فونیکسریمکسبهتام

مدیر امور دانشجویی عنوان کرد؛

نظارت دانشجویان بر وسایل ایاب و ذهاب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

عصر خودرو- مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به‌منظور نظارت مستمر و مؤثر بر وسایل ایاب و ذهاب دانشجویان از شوراهای صنفی دعوت می‌شود کار نظارت را بر عهده گیرند.

نظارت دانشجویان بر وسایل ایاب و ذهاب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نشست تعهدات شرکت پیمانکار ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور امیرحسین حکیمیان مدیر امور دانشجویی دانشگاه، مشاور حقوقی معاونت و نماینده دفتر حقوقی دانشگاه، مسئول حراست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و مسئولین ادارات مدیریت امور دانشجویی دانشگاه و دبیران شورای صنفی دانشجویان دانشگاه برگزار شد.  

    مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مفاد تعهدات وفق ماده 15 قرارداد شرکت ایاب و ذهاب گفت: همان‌گونه که از قبل پیش‌بینی‌شده بود ما انتظار داریم همانند گذشته، شرکت پیمانکار در جهت ایمنی و سلامت سفرهای دانشجویی تمام توان خود را به کار گیرد؛ تا نگرانی‌های اخیر از جامعه دانشجویی برطرف شود.

    وی ضمن تأکید بر نظارت همه‌ جانبه گفت: چک‌لیستی تهیه‌شده تا همه رانندگان و وسایل نقلیه با ارائه مدارک معتبر ازجمله ارائه گواهی سلامت راننده، معاینه فنی خودرو، استعلام از نیروی انتظامی جهت همکاری و مشاوره، بیمه شخص ثالث، تجهیزات داخلی وسیله نقلیه، وجود جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش‌نشانی و... مورد ارزیابی قرار گیرند.

    حکیمیان افزود: به‌منظور نظارت مستمر و مؤثر بر وسایل نقلیه از شوراهای صنفی دعوت می‌شود کار نظارت را به‌طور میدانی به‌اتفاق دو نفر کارشناس فنی بر عهده گیرند که به‌صورت موردی و یا ماهانه این بازدیدها انجام شود.

    در ادامه این نشست نماینده حقوقی دانشگاه گفت: مبنای این جلسه حادثه دردناک واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد است که هشدار و تلنگری برای همه دانشگاه‌ها در جهت رفع نواقص احتمالی و نگرانی‌های موجود است.

    وی با اشاره به نامه اعضای شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پیش‌ از این هم با دستور معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اینکه مدت کمی از اتمام قرارداد با این شرکت باقی‌مانده لازم دانستیم با بررسی شرایط موجود و مطلوب تدابیری در جهت دفع خطرات احتمالی و رفع نگرانی‌ها اتخاذ کنیم.

    در بخش دیگری از این جلسه نماینده شرکت ایاب و ذهاب ضمن تأکید بر رعایت اصول ایمنی در این شرکت و عدم تولید یا واردات اتوبوس و مینی‌بوس در سال‌های اخیر گفت: ارتقاء مدل ماشین‌ها امکان‌پذیر نیست و باید بر متعهد بودن  رانندگان بیشتر از مدل ماشین تأکید کرد.

    وی به تدوین شرح وظایف رانندگان و رعایت اصول رانندگی و ایمنی سرنشینان اشاره کرد و افزود: اولویت نخست ما تلاش در راستای فرهنگ‌سازی است و این امر با نظارت مستمر دانشجویان بهتر و سریع‌تر محقق می‌شود.

    در این نشست اعضای شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مشکلات موجود در ایاب و ذهاب از جمله: عدم به‌کارگیری از رانندگان ناشناس، تأکید بر سلامت روحی و جسمی رانندگان، توجه به تعهد رانندگان در مقابل سرنشینان، رعایت نظم در سرویس‌دهی و ...  پرداختند و خواستار  ارائه لیست کامل از رانندگان مورد تأیید دانشگاه شدند که در تمامی برنامه‌ها نیز از همان رانندگان استفاده شود. 

    مقرر شد ارزیابی سرویس‌ها، ارائه مدارک لازم جهت سلامت رانندگان و وسایل نقلیه از سوی شرکت طرف قرارداد صورت پذیرد. همچنین فرم چک‌لیست تأیید و ممهور به مهر دانشگاه به همراه شماره تلفن شکایات در تمامی سرویس‌ها نصب شود و در کلیه سرویس‌ها تابلویی با آرم دانشگاه مشخص شود تا دانشجویان در صورت مشاهده هرگونه مشکلی سریعاً با شماره اعلام‌شده تماس بگیرند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط