فونیکسریمکسبهتام

تداوم طرح اتوبوس گردشگری تهران در روزهای جمعه

عصر خودرو- رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، از ادامه طرح‌هایی مانند پرسه در شهر و اتوبوس گردشگری در طول سال خبر داد و گفت: ۷ هزار نفر در تماس با ۱۳۷ از مشاوره رایگان گردشگری در ایام نوروز بهره مند شدند.

تداوم طرح اتوبوس گردشگری تهران در روزهای جمعه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شهرنوشت، مهدی سیف با اشاره به استقبال مردم از برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران اظهار کرد: گرچه آمار رسمی از نهادها هنوز مشخص نشده است اما شواهد نشان می‌دهد میزان بازدید گردشگران از تهران نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

    رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، بخشی از دلایل این افزایش بازدید را متوجه برنامه‌های شهرداری تهران دانست و گفت: برنامه مهم شهرداری تهران تبدیل تهران از معبر گردشگری به مقصد گردشگری است و این کار امسال انجام شد.

    به گفته او؛ یازده کانتر استقبال از مسافر در مبادی ریلی و جاده ای داشتیم که هم به گردشگران خیر مقدم بگوییم هم آنان را متوجه تهران کنیم.

    سیف با بیان ای‌نکه در 100 نقطه تهران پیش بینی فضا برای ارایه اطلاعات به گردشگری تهران شده بود، توضیح داد: امسال برای نخستین بار خدمات مشاوره رایگان گردشگری را در مرکز 137 به گردشگران ارایه کردیم. بر اساس آمار، از 29 اسفند 97 تا 15فروردین 98 ، 7 هزار نفر با 137 تماس گرفتند و از خدمات مشاوره گردشگری بهره‌مند شدند.

    به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، قرار است از امسال برخی طرح‌ها مانند مشاوره و اتوبوس گردشگری در طول سال هم اجرا شوند و این خدمات محدود به نوروز نباشد.

    سیف با اشاره به اتوبوس گردشگری هم گفت: مسیر این اتوبوس‌ها از تجریش آغاز و به تجریش هم ختم می‌شد و در هر اتوبوس هم راهنمای گردشگری وجود داشت. بیش از 5 هزار نفر از اول تا 15 فروردین از این اتوبوس‌ها استفاده کردند و قرار است این طرح در روزهای جمعه هم اجرا شود.

    او با بیان این‌که طرح پرسه در شهر در 18 مسیر و با 80 مقصد گردشگری پیش بینی شده بود، اظهار کرد: در روزهای نوروز 34 هزار نفر با این طرح همراه شدند که بخشی از آنان علاقه مندان به تهران، بخشی گردشگران و بخشی هم توریست ها خارجی بودند. این طرح هم قرار است در روزهای پنجشنبه و همگام با شعار شهردار تهران درباره سه شنبه های بدون خودرو در سه شنبه با عنوان روزهای گردشگری بدون خودرو اجرا شود.

    رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، از ارتقا و بهتر شدن سایت ستاد گردشگری خبر داد و گفت: ارتقای سایت در اواخر سال گذشته سبب شد تا در نوروز و یک بازه زمانی 17 روزه 20 هزار بازدیدکننده از سایت داشته باشیم و قرار است سایت ستاد گردشگری به یک سایت مرجع تبدیل شود.

    سیف به اسکان گردشگران در بوستان ها اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط جوی کمتر از سه هزار نفر از این امکان استفاده کردند. همچنین 100 هزار بسته گردشگری شامل نقشه و برنامه های گردشگری به مردم ارایه شد.

    سیف با بیان این‌که در ستاد گردشگری نزدیک به 250 نفر به گردشگران خدمت‌رسانی کردند، درباره تبدیل ستاد گردشگری به سازمان هم توضیح داد: این لایحه قرار است فروردین به شورای شهر ارایه شود و در صورت تصویب، به طور قطع بودجه گردشگری تهران افزایش خواهد یافت.

    به گفته او؛ شهرداری متولی گردشگری در کشور و تهران نیست و نمی‌تواند مدیریت واحد داشته باشد چرا که سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر هم در این امر دخیل هستند.

    سیف ادامه داد: از تورهای تهران‌گردی هم هزار و 300 نفر استقبال کردند. البته شرایط جوی سبب شد برخی تورها کنسل شود. چرا که نزدیک به 6 هزار نفر ثبت نام اولیه داشتند که شرایط جوی سبب کنسلی شد.

    او درباره برنامه‌های ستاد گردشگری در ماه مبارک رمضان هم اظهار کرد: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای گردشگری در تهران است و با توجه به مصوبه شورای شهر مبنی بر زیست شبانه شهر، امیدواریم طرح‌های پرسه در شهر و تورهای تهران‌گردی در این ماه اجرا شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم