فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک:

هزینه‌های سنگین برای انجام مطالعات حمل‌ و نقل را مشکوک می‌دانم

اگر پول اضافی داریم، اول به پیمانکاران بدهیم

عصر خودرو- رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: شورا باید نسبت به ارقام مطالعات حمل‌ و نقل حساس‌تر باشد و جلوی این حیف و میل‌ها را بگیرد.

هزینه‌های سنگین برای انجام مطالعات حمل‌ و نقل را مشکوک می‌دانم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به سخنان قبلی خود مبنی‌بر اینکه هزینه مطالعات معاونت ترافیک 100 میلیون تومان برآورد شده است، اما 800 میلیون تومان برای آن هزینه می‌کنند، اظهار کرد: هزینه 800 میلیون تومانی برای مطالعات حمل‌ونقل را مشکوک می‌دانم، زیرا بسیاری از اساتید دانشگاه هستند که می‌توانند خیلی از این مطالعات را با هزینه‌های پایین‌تری انجام دهند، لذا بر همین اساس من به این رقم‌های بالا مشکوکم.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه خیلی از این مطالعات قبلا انجام شده و در حال حاضر تکراری هستند، تصریح کرد: اولین اشکال این است که بسیاری از این مطالعات، چون تکراری است، نباید دوباره انجام شوند و دوم اینکه اگر این مطالعات انجام می‌شوند، هزینه آن‌ها چنین ارقامی نمی‌شود؛ لذا نیازمند این هستیم که شورا درباره این مسئله حساس‌تر شود تا جلوی این حیف و میل‌ها را بگیرد.

    وی با بیان اینکه ممکن است بعضی از موضوعات 10 بار مورد مطالعه قرار گیرند و در مطالعات جدید، مطلب تازه‌ای کشف نشود، گفت: ژاپن در مورد آلودگی هوا مطالعات گسترده‌ای را در تهران انجام داده است و حالا ما فکر می‌کنیم اگر دوباره مطالعه کنیم، موضوع جدیدی کشف می‌شود.

    علیخانی افزود: اگر قرار است حرف جدیدی زده شود، باید مشخص شود که چه کار جدیدی می‌خواهند انجام دهند که در گذشته انجام نشده است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ما نیازمند یک بانک اطلاعاتی از مطالعات گذشته هستیم، تصریح کرد: بار‌ها از معاونت ترافیک درخواست کرده‌ایم تا این مطالعات را در اختیار کمیسیون حمل و نقل قرار دهند، اما این کار را انجام نداده‌اند و علت هم این بوده که اگر این اطلاعات را به ما می‌دادند، برخی کارهایشان زیر سوال می‌رفت.

    وی با تأکید بر اینکه اگر بانک اطلاعاتی داشته باشیم، دیگر اجازه انجام مطالعات تکراری هزینه‌بر را به شهرداری نمی‌دهیم، گفت: باتوجه به وجود مشکلات مالی و تجمع پیمانکاران جلوی درب شورا، اگر پول اضافی داریم، باید اول پول آن‌ها را بدهیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط