فونیکسریمکسبهتام

سرانجام خودروهای پیش فروش شده چیست؟

عصر خودرو- درحالى که وزیر صنعت و معاون وى در مصاحبه هاى متعدد وعده تحویل خودرو‌هاى پیش فروش شده را مى دهند، رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازى هشدار داده که با وضعیت موجود خط تولید خودروسازى‌ها سال آینده تعطیل و امکان عدم تحویل خودروها وجود دارد.

سرانجام خودروهای پیش فروش شده چیست؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، سه روز پیش صالحى نیا، معاون وزیر صنعت در افتتاحیه نمایشگاه خودرو در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنى بر این که سرانجام تحویل خودروهاى پیش فروش شده چه خواهد شد اظهار کرد: برخى از خودروهاى پیش فروش شده تا پایان امسال و برخى دیگر تا سه ماهه نخست سال آینده تحوبل داده خواهد شد.

    هاشم یکه زارع، مدیر عامل شرکت ایران خودرو نیز در حاشیه همین نمایشگاه وعده تحویل خودروهاى پیش فروش شده را داد و گفت: نگرانى از بابت تحویل این خودرو‌ها وجود ندارد.

    اما برخلاف این وعده‌ها، محمدرضا نجفى منش، رییس صنایع همگن قطعه سازى و نیز آرش محبى نژاد، دبیر صنایع همگن در مصاحبه‌هاى متعدد هشدار نابودى صنعت قطعه و خودروسازى کشور را داده اند و همچنین با ابراز نا امیدى از تحویل خودروهاى پیش فروش شده صراحتا اعلام کرده اند که با وجود شرایط فعلى و عدم امکان تامین قطعه براى خودروسازان، به احتمال زیاد خط تولید خودروسازى ها در سال آینده تعطیل و امکان تحویل خودروهاى پیش فروش شده وجود ندارد.

    اما بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در جلسه همین کمیسیون در راستای این موضوع از قول مساعد خودروسازان برای تسریع در تحویل خودروهای ثبت‌نامی خبر داد و گفت: خودروسازها باید طبق قرارداد به تعهدشان عمل کنند و هر زمان قرارداد بستند و هر وقت موعد تحویل بوده باید با همان قیمت خودرو را تحویل دهند و ثبت‌نام‌کنندگان قبلی را در اولویت قرار دهند و در انجام تعهداتشان تسریع کنند.

    مشاور خودرویی وزیر سابق صنعت نیز در واکنش به صحبت‌های نجفی منش تصریح کرد: به طور حتم پیش فروش‌های خودرو تا حد توان تحویل خودروسازان بوده و برای این روز‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند.

    اصغر خسروشاهی گفت: مدتی است که وزیر صنعت به مراتب وعده تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده را می‌دهد و مسلما قول وزیر قابل اعتمادتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو