فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

الکترونیکی کردن تمام آزادراه‌ها از تیرماه ۹۸

جریمه‌های عدم پرداخت عوارض با تأخیر اعمال می‌شود

عصر خودرو- میرشفیع از مجهز شدن تمام آزادراه‌های کشور به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض تا تیرماه سال آینده خبر داد.

الکترونیکی کردن تمام آزادراه‌ها از تیرماه ۹۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، میرشفیع، معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه از نخستین ساعات روز 28 اسفند ماه طرح اخذ عوارض الکترونیکی در چهار آزاد راه پرترافیک کلید خورد گفت: این طرح از ساعت 24 روز 27 اسفند ماه در چهار آزاده‌راه پرترافیک از جمله تهران_قم، تهران_ساوه، کرج_قزوین و قزوین_زنجان کلید خورده و از تیرماه سال 98 هم در تمام آزاد‌راه‌های کشور اجرا می‌شود.
    وی اظهار کرد: از امروز هیچ پرداخت نقدی در این چهار آزاده راه انجام نمی‌شود و مسافران می‌توانند از طریق بارگاه‌های الکترونیکی، اپلیکیشن و یا دستگاه‌های کارتخوان در مسیرهای آزادراهی عوارض خود را پرداخت کنند.

    میرشفیع تأکید کرد: هیچ تغییر قیمتی با الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها انجام نمی‌شود و عوارض به همان قیمت‌های سابق اخذ می‌شود، تنها مسافران دیگر به صورت نقدی عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند.

    معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه به دو صورت مسافران می‌توانند عوارض خود را پرداخت کنند، گفت:‌ یکی از این روش‌ها از طریق نصب اپلیکیشن کیف پول در تلفن‌ همراه است و روش دیگر استفاده از دستگاه‌های کارتخوان است که در مکان‌های مختلف نصب شده و مسافران می‌توانند با ورود پلاک خود عوارض را پرداخت کنند.

    وی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی جریمه‌های عدم پرداخت عوارض با تأخیر انجام می‌شود، گفت: به دلیل آنکه برخی از مسافران هنوز با پرداخت عوارض الکترونیک آشنا نیستند و ممکن است صف‌های طولانی در دستگاه‌های کارتخوان ایجاد شود، با هماهنگی پلیس راه جریمه عدم پرداخت عوارض با تاخیر اعمال می‌شود تا مسافران عوارض خود را پرداخت کنند.

    میرشفیع گفت: مسافران در صورتیکه نتوانند همان ساعت یا همان روز عوارض را پرداخت کنند می‌توانند فردای آن روز و یا ساعات دیگر پرداخت کنند.

    معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به مزیت‌های الکترونیکی کردن عوارض اشاره کرد و گفت: عدم ایجاد صف‌های طولانی در عوارضی‌ها، صرفه‌جویی در سوخت و زمان از مهم‌ترین مزایای الکترونیکی کردن عوارض است.

    وی تصریح کرد: متأسفانه سالیانه حوادث بسیار ناگواری در پشت عوارضی‌ها رخ می‌دهد که ما با الکترونیکی کردن عوارضی‌ها مانع از افزایش کشته‌های جاده‌ها می‌شویم.

    میرشفیع گفت: به تدریج تمام گیت‌های عوارضی‌ها برداشته می‌شود و از طریق این طرح سرمایه‌گذاران هم با خیال راحت می‌توانند در آزادراه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو