فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

واردات لاستیک از چین باید فوراً متوقف شود

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: لاستیک های بازیافتی عمر مفید کوتاه تری نسبت به لاستیک های استاندارد دارد و خطر ترکیدگی آن ها چندین برابر دیگر لاستیک‌ها است.

واردات لاستیک از چین باید فوراً متوقف شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیداحسن علوی با هشدار نسبت به نبود نظارت بر واردات لاستیک، گفت: متأسفانه بخشی از واردات لاستیک خودروهای سبک و سنگین از کشور چین صورت می گیرد و در این میان این نگرانی وجود دارد که بخشی از این لاستیک ها، محصولات بازیافتی باشد.

    خطر ترکیدگی لاستیک‌های بازیافتی چندین برابر دیگر لاستیک‌ها/چینی ها برای لاستیک های کهنه عاج درست می‌کنند

    نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لاستیک های بازیافتی عمر مفید کوتاه تری نسبت به لاستیک های استاندارد دارد و خطر ترکیدگی آن ها چندین برابر دیگر لاستیک‌ها است، زیرا آن ها لاستیک ها کهنه را جمع آوری کرده و بار دیگر برای آن عاج درست می کنند.

    روایت علوی درباره بازدید از کارگاه‌های چینی ؛ روستاهایی که بدون زیرساخت محصول تولید می کنند

    ما در سال های گذشته سفری به کشور چین داشتیم و در این سفر بازدیدی از مناطق صنعتی این کشور صورت گرفت، در یکی از بازدیدها ما را به نزدیکی چند روستا برده و اعلام کردند که محصولات صادرشده به ایران در این مناطق تولید می شود، این در حالی است که این مناطق زیرساخت های لازم را برای تولیدات نداشتند

    وی گفت: ما در سال های گذشته سفری به کشور چین داشتیم و در این سفر بازدیدی از مناطق صنعتی این کشور صورت گرفت، در یکی از بازدیدها ما را به نزدیکی چند روستا برده و اعلام کردند که محصولات صادرشده به ایران در این مناطق تولید می شود، این در حالی است که این مناطق زیرساخت های لازم را برای تولیدات نداشتند.

    واردات لاستیک از کشور چین باید کاملا متوقف شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه واردات لاستیک از کشور چین باید کاملا متوقف شود، گفت: به نظر من کشورهای اروپایی حتی کشورهای کوچک این قاره جایگزین بهتری نسبت به چینی ها است و باید محصولات از این کشورها وارد شود.

    هشدار نسبت به توقف فرآیند بازرسی و آزمایش مرغوبیت لاستیک های وارداتی

    علوی ادامه داد: در هفته های اخیر خبرهایی در رسانه ها مطرح شد، مبنی بر اینکه شاید فرآیند بازرسی و آزمایش مرغوبیت لاستیک های وارداتی کاهش یابد که این قطعا این مسئله به ضرر مصرف کنندگان و مردم ما خواهد بود.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: آزمایش و بازرسی لاستیک دو مولفه ای است که باید توسط سازمان های نظارتی مانند سازمان استاندارد عملیاتی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو