فونیکسریمکسبهتام

‌بارش برف و باران در ‌غرب‌ کشور

هوای پایتخت بهتر می‌شود

عصر خودرو- با ورود سامانه بارشی تازه، فردا بیشینه بارش‌ها در غرب و مرکز کشور از جمله استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، لرستان و شمال تهران خواهد بود، بارش در ارتفاعات به صورت برف و کولاک است.

‌بارش برف و باران در ‌غرب‌ کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور شده و بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق آغاز شده است.

    به تدریج با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد.

    امروز شدت بارش‌ها در ایلام، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد و جنوب آذربایجان غربی است.

    روز دوشنبه سامانه مذکور کل نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به صورت پراکنده مناطقی از شمال شرق را پوشش می‌دهد.

    بیشینه بارش‌ها در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود؛ بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و کولاک است.

    در استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب روز دوشنبه رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

    از دوشنبه بعد از ظهر به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش در نیمه غربی سواحل شروع می‌شود و شدت بارش‌ها در استان گیلان است.

    روز سه‌شنبه گستره بارش‌ها بخش‌های از شمال شرق، شرق، سواحل خزر و جنوب کشور را در برخواهد گرفت، به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.

    همچنین در این روز وزش باد شدید در اغلب مناطق کشور به ویژه شرق و جنوب شرق رخ خواهد داد و خیزش گردو خاک در شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود؛ سامانه مذکور روز چهارشنبه نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

    بعد از ظهر امروز، فردا و اوایل وقت سه‌شنبه، شمال و غرب خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود و روز سه‌شنبه دریای خزر مواج است.

    از بعد از ظهر امروز تا بعد از ظهر فردا افزایش نسبی دما در سواحل خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و در این مدت در گیلان و اردبیل وزش باد شدید رخ خواهد داد.

    آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 7 درجه خواهد بود.

    فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یک مهرماه 97) تا 29 دی‌ماه سال جاری 115.2میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 35.5 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 224.7 درصد بیشتر از سال گذشته است.

    میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 93.4 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 23.4 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

    بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان 279.4 میلی‌متر بوده است.

    در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان 27.6 درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی 9 درجه سلسیوس بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو