فونیکسریمکسبهتام

آفرودبازها کدام خودرو را ترجیح می‌دهند؟ + تصاویر

عصر خودرو- آفرود بازها بهتر از هر کسی می‌دانند که تویوتا یکی از بهترین سازندگان خودروهای شاسی بلند و آفرود در جهان است. اگر جیپ را یک استثنا در نظر بگیریم کمتر شرکتی است که دارای تولیداتی با کیفیت تویوتا در این زمینه باشد.

آفرودبازها کدام خودرو را ترجیح می‌دهند؟ + تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳:۰۰

    جفت دیفرانسیل‌های تویوتا نقش بسیار مهمی در سرتاسر جهان بازی می‌کنند و محال ممکن است که در صعب العبورترین مسیرهای جهان نشانی از این خودروهای نیابید. در ایران نیز خودور‌های تویوتا همواره جزو محبوب‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران بوده‌اند. این موضوع در میزان فروش شاسی بلندهای تویوتا قبل از ممنوعیت ورود خودروهای با حجم موتور بیشتر از 2.5 لیتر کاملاً مشخص است.

     

    ویژگی‌هایی مانند قدرت بالای موتور، شاسی و فنربندی مقاوم، بدنه مستحکم و امکانات رفاهی خوب سبب شده است بازار خرید و فروش تویوتا در ایران همچنان گرم باشد. اگر شما هم به دنبال خرید یک خودرو شاسی بلند با قابلیت آفرودی هستید گزینه‌های زیادی از تویوتا در دسترس خواهید داشت هر چند که افزایش نرخ شدید این خودروها کار را برای خرید آنها کمی سخت کرده است.

    تویوتا لندکروز

    جنگجوی سامورایی‌ها لوکس‌ترین شاسی بلند تویوتا و پرچمدار اصلی تویوتا در ایران است. خرید تویوتا لندکروز یک انتخاب ویژه است که شما را صاحب یک خودرو با قابلیت‌های فراوان می‌کند. قدرت بالای موتور و توانایی عبور از مسیرهای بسیار سخت نخستین ویژگی همه تویوتا لندکروز‌های ایران از دهه 50 شمسی تا به امروز است. لندکروز‌های fj45 که در زمان جنگ ایران و عراق از آنها در سخت‌ترین شرایط استفاده می‌کردند و افتخار آفرینی‌های زیادی از خود نشان می‌داد. حالا در نسل‌های جدید لندکروز‌ها بسیار لوکس‌تر و با قدرت بیشتر وارد بازار شده‌اند تا شعار تویوتا یعنی “let’s go places” را به بهترین شکل به واقعیت تبدیل کنند. موتور 8 سیلندر 4.7 لیتری پرقدرت در کنار امکانات کامل درون کابین سبب شده‌اند نرخ تویوتا لندکروز به بیش از 2 میلیارد و 250 میلیون تومان در سایت دیوار برسد. بدون شک تویوتا لندکروز بهترین شاسی بلند با قابلیت آفرود در ایران است.

    تویوتا پرادو

    تویوتا پرادو یکی دیگر از شاسی‎بلندهای محبوب ایران است. نسل سوم از سال 2005 تا 2009 به صورت انبوه وارد ایران شد و بعد از استقبال گرم ایرانی‌ها از مدل‌های دو در و چهار در این خودرو نسخه‌های نسل 4 نیز از سال 2010 وارد بازار ایران شده‌اند که تیپ جذاب VXL آن با مدل آفرود نیز به بازار معرفی شده است. وجود امکاناتی نظیر تعلیق سه حالته، کرال کنترل، دروبین‎ها موجود در دو طرف و مولتی تریم خرید تویوتا پرادو را به یک انتخاب رؤیایی برای آفرود بازها تبدیل کرده است. دو دیفرانسیل با قفل مرکزی، موتور 6 سیلندر با حجم 4 لیتر و خروجی 271 اسب بخار به همراه 381 نیوتن بر متر گشتاور این شاسی‎بلند نیمه لوکس سایز متوسط را با بهترین شرایط آماده نبرد با هر مسیر آفرودی کرده است. نرخ تویوتا پرادو در تیپ‌های مختلف متفاوت است اما تیپ آفرود آن با قیمتی در حدود 1 میلیارد و 250 میلیون تومان در سایت دیوار موجود است.

    تویوتا اف جی کروز
    اف جی کروز جدید که از سال 2011 وارد ایران شده است با ظاهر متفاوت و خاص خود خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین خودروهای آفرود ایران تبدیل شد. ظاهری شبیه به هامر امریکایی‌ها و موتور 6 سلیندر 4 لیتری با خروجی 270 اسب بخار و گشتاور 381 نیوتون‎متر همان چیزی است که علاقه مندان به خودروهای آفرود را به خرید تویوتا اف جی کروز تحریک می‌کند. خودرویی که در عین قدرت بالا در آفرود با شتاب 8 ثانیه‌ای از بیشتر سواری‌های موجود در بازار ایران نیز سریع‌تر است اما بر خلاف پرادو و لندکروز در درون کابین خودرو لوکسی محسوب نمی‌شود.

    با این حال این شاسی بلند سایز متوسط با کروز کنترل، کنترل کشش و کنترل پایداری، انواع سیستم‌های امنیتی و 6 ایربگ، نمایشگر و شیشه دودی‌های عقب همچنان جزو بهترین شاسی بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود. متاسفانه اف جی کروز نیز مانند لندکروز و پرادو مشمول قانون منع ورود خودروهای با موتور حجیم‌تر از 2.5 لیتر شد و تنها نمونه‌های دست دوم این خودر در بازار موجود هستند. نرخ خرید تویوتا اف جی کروز در سایت دیوار در محدوده 850 تا 1 میلیارد و 250 میلیون تومان قرار می‌گیرد.

    سایر خودروهای آفرودی تویوتا در ایران

    در بازار خرید و فروش تویوتا نمونه‌های آفرود دیگری مانند فرچونر، RAV4 و CHR دیده می‌شود. که در این بین RAV4 و CHR بیشتر به عنوان شاسی‎بلندهای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرچونر تنها در تعداد بسیار محدودی وارد ایران شده است. ضمن این که مدل‌های قدیمی‌تر لندکروز نیز جزو گزینه‌های خوب و ارزان نرخ برای خرید آفرود محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو