فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان امداد و نجات :

۳۱ تیم واکنش سریع به مصدومان نوروزی امدادرسانی می کنند

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از آمادگی کامل ۳۱ تیم واکنش سریع متشکل از ۴۶۵ نیروی عملیاتی زبده به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان و متاثران احتمالی انواع حوادث و سوانح در طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۸ خبر داد.

۳۱ تیم واکنش سریع به مصدومان نوروزی امدادرسانی می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی سلیمی  با اعلام این خبر اظهار داشت: این تیم های واکنش سریع به منظور انجام عملیات امداد و نجات سریع و پاسخگویی فوری در زمان وقوع حوادث و سوانح و پس از آن به منظور کاهش و جبران اثرات سوء ناشی از بروز آنها در مواقع بحرانی ایجاد شده اند.

    وی گفت: ساختار این تیم ها برحسب اهداف ترسیم شده و کارکردهای مورد انتظار از آنان با تجهیزات قابل حمل و استفاده سریع و موثر از ناوگان خودرویی، پنج نفره تعیین شده و هدف کلی از تشکیل این تیم های عملیاتی، مدیریت سازماندهی شده حوادث و سوانح در زمان طلایی به منظور عملکرد سریع و به حداقل رساندن میزان تلفات و کاهش آسیب ها است.
    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اهداف ویژه از تشکیل این تیم های واکنش سریع را نیز حضور به موقع و موثر در حوادث و سوانح، ارزیابی اولیه و سریع و تهیه گزارش از منطقه حادثه دیده، تریاژ (اولویت بندی مصدومان) و انجام اقدامات حیاتی و بالینی برای کاهش تلفات انسانی ناشی از حوادث تا رسیدن تیم های تخصصی، انجام عملیات جستجو و نجات تا رسیدن تیم های تخصصی، ساماندهی خدمات امداد و نجات مبتنی بر جامعه، ایجاد حس آرامش و اطمینان در منطقه حادثه دیده و همکاری با تیم های تخصصی اعزامی بنا به تشخیص ستاد هدایت عملیات عنوان کرد.
    سلیمی با تشریح ساختار این تیم های واکنش سریع افزود: هر تیم واکنش سریع هلال احمر متشکل از یک فرمانده، 2 جستجوگر، 2 نجاتگر(یک نجاتگر فنی و یک نجاتگر با ماموریت فوریت های پزشکی درمانی) است که هر تیم مجموعه وظایف خود را در قالب بخش های مدیریت، پشتیبانی، بخش پزشکی و فوریت، بخش نجات و بخش جستجو انجام می دهد.
    این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از 24 اسفند امسال آغاز و تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در اجرا و برگزاری این طرح ملی هزار و 100 آمبولانس، 24 فروند بالگرد امداد و نجات، 465 دستگاه خودرو نجات، هزار و 350 دستگاه خودرو عملیاتی بکارگیری می شوند که نسبت به پارسال پنج درصد افزایش دارد.
    وی توضیح داد: طرح ملی امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر امسال با هدف کاهش تلفات و حوادث جاده ای نوروز 98 با گستردگی و تنوع بیشتری در محورهای ارتباطی این استان اجرا خواهد شد.
    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو