فونیکسریمکسبهتام

آیا "ب ام‌ و" ایکس۵ مدل ۲۰۱۹ بهترین خودروی کراس ‏اوور جهان است؟

عصر خودرو- بی ام و X۵ که از سال ۲۰۰۰ تولید آن آغازشده است و ۴ نسل از آن در تیپ‌ها و مدل‌های مختلفی روانه بازارهای جهانی شده به یکی از محبوب‌ترین محصولات باواریایی‌ها در دنیا تبدیل‌شده است.

آیا "ب ام‌ و" ایکس۵ مدل ۲۰۱۹ بهترین خودروی کراس ‏اوور جهان است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، این خودرو که در کلاس کراس‎اوور رقیب سرسختی برای دیگر خودروسازان دنیا می‌باشد در آبان 97 جدیدترین خودروی خود را رونمایی کرد. بی ام و X5 مدل2019  ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مدل 2018 دارد به‌گونه‌ای طول آن 36 میلی‌متر، عرض آن 66 میلی‌متر و ارتفاع آن 19 میلی‌متر افزایش داشته است و از جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های ال ای دی با تنظیم خودکار ارتفاع، دریچه بارگیری عقب، استفاده از صفحه‌نمایش 12.3 اینچی جدید داخل کابین، سیستم ماساژ صندلی‌ها و همچنین امکان اضافه کردن ردیف سوم صندلی استفاده کرده است که پیش‌بینی می‌شود خرید وفروش بی ام و x5 سهم بسیار بالایی در بازارهای جهانی داشته باشد.

    مشخصات فنی بی ام و X5 ٢۰١٩

    بی ام و X5 سال2019 همانند مدل قبلی خود در دو نسخه 30d  و M50d  روانه بازارها شده است که در نسخه 30d آن از یک موتور توربودیزل 6 سیلندر با حجم 3000 سی سی با توانایی تولید 261 اسب بخار و یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است که می تواند شتاب اولیه 6.5 ثانیه را ثبت کند. این نسخه به صورت استاندارد مجهز به ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب و دید 3 بعدی اطراف و پکیج مهیج xOffroad که برای سیستم تعلیق، محافظت از قسمت تحتانی خودرو و دیفرانسیل عقب از آن استفاده می شود است و در صورت تمایل خریدار می تواند تریم M Sport را نیز با تقبل هزینه های آن برای خودروی خود سفارش بدهد.

    اما در نسخه دیگر بی ام و X5 2019 که M50d نام دارد از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر با 4 توربو استفاده‌شده است که توانایی تولید 394 اسب بخار قدرت را دارد و می‌تواند در 5.2 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. در این نسخه از چرخ‌های 20 و 22 اینچی، تهویه مطبوع 4 گانه، سیستم صوتی مجزا، پکیج M Sport، صفحه آمپر مخصوص بی ام و و صفحه‌نمایش بزرگ‌تری استفاده کرده است. این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. هر دو نسخه X5 به مدرن‌ترین و به‌روزترین تجهیزات صنعت خودرو مجهز شده‌اند و در بالاترین کیفیتی که می‌توان تصور کرد قرار دارند.

    مزایا و معایب بی ام و X5 2019

    شاید بعد از تولید نسل اول بی ام وx5 حتی خود باواریایی‎ها هم تصور نمی‌کردند که روزی این خودرو بتواند در بازارهای جهانی خودنمایی کند و فروش بالایی داشته باشد اما امروزهX5 توانسته به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خودش تبدیل شود. خرید بی ام و X5مدل 2019 دارای مزایایی همچون موتور قدرتمند و عالی، هندلینگ بی‌نظیر، آپشن‎های به‌روز دنیا، راحتی استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و استفاده از پکیج M Performance در بدنه آن می‌باشد که قطعات فیبر کربنی شامل ورودی‌های هوا، دیفیوزرهای جلو و عقب، قاب آینه‌ها و رکاب‌های آن را نسبت به مدل قبلی خود متمایز، شیک‌تر و بسیار جذاب‌تر کرده است. اما ایراد این مدل جذابیت پایین‌تر کابین آن در مقایسه با رقبایی مانند آئودیQ8 ، امکانات اختیاری ردیف سوم صندلی نیز کمی محدود است و ازنظر قیمت هم خودروی گران‌قیمتی به‌حساب می‌آید.

    قیمت بی ام و X5 2019 در بازارهای جهانی

    قیمت بی ام و x5 سال 2019 در بازارهای کشور استرالیا که یکی از اصلی‎ترین بازارهای هدف این کمپانی می‎باشد با توجه به مدل‎ها و تیپ‏های مختلف 79 هزار دلار برای مدل پایه تعیین شده است و تا  105 هزار دلار نیز متغیر می‎باشد اما در تعدادی از کشورها این خودرو مابین 112 تا 150 هزار دلار قیمت‎گذاری شده است که در هر دو حالت اگر خریداران بخواهند از امکانات سفارشی و اختیاری هم بهره‎مند شوند باید هزینه‎های جانبی دیگری را نیز پرداخت کنند که تا سقف 5 هزار دلار متغیر می‎باشد.

    نسل‎ها و مدل‎های پایین‎تر بی ام و X5 که در بازارهای ایران موجود هستند به نسبت سایر رقبای خود دارای بازار گرم و پررونقی می‎باشند و پیش‎بینی می‎شود در صورت ورود مدل جدید آن به ایران بتواند گوی سبقت را از خودروهای همکلاس خود مانند مرسدس بنز، آئودی و رقبای آسیایی خود برباید. البته با توجه به نوسانات ارزی در ایران این مدل قطعا در قیمت‎های چند میلیاردی خرید و فروش خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو