فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر تهران :

دریافت عوارض از طرح ترافیک به منظور درآمدزایی نیست

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره انتقاد برخی از اعضای شورای شهر نسبت به اجرای طرح ترافیک در سال ۹۷، گفت: دریافت عوارض به منظور درآمدزایی نیست و صرف کاهش آلودگی هوا مورد توجه است.

دریافت عوارض از طرح ترافیک به منظور درآمدزایی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن هاشمی پیش از جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت نامه ای که به رئیس جمهور نوشته است، اظهار کرد: نامه به مسئولان ذیربط ارجاع شده و ما منتظر آن هستیم تا بازخورد آن مشخص شود و درباره آن صحبت کنیم.  
    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از دوره های گذشته مصوباتی مغفول باقی مانده و برای این مصوبات چه برنامه ای دارید، گفت: گروهی در حال تنقیح مصوبات هستند تا مشخص شود چه مصوباتی مغفول مانده و پس از بررسی نهایی در مورد آن ها تصمیم گیری خواهد شد.  
    رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه براساس بازدید شما از خط 6، آیا ایستگاه های این خط تا پایان سال افتتاح می شوند، توضیح داد: بازدید من و بررسی ها نشان می دهد که این امکان وجود دارد 4 تا 5 ایستگاه از خط 6 مترو تا پایان امسال افتتاح شود. البته آقایان پورسیدآقایی و امام و همین طور شهردار تهران باید این موضوع را پیگیری کنند.  
    وی ادامه داد: از سال 77 که اولین خط مترو راه اندازی شد، همواره رسم بر این بوده تا در اسفند ماه هرساله تعدادی ایستگاه افتتاح شود.  
    هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه برخی از اعضای شورای شهر نسبت به اجرای طرح ترافیک در سال 97 انتقاداتی را داشتند، گفت: دریافت عوارض به منظور درآمدزایی نیست و صرف کاهش آلودگی هوا مورد توجه مدیریت شهری است.  
    وی تصریح کرد: طرحی که در سال 97 اجرایی شد حاصل جمع بندی جلسات شورای عالی ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مشاوران و کارشناسان بود. اینکه عده ای می گویند این طرح خوب نیست کافی نخواهد بود، اگر کسی مدعی است که طرح ترافیک خوب نیست برای آن جایگزین معرفی کند.
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بحث آلودگی هوا، سوخت و قیمت آن و همین طور نوع خودرو تاثیرگذار است، اضافه کرد: مردم باید به سمت خرید خودروهایی حرکت کنند که سوخت کم تری مصرف می کنند. در حوزه خودرو رقابت جهانی برای تولید خودورهایی است که سوخت کم تری مصرف می کنند، اما متاسفانه تکنولوزی در کشور ما قدیمی و مصرف سوخت بالا است.  
    هاشمی با بیان اینکه در همه کشورهای پیشرفته هزینه توسعه حمل و نقل عمومی از مالیات های بر سوخت به دست می آید، عنوان کرد: هیچ کشوری سوخت را به قیمتی که تمام می شود، ارائه نمی کند. به عنوان مثال، در اروپا، یک یورو مالیات بر هر لیتر سوخت می بندند و اخیراً موضوعات مربوط به جلیقه زردها در فرانسه به خاطر افزایش مالیات بر سوخت بود، اما این در حالی است که در کشور ما سوخت کم تر از قیمتی که برای دولت تمام می شود به دست مردم می رسد و مشکل این جاست که ما در کشور زیربنایی تفکر نمی کنیم.  
    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وجود سازوکاری برای اینکه شورای شهر تهران به صورت مستقیم بر معاونان شهردار نظارت کند و آنان را مورد سوال قرار دهد، گفت: این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که در شورا برای آن دستورالعملی تعریف کنیم تا معاونان شهردار و مسئولان ارشد آن به تایید شورا برسند. البته بررسی های آقای امینی نشان داده که در شورای اول چنان دستورالعملی وجود داشته است، اما امروز معاونان در جلسات کمیسیون ها شرکت کرده و مورد سوال قرار می گیرند.  
    هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییر و افزایش محدوده طرح ترافیک گفت: این موضوع در اختیار شورای عالی ترافیک است و در شورای شهر به آن رسیدگی نمی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو