فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران خبر داد :

اختصاص روزانه ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای‌ نوروز

رفع مشکل ترافیک در محور امام رضا

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از ‌تکمیل تقاطع غیر همسطح بتنی سه‌راهی سیمان در محور امام رضا(ع) همزمان با آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: روزانه ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در استان تهران آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی است.

اختصاص روزانه ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای‌ نوروز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: طرح ترافیک نوروزی از 25 اسفندماه 97 آغاز می‌شود و تا 16 فروردین 98 ادامه دارد.

    * آماده‌سازی جاده‌ها برای نوروز و رفع نقاط پرحادثه

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به موقعیت ویژه پایتخت در سفرهای نوروزی اظهار داشت: درصد بالایی از سفرهای نورزی از/به استان تهران انجام می‌شود و این نظارت و عملکرد مناسب و دقیق را می‌طلبد.

    وی‌ به برگزاری جلسات هم‌اندیشی و نشست مشترک با هدف مدیریت و ارتقاء ایمنی سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت:‌ با هدف کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی محورها، رفع نقاط پرحادثه‌ جاده‌ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از چند ماه قبل، برای ایام نوروز در دستور کار قرار گرفت.

    نوروزی تأکید کرد: ایمنی کاربران جاده،‌ افزایش سطح کیفی سفرهای جاده‌ای و پاسخگویی مناسب به کاربران در ایام نوروز توسط مرکز مدیریت راه‌ها، اولویت اصلی‌ اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران است‌.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: بهسازی و آماده‌سازی جاده‌ها برای ایام نوروز با انجام کارهایی نظیر‌ بهسازی آسفالت و گاردریل‌ها، خط‌کشی محورها، شناسایی نقاط پرتصادف و اصلاح هندسی این نقاط، نصب جداکننده‌های جاده‌ای، تسطیح جاده‌ها و شانه‌سازی‌، ترمیم و به‌روز‌سازی علائم و تابلو‌های ایمنی و‌ نصب‌ روشنایی راه‌ها و بازرسی دوربین‌های کنترل سرعت انجام شد.

    نوروزی ادامه داد:‌ گشت‌ها و کشیک‌های راهداری در ایام نوروز آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند، همچنین مرکز مدیریت راه‌ها در استان تهران آماده پاسخگویی آخرین وضعیت جاده‌ها به کاربران جاده است.

    * تمرکز نظارت بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در نوروز

    وی با اشاره به اینکه کیفیت خدمات‌دهی مجتمع‌‌های خدماتی-رفاهی در ایام نوروز نظارت می‌شود، اضافه کرد: به‌دلیل حجم بالای تردد در این استان و ترافیک سفرهای نوروزی، رسیدگی به مجتمع‌های خدماتی-رفاهی‌ در محورهای منتهی به استان تهران هم در دستور کار قرار گرفت.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم با افزایش کنترل و نظارت‌‌ بر معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی، ایمنی جاده‌ها و خدمات‌دهی مجتمع‌های خدماتی رفاهی، شرایط مناسبی برای سفرهای نوروزی فراهم شود.

    * نظارت بر ناوگان در راستای جلوگیری از حمل‌ کالای خطرناک

    وی با بیان اینکه‌ نظارت بر پایانه‌های مسافری بیهقی، شرق، جنوب‌ و پایانه غرب افزایش یافته است، بیان کرد: برای ایام نوروز یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس به صورت روزانه در استان تهران آماده خدمات دهی است.

    نوروزی تأکید کرد: در راستای آماده‌سازی خود برای ایام نوروز و به منظور افزایش کیفیت خدمات‌ به مسافران نوروز، کنترل و نظارت معاینه فنی ناوگان، رعایت اصول بهداشتی و نظافت داخل اتوبوس‌ها و آراستگی و لباس فرم رانندگان‌ در دستور کار بررسی قرار گرفت.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اضافه کرد: تلاش کرد‌یم بهسازی ورودی و خروجی پایانه‌ها برای نوروز انجام شود، همچنین ‌موضوع نظارت بر انبارهای شرکت‌های تعاونی، ‌برخورد با مسافرگیری خارج از پایانه‌ها، زمان توقف اتوبوس‌ها در سکوهای سوار شدن مسافر و حرکت طبق برنامه زمان‌بندی ‌در ایام نوروز ‌انجام می‌شود.

    وی تأکید کرد: تلاش کرده‌ایم با افزایش نظارت و در راستای ارتقاء ایمنی مسافران، موضوع حمل کالا توسط اتوبوس‌‌ها نظارت شود تا‌ از حمل احتمالی هرگونه مواد خطرناک و ناایمن توسط ناوگان حمل و نقل مسافر، جلوگیری شود.

    * ظرفیت صندلی اتوبوس‌‌ها برای نوروز ‌هنوز تکمیل نشده است

    نوروزی با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها برای ایام نوروز در برخی روزها صندلی خالی دارند، بیان کرد: پیش‌فروش بلیت نوروزی ناوگان حمل و نقل مسافری جاده‌ای از 12 اسفند به دو صورت اینترنتی و حضوری از طریق پایانه‌ها و دفاتر شرکت‌های تعاونی در سطح شهر آغاز شده است و کماکان ادامه دارد.

    *تکمیل ‌تقاطع غیرهمسطح‌ سه راه سیمان/ ترافیک محور امام رضا(ع) کمتر می‌شود

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه ‌تقاطع غیر همسطح بتنی سه راهی سیمان واقع در محور تهران به پاکدشت آماده افتتاح است، گفت: تکمیل این تقاطع موجب سرعت بخشیدن و سهولت عبور و مرور در دو حوزه درون‌شهری و برون شهری و روان‌ شدن ‌ترافیک در بزرگراه امام رضا (ع)‌ ‌است.

    وی ادامه داد: در سال‌های گذشته محور امام رضا(ع)‌ تعریض و بهسازی شد اما عدم تعریض‌ پل، منجر به پیدایش گره ترافیکی بر روی پل شده بود.

    نوروزی اضافه کرد: تعریض این پل به همراه احداث دسترسی‌ها و رمپ منتهی به میدان غنی‌آباد موجب رفع گلوگاه ترافیکی در محل پل، اصلاح هندسی مسیرهای تقاطع‌‌، ‌تأمین دسترسی مناسب به مراکز خدماتی و برقراری توازن مسیرهای متقاطع‌ می‌شود.

    وی اظهار داشت: تلاش کردیم در راستای ارتقاء ایمنی بیشتر، این تقاطع غیرهمسطح برای ایام نوروز به بهره‌برداری برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو