فونیکسریمکسبهتام

بررسی خودرو رنو ساندرو

عصر خودرو- نسل اول رنو ساندرو حدود ۱۰ سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد. بعد از آن هم فیس لیفت شد و نسل جدید آن به بازار آمد و تولید نسل اول رنو ساندرو در بازار جهانی متوقف شد؛ ولی به هر صورت در بازار ایران همین نسل تولید و عرضه شد. پلتفرم رنو ساندرو با رنو تندر ۹۰ یکی است.

بررسی خودرو رنو ساندرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، از طرفی خودروی دیگری به نام داچیو ساندرو وجود دارد که دقیقاً شبیه همین خودرو است؛ داچیا شرکت رومانیایی است که متعلق به رنو نیسان است و بیشتر ماشین‌های ارزان و اقتصادی تولید می‌کند؛ اما چون مالکیت آن متعلق به رنو نیسان می‌باشد این دو شرکت بازار را بین خود تقسیم کردند. در بعضی از بازارها به نام همان داچیا ساندرو در بعضی دیگر مثل بازار ما با برند رنو ساندرو عرضه می‌شود. هر دو ماشین دقیقاً مثل هم هستند و فقط ممکن است تفاوت کمی در ظاهر داشته باشند.

    یکی از نقاط ضعفی که محصولات رنو و مخصوصا داچیا داشتند، ظاهر خیلی ساده و ارزان قیمت آنها است؛ مثلاً با مقایسه بین رنو ساندرو و حریف آن برلیانس، رنو ساندرو واقعا ساده است مخصوصاً طراحی پشت آن حرفی برای گفتن ندارد و همین اتفاق در کابین هم تکرار شده است. طراحی داشبورد و کابین ساندرو بیش از حد ساده و شبیه ال 90 است. دکمه‌های تمام سیستم‌ها از جمله سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی، دکمه‌های بالابر شیشه‌ها و تنظیم آینه‌ها همگی در وسط داشبورد قرار دارند؛ یکی از دلایل آن برای کم کردن هزینه تولید است.

    گیربکس رنو ساندرو بسیار خوب و هماهنگ با موتور است؛ دنده ها هم بسیار خوب است می کنند؛ در حالت دستی هم بسیار گوش به فرمان است یعنی تا دنده را معکوس یا سبک می‌کنید به سرعت می‌توان عکس‌العمل آن را متوجه شد که این ویژگی بسیار خوبی است. یک دکمه کنار دنده دارد برای حالت‌های برفی که کمک می‌کند در برف راحت‌تر رانندگی کنید. پلتفرم این خودرو همان ال نود است اما هندلینگ آن خیلی بهتر از ال نود است که دلیل آن بهتر شدن تعلیق است و باعث فرمان پذیری بهتر ساندرو از ال 90 شده است. ترمزهای این خودرو خوب است به طوری که قابل اطمینان است و امنیت را به راننده القا می‌کند. چرخش رنو ساندرو بسیار خوب است به طوری که می توانید در اکثر خیابان‌های شهر با یک فرمان دور بزنید. برای چراغ راهنمای چپ و راست در پشت فرمان یک چراغ گذاشته‌اند و هر دو راهنما با این یک چراغ روشن می‌شوند.

    صندلی‌های عقب خودرو ساندرو خیلی ساده ولی خیلی جادار و راحت است؛ به طوری که برای پا و سر فضای خیلی خوبی وجود دارد (از پژو 206 فضای خیلی بهتری دارد). دکمه‌های شیشه‌های عقب در وسط بین دو صندلی جلو قرار دارد ولی در ارتفاع پایین است که باید بسیار خم شوید تا بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. موتور رنو ساندرو دقیقا شبیه ال 90 است؛ 1.6 لیتری  k4m، 105 اسب بخار و  140 نیوتن متر گشتاور دارد. اصلی ترین رقیب این خودرو یعنی برلیانس، موتور 1.5 لیتری، 103 اسب بخار و 138 نیوتن متر گشتاور دارد؛ همانطور که می بینیم بسیار شبیه به هم هستند. اعداد به دست آمده در تست شتاب به این قرار است که: شتاب 0 تا 100 در65.16 ثانیه و شتاب 0 تا 60 در  6.93 ثانیه به دست آمد.

    رنو ساندرو از نظر ظاهر زیبایی چندانی در بین رقبای چینی خود ندارد اما از نظر کیفیت بهتر به نظر می‌رسد و با اینکه آپشن خاصی ندارد به نظر می‌رسد در بلند مدت خودرو مورد اطمینان‌تری باشد. اگر بخواهید خودرویی داشته باشید که چند سال بدون درد سر از آن استفاده کنید و همچنین بازار دست دوم بهتری داشته باشد یکی از بهترین گزینه‌های موجود در رنج قیمتی خود می‌باشد.

    با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو رنو ساندرو به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

    تفاوت بین رنو ساندرو و رنو استپ وی که هر دو در بازار ایران وجود دارند این است که واقع هر دو از نظر فنی و پلت‌فرم یکی هستند و هیچ تفاوتی ندارند؛ ولی چند اختلاف خیلی خیلی کوچک دارند مثلا مصرف سوخت استپ وی حدود 0.3 لیتر بهتر است یا ارتفاع از سطح زمین است و حدود 2 سانتی‌متر بلندتر است و کل خودرو حدود 5 سانت بلندتر است، روی سقف استپ وی روف ریل نصب شده است ، رنگ آن کمی متفاوت است و کلش استپ وی هیدرولیکی است و درواقع تفاوت آنچنانی با هم ندارند ولی تفاوت قیمت بسیار زیادی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو