فونیکسریمکسبهتام

هاشمی درباره گسترش طرح زوج و فرد اظهار نظر نکرد

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هنوز مصوبه شورای عالی ترافیک درباره طرح زوج و فرد به دستم نرسیده، گفت: در این باره اظهار نظری نمی‌کنم.

هاشمی درباره گسترش طرح زوج و فرد اظهار نظر نکرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن هاشمی در پایان جلسه علنی صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح دستور جلسه و مصوبات جلسه مذکور پرداخت.

    وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران، سازمانها و شرکتهای وابسته صبح امروز توسط شهردار تهران به شورا ارسال شد، گفت: شورای شهر با بررسی دقیق بودجه تلاش خواهد کرد در یک ماه آینده بودجه 98 تهران را بررسی و مصوب کند.

    وی با بیان اینکه در ادامه جلسه مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده های مرکزی شهر تهران در سال 98 به عنوان لایحه کاهش آلودگی هوا و ترافیک تغییر یافت، افزود: در ادامه جلسه لایحه عوارض ارزش افزوده قانونی، ناشی از طرح های توسعه شهری و ساخت پارکینگ محله ای نیز بررسی شد که در جلسه صبح تنها یک ماده از 5 ماده آن مصوب شد و قرار است در جلسه فوق العاده امروز که از ساعت 14 برگزار می‌شود ادامه آن بررسی و مصوب شود. این لایحه بسیار اهمیت دارد زیرا لازم است با توجه به افزایش قیمت مسکن در سطح شهر نرخ عوارض از این محل نیز بررسی و افزایش یابد.

    هاشمی همچنین درباره افزایش نرخ ورود به محدوده مرکزی شهر تهران در سال آینده نیز گفت: این عدد حداکثر 15 درصد تعیین شد و ملاک ما نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

    وی درباره افزایش بهای ورود به محدوده طرح ترافیک ویژه خبرنگاران که تخصیص آن از 90 درصد به 70 درصد کاهش یافت نیز گفت: چیزی احساس کردم اما متوجه نشدم که تصمیم این گونه است وگرنه نمی گذاشتم.

    رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا در جلسات شورای عالی ترافیک حضور نمی یابد، ادامه داد: تاکنون در این جلسات نرفته ام و آن گونه که شما می گویید که حضورم الزامی است لطفا ماده قانونی آن را بدست من برسانید تا بدانم.

    وی همچنین درباره افزایش محدوده طرح زوج و فرد نیز گفت: در این باره فعلا نمیتوانم اظهار نظر کنم و باید مصوبه شورای عالی ترافیک مبنی بر افزایش محدوده زوج و فرد به دست من برسم تا بتوانم اظهارنظر داشته باشم.

    هاشمی در اسخ به این پرسش که شهرداری تهران در قبال دریافت عوارض مختلف از مردم چه خدماتی  ارائه خواهد داد گفت: این سئوال تحلیلی است اما من برای پاسخ به آن به چند مورد اشاره می کنم که در حال حاضر در محدوده مرکزی 46 ایستگاه مترو و حدود 70 ایستگاه بی. آر. تی در محدوده مرکزی شهر(ممنوعه) به شهروندان خدمات ارائه می دهند که این میزان از خدمات در شهر لندن و پاریس نیز وجود ندارد. اگر مردم ترجیح می دهند که از وسایل شخصی خود استفاده کنند به دلیل ارزان بودن سوخت است.

    وی درباره نامه ارسالی اش به رئیس جمهور گفت: طی این نامه از رئیس  جمهور خواسته ام تا وضعیت تجهیزات مترو ارتقا یابد.

    هاشمی در پایان گفت: خوشبختانه در حال حاضر در مجموع 300 کیلومتر مترو در کشور به مردم خدمات ارائه می دهند که 200 کیلومتر آن تنها در شهر تهران است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو