فونیکسریمکسبهتام

وقوع ۵۰ مورد واژگونی و تصادف و یک مورد فوتی در حوادث جاد‌ه‌ای امروز همدان

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: امروز به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده و رعایت نشدن سرعت مطمئنه توسط رانندگان، شاهد وقوع ۵۰ مورد تصادف و واژگونی و یک مورد فوت در حوادث جاده‌ای بودیم.

وقوع ۵۰ مورد واژگونی و تصادف و یک مورد فوتی در حوادث جاد‌ه‌ای امروز همدان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سرهنگ رضا عزیزی اظهار داشت: با هشدا‌ر‌های مکرری که در زمان بارش برای رانندگان داریم   متاسفانه رانندگان توجهی به هشدار‌ها ندارند و باز هم با سرعت رانندگی می‌کنند.

    وی درباره حادثه رانندگی امروز که منجر به فوت راننده‌ای شد، تصریح کرد: این حادثه امروز در محور همدان (سامن به بروجرد) ایجاد شد که در این حادثه یکدستگاه خودروی تیبا بر اثر برخورد با یکدستگاه اتوبوس راننده تیبا جان خود را از دست داد.  دلیل وقوع حادثه  نبود سرعت مطمئن در خودروی تیبا و انحراف به چپ آن بوده است.

    وی با بیان اینکه در این حادثه به غیر از فوت این راننده برای سرنشینان اتوبوس اتفاقی رخ نداده است،  از شهروندان تقاضا کرد در صورتی که سفر ضروری در این فصل ندارند از سفر بپرهیزند یا از خودروی مطمئن برای سفر استفاده کنند.

    عزیزی اظهار داشت: رانندگان نباید گول وضعیت جاده را بخورند و تصور کنند با سرعت بالا خودرو را متوقف خواهند کرد. وقتی شرایط جوی در جاده مساعد نیست همه رانندگان باید با سرعت مطمئن حرکت کنند. سرعت مطمئن در رانندگی به حالتی گفته می‌شود که با ترمز راننده حادثه‌ای رخ ندهد و خودرو قبل از وقوع حادثه کامل متوقف شود.

    وی افزود: در سفر‌های زمستانی  همراه داشتن زنجیر چرخ یک ضرورت است و اگر راننده‌ای در جاده این ابزار را در اختیار نداشته باشد ضمن ایجاد ترافیک و  دردسر برای سایر رانندگان برای خود و سرنشینان خودرو هم خطر‌ساز خواهد شد.

    رئیس پلیس راه استان همدان با یاد‌آوری اینکه بیشتر تصادف‌های جرحی و واژگونی امروز استان همدان در محور‌های همدان به تهران و محور همدان به ملایر رخ داده است ادامه داد: همه محور‌های استان همدان مکرر توسط نیرو‌های زحمتکش راهداری به صورت شبانه‌روزی برف روبی و یخ‌زدایی شده است اما همیشه تخطی رانندگان از سرعت مطمئن حادثه ساز است.

    سرهنگ عزیزی گفت: پلیس راه به دلیل لغزنده بودن محور‌ها از عبور خودرو‌های بدون زنجیر چرخ با هدف کاهش ترافیک جاده جلوگیری خواهد کرد و لازم است که همه رانندگان قبل از سفر خودروی خود را به این وسیله مجهز کنند و قبل از خروج از شهر از سالم بودن بخاری، شیشه پاک‌کن، و لاستیک خودروی خود مطمئن شوند و در طول سفر هم ایمن رانندگی کنند.

    رئیس پلیس راه همدان اظهار داشت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش برف در محور‌های برون شهری همدان تا ساعت دو امشب ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو