فونیکسریمکسبهتام

صلاحیت رانندگان اسنپ زیر نظر پلیس تایید می‌شود

عصر خودرو- سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ هم با توجه به نقش روزافزونی که در زندگی مردم دارد، تمهیداتی برای تامین امنیت سفرهای خود اندیشیده و اصول و قواعدی را به این منظور در دستور کار قرار داده است.

صلاحیت رانندگان اسنپ زیر نظر پلیس تایید می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، امروزه با گستردگی جوامع و شهرها،‌ مقوله امنیت پیچیدگی خاص خودش را پیدا کرده است. همه‌جا سخن از نیازی است که برای تمامی انسان‌ها حرف اول را می‌زند.

    اما پای پلیس که به میان می‌آید، همه‌چیز رنگ امنیت می‌گیرد. اعتماد زیاد می‌شود و ترس، تهدید و خطر کم. امنیت در گفتمان سلبی بر فقدان خطر و تهدیدات استوار است و در گفتمان ایجابی به تامین و تضمین آسایش و آسودگی اشاره می‌کند. این دقیقا همان چیزی است که با نام پلیس تداعی می‌شود. از آن‌جائیکه امنیت یکی از ضروری‌ترین نیازهای یک جامعه محسوب می‌شود، تمام تلاش سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف این است که بتوانند حس امنیت بیشتری به مشتریان و مخاطبان خود القا کنند.

    در همین راستا سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ هم با توجه به نقش روزافزونی که در زندگی مردم دارد، تمهیداتی برای تامین امنیت سفرهای خود اندیشیده و اصول و قواعدی را به این منظور در دستور کار قرار داده است.

    به طور کلی مجرمان بالقوه فضاهای تاریک و غیرشفاف را برای ارتکاب جرم انتخاب می‌کنند اما سفر با اسنپ به صورت کلی دارای خاصیت بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرم است. شفاف بودن روی نقشه و مشخص بودن مبدا و مقصد این امکان را فراهم کرده که تیم پشتیبانی اسنپ بتواند تمامی سفرها را رصد کند.

    به این ترتیب حتی اگر فردی با نیت مجرمانه قصد سوءاستفاده از این بستر را داشته باشد، با علم بر این‌که مشخصات او به همراه سابقه کل سفرها و موقعیت مکانی‌اش ثبت و ضبط می‌شود، احتمال تخلف یا وقوع جرمش به حداقل می‌رسد. با این حال این سامانه از آغاز فعالیت خود صلاحیت رانندگان را با دریافت گواهی عدم سوپیشینه کیفری مورد بررسی قرار می‌داده است.

    همچنین به منظور هوشمندسازی سازوکار جذب و افزایش دقت در ثبت مدارک و تایید آن‌ها، استفاده از امکانی به نام پروموتر اپ را در دستور کار خود قرار داد و امروز بازاریابان اسنپ با استفاده از این اپلیکیشن اقدام به ثبت‌نام رانندگان می‌کنند.

    همچنین اسنپ با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا به امکان استعلام صلاحیت فردی رانندگان، ظرف 24 ساعت، در سراسر ایران مجهز شده است. به این ترتیب فرایند حساس احراز و تائید صلاحیت رانندگان اسنپ به مراجع قضایی انتظامی و نظارتی سپرده شده و سابقه کیفری و سوءپیشینه افراد به دقت از سوی دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما روند تایید صلاحیت رانندگان اسنپ در همکاری با ناجا به چه صورت است؟

    بررسی همه‌جانبه؛ اقدامی در جهت تامین امنیت

    نگاهی به سازوکارهای استخدامی نشان می‌دهد که اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها در فرایند جذب نیرو تنها به دریافت گواهی عدم سوپیشینه اکتفا می‌کنند اما از آن‌جائیکه تامین امنیت سفر  همواره مهم‌ترین دغدغه اسنپ بوده و هست، این سامانه تصمیم گرفت به واسطه همکاری با پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا بررسی همه‌جانبه‌تری را در دستور کار بگذارد.

    آن‌طور که روابط‌عمومی اسنپ توضیح می‌دهد، این سامانه از سال گذشته دنبال شکل‌گیری این همکاری بوده و حالا ماه‌هاست که به امکان تایید صلاحیت از سوی پلیس ناجا تجهیز شده است. بدون‌شک این نوع بررسی صلاحیت، مکمل گواهی عدم سوپیشینه قضایی است چراکه فرایند دریافت گواهی عدم سوپیشینه برای کسب‌وکار اسنپ فرایندی زمان‌بر به شمار می‌رود.

    این در حالی است که پلیس امنیت با در اختیار داشتن بانک‌های اطلاعاتی کامل و همچنین بررسی صلاحیت راننده از چندین منبع مختلف، سوابق افراد را به صورت همه‌جانبه مورد بازبینی قرار می‌دهد. به این ترتیب حتی فردی که گواهی عدم سوپیشینه دارد ممکن است برای فعالیت در اسنپ از سوی ناجا رد صلاحیت شود.

    ذکر این نکته ضروری است که در همکاری اسنپ با پلیس نظارت بر اماکن عمومی، صلاحیت افراد دارای جرایم غیرمرتبط با خدمات حمل‌ونقل، مانند جرایم مالی (چک، مهریه و ...) تایید می‌شود و این افراد اجازه فعالیت در این سامانه را خواهند داشت. به این ترتیب سامانه اسنپ به صورت دوره‌ای فهرستی از مشخصات رانندگان تازه جذب‌شده را به همراه مشخصات آن‌ها در پرتال مشترکی با ناجا بارگزاری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بعد از بررسی، نتیجه را به اسنپ اعلام می‌کند.

    طبق اعلام ژوبین علاقبند، مدیر عامل اسنپ، کلیه افرادی که تا امروز به عضویت ناوگان این سامانه درآمده‌اند، مورد پالایش مجدد قرار گرفته‌اند و صلاحیت آن‌ها از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا بازنگری شده است. با استناد به تاییدیه صلاحیت رانندگان از سوی ناجا می‌توان گفت که اسنپ امروز به وعده خود در مورد بدل شدن به امن‌ترین سرویس هوشمند حمل‌ونقل در ایران عمل کرده و در همکاری با پلیس استعلامی جامع و کامل را در دستور کار قرار داده است.

    به این ترتیب ضریب امنیت مسافران اسنپ در سفرهای شهری به طرز قابل اعتنایی افزایش پیدا کرده است. حالا دیگر شنیدن نام اسنپ، یکی از امن‌ترین سامانه هوشمند حمل‌ونقل را در ذهن تداعی می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو