فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنایع همگن تشریح کرد:

۴ عامل تاثیرگذار در افزایش تیراژ خودروسازان

عصر خودرو- رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعات گفت: هم اکنون ظرفیت و توان تولید در صنعت قطعه وجود دارد اما نقدینگی به عنوان موتور محرک فعالیت های این صنعت با چالشی جدی مواجه است.

۴ عامل تاثیرگذار در افزایش تیراژ خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵:۰۰

    محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ،  با تاکید بر ضرورت افزایش تیراژ خودروسازان تا پایان سال با هدف تحویل سریع و حداکثری تعهدات اظهار کرد: قطعه سازان برای سرپا باقی ماندن نیازمند تامین نقدینگی هستند و لازم است تسهیلات حمایتی پیش بینی شده از سوی دولت برای واحدهای کوچک و متوسط، به جای ایجاد اشتغال صرف حفظ اشتغال موجود شود تا تولید به حالت طبیعی بازگردد.
    وی همچنین بر تسهیل فرایند اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان تاکید و اظهار کرد: در شرایطی که دولت 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت خودرو در نظر گرفته است، ضروری است تا این میزان تسهیلات با روش آسان تری به دست تولیدکننده برسد.
    این فعال صنعت قطعه یادآور شد: در حال حاضر قطعه ساز توان و ظرفیت تولید را دارد که سابقه این توانمندی، تامین قطعات برای تولید یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو همچنین حدود یک میلیون و 500 هزار قطعه برای خودروهای تولید شده در سال 96 بوده است.
    نجفی منش ادامه داد: بر این اساس ظرفیت تولید وجود دارد و یا به عبارت بهتر، خودرو آماده و مبدا و مقصد مشخص و مسیر نیز تعیین شده اما خودرو بنزین ندارد و تا زمانی که نقدینگی تامین نشود امکان حرکت نیز وجود نخواهد داشت چرا که نقدینگی برای قطعه سازان حکم بنزین برای خودرو را دارد تا تولیدکننده را قادر به ادامه فعالیت کند. 
    رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعات با بیان این که در صورت تامین نقدینگی، امکان پرداخت جهت خرید نهاده های تولید و همچنین بازکردن ال سی جهت خرید خارجی و واردکردن کالا وجود دارد، گفت: تامین به موقع قطعات خطوط و برنامه ریزی جهت افزایش تیراژ روزانه تولید تنها با تامین نقدینگی محقق خواهد شد این در حالیست که هم اکنون جلساتی با زنجیره تامین وقطعه سازان با هدف هماهنگی بیشتر نیز در حال انجام است.
    وی یادآور شد: خودروسازان جهت تولید و تامین قطعات خاص و های تک و انجام اقدامات مقدماتی تولید این قطعات مذاکرات لازم را انجام داده اند اما تا زمانی که نقدینگی موجود نباشد، هیچ یک از این اقدامات به ثمر نخواهد نشست.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو