر بزرگراه، 230 کیلومتر راه اصلی، 564 کیلومتر راه فرعی، 2 هزار و 337 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 993 کیلومتر راه شوسه، یک هزار و 973 کیلومتر راه خاکی، 12 دستگاه تونل، 10 گردنه به طول 161 کیلومتر بوده و 230 کیلومتر طول روشنایی راه ها، یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو