فونیکسریمکسبهتام

گزارش اختصاصی «عصرخودرو» از افتتاح خط‌تولید رنگ قطعات پلیمری شرکت سروصنعت‌سپاهان؛

بومی‌سازی همچنان ادامه دارد

عصر خودرو- در راستای بومی‌سازی قطعات و تجهیزان اتومبیل‌های تولید داخل تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا درصد بومی‌سازی هرچه‌بیشتر بالا برود و نیاز به بازارهای دیگر برای تامین قطعات حتی کوچک هم به حداقل برسد. شرکت‌های متعددی در این راستا فعالیت می‌کنند و اکنون تقریبا بخش اعظمی از قطعات اتومبیل‌های داخلی در کشور و با دانش بومی تولید می‌شود.

بومی‌سازی همچنان ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت سروصنعت سپاهان که سابقه طولانی در تولید قطعات خودرویی دار از جمله یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت قطعه‌سازی به‌حساب می‌آید. در هفته گذشته، سایت جدیدی از این شرکت در مجموعه شهرک صنعتی پرند واقع در جاده ساوه و در مجاورت شهر پرند با حضور فرماندار رباط‌کریم، معاونت استانداری، ریاست کل صنایع تهران، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی پرند و ریاست اداره صنعتی رباط‌کریم افتتاح شد که وظیقه آن تولید و رنگ‌آمیزی قطعات پلیمری مانند سپر خودرو است.

تاریخچه شرکت
شرکت سرو صنعت سپاهان با بیش از 30 سال سابقه در امر تولید و در تولید قطعات خودرویى با بیش از 15 سال سابقه، یکی از شرکت های بزرگ تولیدی دراین زمینه است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1382 با تولید قطعات پلیمری خودرو آغاز کرده و در سال 1389 با نصب و راه اندازی خط SMC )کامپوزیت) تولید شیت و قطعات خودرویی را در این راستا کلید زد و در سال 1390 اقدام به ایجاد سایت دو اصفهان جهت تولید کامپاندهاى مهندسى کرد. در سال 1391 خط تولید قطعات فلزی و نصب خطوط پرس شاپ و مونتاژ قطعات منفصله از جمله انواع درب موتور و گلگیرها در شرکت آغاز شد. از دیگر طرح های توسعه که در سال 1394 به بهره برداری رسید راه اندازی خط رنگ آمیزی رباتیک قطعات پلیمری است.

شهرک صنعتی پرند
سایت جدید تاسیس شده در شهرک صنعتی پرند، حاصل بیش از یک سال و نیم، تلاش و زحمت شبانه روزی است. این مرکز که سومین سایت تولیدی این کشور به‌حساب می‌آید با سرمایه‌ای در حدود 7 میلیون دلار و به صورت کاملا شخصی و بدون استفاده از پیمانکار خارجی ساخته شده است، قرار است به تولید و رنگ‌آمیزی قطعات پلیمری اختصاص داده شود. این مجموعه با به‌کارگیری 100 نیروی جوان متخصص توان تولید 3600 دستگاه سپر را در طول 24 ساعت دارد که البته به واسطه مشکلات اقتصادی و کاهش دادن تیراژ شرمت‌های خودروساز، این عدد صرفا با فروش شرکتی میسر نمی‌شود و این مجموعه باید با افترمارکت به این عدد دست پیدا کند. فاز دوم این پروژه که در زمین مجاور قرار است به زودی استارت بخورد می‌تواند ظرفیت اشتغال‌زایی در تاین مجموعه را تا 600 نفر افزایش دهد.
سطح بالای استانداردها در این مجموعه باعث شده تا در بازدید بسیاری از شرکت‌های اروپایی سربلند باشد. قبل از اعمال تحریم‌ها، حتی مذاکراتی برای تولید سپرهای شرکت سیتروئن و ارسال برای 7 سایت تولیدی در جهان هم با ایشن شرکت انجام شده بود که متاسفانه وضعیت بازار مانع از این اتفاق شد. آلایندگی نزدیک به صفر، اعمال تست‌های کیفیت و سلامت قطعه و همچنین رباتیک بودن این مجموعه از جمله برتری‌های شرکت سرو صنعت سپاهان نسبت به بسیاری از رقبا به‌شمار می‌رود.

 

گزارش، نوشته و عکس: روزبه نوروزیان

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط