فونیکسریمکسبهتام

سیل اخیر سه نقطه از محور سوادکوه را با رانش مواجه کرد

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: براثر سیل اخیر سه نقطه از محور اصلی سوادکوه به عنوان تنها محور تردد خودروهای سنگین (تریلی) تهران- مازندران دچار رانش شد.

سیل اخیر سه نقطه از محور سوادکوه را با رانش مواجه کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سید محمد نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: براثر نفوذ آب، دیواره حایل در این سه نقطه دچار واژگونی شد که باید این دیواره ها دوباره سازی شود.
    وی اضافه کرد: در شرایط فعلی برای برقراری تردد در این محور اصلی به خصوص تردد خودروهای سنگین اقدام اولیه انجام شد و تردد در این محور برقرار است و مشکلی از لحاظ ایمنی برای تردد خودروهای سنگین در محور سوادکوه با وجود رانش وجود ندارد.
    نماینده عالی وزارت راه و شهرسازی در مازندران اظهارداشت: پیمانکار بخش خصوصی سرگرم بررسی فنی دوباره سازی دیواره حایل محور سوادکوه است و تلاش می شود تا این بخش در اولویت کار بازسازی و نوسازی قرار گیرد.
    نظری در مورد تخلف پیمانکار در احداث دیواره گفت: بررسی فنی نشان می دهد که رانش این محور براثر نفوذ آب با دبی بالا بود که براساس نظر کارشناسی هواشناسی این حجم آب در طول یک تا دو قرن بی سابقه بود و ساخت دیواره نیز براساس میانگین دبی سنواتی چند دهه ای مقاوم سازی شد.
    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن دیواره های واژگونی براثر سیل دارای قدمت ساخت حدود 40 ساله است و هرگونه تخلف پیمانکار در ساخت راه متصور نیست ضمن این که بخشی از نفوذ آب به دلیل سست بودن خاک بالادست صورت گرفته است.
    *** تخریب 52 کیلومتر راه اصلی و روستایی در سیل
    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: براثر سیل حدود 52 کیلومتر راه اصلی و فرعی در 384 نقطه از استان دچار اسیب شد و 13 دستگاه پل نیز در این محورها تخریب شده است.
    وی حجم خسارت سیل به راهها و ابنیه را حدود 5 هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود : در شرایط فعلی با بهره گیری از تجهیزات و ماشین آلات بخش خصوصی و در اختیار دستگاهها نسبت به بازگشایی محورها انجام شد به طوری که هم اکنون تمام محورهای اصلی و روستایی مازندران باز و تردد در حال انجام است.
     وی خاطرنشان کرد: برای کاراساسی مرمت راهها نیز پیمانکار انتخاب شد و بزودی با ابلاغ اعتبار ناشی از حوادث بلایای طبیعی به استان ها از جمله مازندران عملیات اجرایی بهسازی و بازسازی راهها شروع خواهد شد.
    به گفته نظری تلاش می شود تا پیش از فصل سرما و پایان زمان اجرای پروژه های عمرانی بازسازی و بهسازی انجام شود.
    سیل اواخر اسفند 97 و فروردین ماه 98 حدود 15 هزار میلیارد ریال به بخش زیرساختی، کشاورزی و واحدهای مسکونی مازندران خسارت وارد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط