فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه خبر داد؛

تجهیزچهاربزرگراه منتهی به تهران به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در آستانه سفرهای نوروزی چهار آزادراه پرتردد منتهی به پایتخت شامل تهران-قم، تهران-ساوه، قزوین- زنجان و کرج- قزوین به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز خواهند شد.

تجهیزچهاربزرگراه منتهی به تهران به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی با اشاره به اقدامات اولیه راه اندازی پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه‌ها، اظهار داشت: در آستانه سفرهای نوروزی به منظور سهولت تردد در آزادراه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت در دروازه‌های پرداخت عوارض تا بیستم اسفند ماه چهار آزادراه پرتردد منتهی به پایتخت شامل تهران- قم، تهران- ساوه، قزوین- زنجان و کرج- قزوین به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز خواهند شد.

    وی  افزود: در این روش، سامانه‌های خوانش پلاک، خوانش تگ و سایر تجهیزات و متعلقات در نقاط مختلف آزادراه‌ها نصب می‌شود و خودروها بدون نیاز به توقف برای پرداخت عوارض به تردد خود ادامه می‌دهند و با عبور از دروازه‌های شناسایی، اطلاعات  خودرو به صورت خودکار تشخیص و به مرکز داده ارسال می‌شود.

    خادمی سهولت استفاده مردم را یکی از مزایای مهم این طرح برشمرد و افزود:‌ اخذ الکترونیکی عوارض موجب کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در زمان سفر خواهد شد و با این روش تردد کنندگان از محل ایستگاه‌ها و دروازه‌های وصول عوارض می‌توانند با سرعت معمول تردد کنند و اخذ عوارض منجر به توقف و یا کاهش سرعت خودروها نمی‌شود.

    معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین با تاکید بر شفافیت مالی اخذ الکترونیکی عوارض ادامه داد: در این سیستم عوارض آزادراهی دریافت شده از تردد کننده‌ها در سامانه مرکزی به صورت آنی تسهیم شده و سهم هر ذینفع لحاظ خواهد شد. این امر موجب ارتقا شفافیت مالی و اطمینان بخشی هرچه بیشتر به ذینفعان خواهد شد.

    خادمی در خصوص نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی توضیح داد و گفت: روش پرداخت الکترونیکی عوارض از طریق کیف پول الکترونیکی متصل به پلاک، کیف پول الکترونیکی متصل به ردیاب، پرداخت مستقیم از حساب بانکی، کیف پول الکترونیکی متصل به تگ، پرداخت با استفاده از درگاه‌های وب و پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز ویژه عوارض آزادراهی صورت می‌گیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در صورت پرداخت نشدن عوارض، پیامکی به صاحب پلاک از سوی نیروی انتظامی ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود و فرد 24 ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی، شبکه شتاب و... پرداخت کند.

    نصب دکل و عرشه پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه تهران- ساوه

    سید حسین میرشفیع معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها نیز از نصب دکل و عرشه پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه تهران- ساوه خبر داد و گفت: در راستای تجهیز آزادراه‌های کشور به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض دروازه پرداخت الکترونیکی در آزادراه تهران- ساوه نصب شد و به زودی به این سیستم متصل خواهد شد.

    وی ادامه داد: عملیات تجهیز آزادراه‌های کشور به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض در سال جاری آغاز شد و تا پایان سالجاری چهار آزاد راه پر تردد منتهی به پایتخت کشور و تا تیرماه سال آینده و بر اساس اولویت کلیه آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز می‌شود.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو